Alweer een 'welke kies ik' topic

Ik weet niet wat je allemaal aan het doen bent, maar gedraag je eens even.
Dit soort grappen/praktijken worden hier niet gewaardeerd.

Ik weet niet wat je allemaal aan het doen bent, maar gedraag je eens even.
Dit soort grappen/praktijken worden hier niet gewaardeerd.

Vermelden dat ( ik zal de naam dit keer weglaten ) een winkel eigenaar begint te schelden als je om korting vraagt mag ik wel vermelden toch? Dat gecombineerd met een erg korte en als schreeuwerig typerende schrijfstijl die hier op het forum niet gewaardeerd zou worden. Laat de vrije interpretatie bij de lezer over wie ik het heb.

Aangezien de prijzen nogal dicht bij elkaar liggen bij de Supra zit ik te twijfelen tussen het model vleugel. Is de meerprijs van een carbon vleugel dit bijvoorbeeld waard ( ten opzichte van glas )

In neig naar de Supra Pro Carbon Glass Competition

Supra Pro Glass Competition (D-Box tail) € 1,090 / electro 1050 €
Supra Pro Carbon Glass Competition (D-Box tail) 1270 € / electro 1215 €
Supra Pro Carbon Spread Competition (tail D-Box) 1370 € / electro 1310 €
Supra Pro Hard Spread Competition (tail D-Box): € 1,390 / electro 1360 €

Verder tevens van toepassing op de Supra:

For electric versions, there are the following variants:
- Elevator servos and drift in the vertical stabilizer (late fuselage cone 32)
- Elevator servos and drift in the fuselage (fuselage strongest section, cone
dia. 38)

Vrij vertaald de servo zit in de staart of in de romp vooraan? Lijkt me een voordeel als het in de staart zit ivm ruimte voorin tijdens voor accu. Nadeel natuurlijk dat gewicht in de staart lastiger te compenseren is. Verder zeggen de verschillen mij niks, iemand met een Supra die weet wat hier nou eigenlijk bedoeld wordt?

Ik zal hem niet meer bestellen in DLD gezien het opvliegere karakter van onze duitse dealer vriend. Waarschijnlijk uit Frankrijk of de USA.

Effect op de wing load en het gewicht zijn minimaal, waarschijnlijk merk je daar niks van behalve in je portemonnee: (ook gezien nederland toch wat winderiger is, dan is 150 gram extra niks toch)
Screen_Shot_2014-12-17_at_231742.png

Hopelijk mag ik nog wat advies vragen omtrent de electronica.

Daarbij nog benodigd 4 servo's ( ik heb graupner )
http://www.hoelleinshop.com/Sender-...ticle&ProdNr=G7914.LOSE&t=182&c=33332&p=33332
A circa 120 EUR

+ nog 2 servo's benodigd voor in de romp ( hoogte / richting ) al dacht ik dat bij de competition e-glider supra pro de servo voor hoogte en richting al is ingebouwd. Anders 6x de des servo's ( bedankt aan vw4style voor de tip )

Laatst bewerkt:
En nog een update:

At the moment, Vladimir can deliver both fuselages 32mm or 38mm.
Concenrning the rudder, Vladimir do not want to provide the special electro rudder with servos inside..
So, in bothe cases, servos will be inside the fuselage.

Margins are very small for models; I need to be seure that you order 3 models, then I will study something.

If you want my opinion concerning the electro version: you can choose the glass version, it is strong enough.

Iemand die een Supra heeft en weet of er een voordeel is voor het smallere fuselage?
Ze maken het veel te moeilijk, met alle combinaties vleugels staart en dan ook nog andere romp diktes

Back