ALZRC Devil 380

Discussie in 'Electro specifiek' gestart door Johannes59, 26 okt 2019.

  1. helixer

    helixer

    Lid geworden:
    19 mei 2012
    Berichten:
    1.092
    Locatie:
    Huizen
    Yep, of op een gladde ondergrond heel voorzichtig wat hoveren, zodat je snel kan landen als je de controle dreigt te verliezen. Gras lijkt veilig maar daar kan je heli heel vervelend in blijven haken met alle gevolgen van dien, zeker met de wat kleinere modellen. Tegenwoordig zijn de (meeste)helikopters voorzien van een 6 axis gyro, waardoor ze veel makkelijker te controleren zijn dan vroeger met een flybar "ook vlak boven de grond".

    Hier een voorbeeld. Ik moet wel zeggen dat ik een paar jaar niet meer heb gevlogen hoor. Beetje nerveus, maar dat hoort erbij. Dit is de Master CP die ik heb overgenomen van Dirk W waar ik voorzichtig weer mee ben begonnen. Ik heb hem mild afgesteld met een niet zo hoge headspeed, lekker voor binnen. Bovendien gebruik ik geen expo, sterker nog, vroeger gebruikte ik expo juist andersom. Ik wilde hem juist extreem gevoelig hebben.

    Nou ja, ik ben weer begonnen met wat hoveren in alle richtingen. Mmm, dat was wel weer even wennen hoor. O ja Dirk, dat ledje aan de zijkant is mijn liposaver. Die van jouw maakte zo een tering herrie. Voor binnen net even te veel lawaai. Deze piept minder hard en gaat ook knipperen. Enfin, ik hover nu vlak boven de grond(20 cm), dus ik heb ook te maken met grondwind, maar de gyro maakt een hoop goed.

    (Video verwijderd...............Zelfcensuur..................:bye:)

    En zo komt ik de winter wel door.:)

    Helixer
     
    Laatst bewerkt: 5 okt 2020
  2. Johannes59

    Johannes59

    Lid geworden:
    18 sep 2019
    Berichten:
    549
    Locatie:
    Zwolle
    Lijkt me niet verstandig om met een 380 in huis te oefenen. Grote sporthal zou wel leuk zijn, iig geen last van het weer.
     
  3. helixer

    helixer

    Lid geworden:
    19 mei 2012
    Berichten:
    1.092
    Locatie:
    Huizen
    Is ook zo, een 380 is te groot voor binnen, maar inderdaad een sporthal zou mooi zijn. Hoewel: Ik ben een keer meegeweest met een modelbouwclub die vlogen in een sporthal. Daar waren ze niet zo blij met mijn komst. Was ook meteen de laatste keer. Vliegtuigen en helikopters gaat niet zo best samen. En niet geheel ten onrechte. Een mooi gladde betonnen vloer is ook een prima ondergrond.
     
  4. wipo

    wipo

    Lid geworden:
    11 aug 2006
    Berichten:
    278
    Locatie:
    annen
    Op Youtube staat ergens een filmpje dat ze met een raptor 90nitro in de huiskamer hoveren.
    Weet niet of die gasten nog leven trouwens.

    Lijkt stoer maar oh zo dom.

    Verstandige mensen doen dit niet.

    Maar ja verstand komt met de jaren.

     
  5. Johannes59

    Johannes59

    Lid geworden:
    18 sep 2019
    Berichten:
    549
    Locatie:
    Zwolle
    Foei, volgens mij ben je dan niet goed bij je hoofd.
     
  6. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.834
    Locatie:
    Nootdorp
    Die Raptor 90 is een aardige bonk geweld, die wil je heus niet in huis vliegen. En vliegen in een sporthal is mooi, als je alleen daar bent en niet met een hele club indoor fanaten. Je kunt nergens heen en als hij de muur ingaat staan daar meestal mensen.
     
  7. AHoogendijk

    AHoogendijk PH-SAM

    Lid geworden:
    24 mei 2012
    Berichten:
    1.587
    Locatie:
    Krabbendijke
    Daarom neem ik de hele gymzaal voor m'n eigen als ik tijd heb ;)
     
    Johannes59 vindt dit leuk.
  8. Dirk W

    Dirk W

    Lid geworden:
    16 dec 2004
    Berichten:
    344
    Locatie:
    Beveren-Waas belgiƫ
    Hehe, gaat precies al lekker al vind ik het wel geen goed idee om in de huiskamer te vliegen.
    Je hebt niet alleen last van het grondeffect, de lucht gaat tegen de muren omhoog en komt via het plafond weer naar je heli toe.
    Kom ook niet te dicht bij de muren, dan 'zuigt' hij zichzelf er naar toe. ( Vraag me niet hoe ik dat weet )
    Een sporthal lijkt me beter geschikt. De master cp heeft 180 bladen dacht ik, dus de helft van deze devil 380.
     
  9. helixer

    helixer

    Lid geworden:
    19 mei 2012
    Berichten:
    1.092
    Locatie:
    Huizen
    Van de muren zal ik wel niet zo een last hebben, bovendien heb ik de heli heel mild afgesteld, anders zou ik het niet durven. Ik zou ook nooit een grotere heli binnen optoeren. Maar, oke, je hebt gelijk, het is discutabel...............................o_O

    Inmiddels zelfcensuur toegepast, wil anderen niet op verkeerde gedachten brengen....dus video verwijderd.[​IMG]

    Grt Helixer
     
    Laatst bewerkt: 5 okt 2020
    Johannes59 vindt dit leuk.
  10. Johannes59

    Johannes59

    Lid geworden:
    18 sep 2019
    Berichten:
    549
    Locatie:
    Zwolle
    Shit, maximaal 4 personen op het vliegveld. Bijna verloren jaar met het vliegen
     
  11. helixer

    helixer

    Lid geworden:
    19 mei 2012
    Berichten:
    1.092
    Locatie:
    Huizen
    Hoezo? Heb je geen vliegtuigen dan? Het was juist een waanzinnig mooi vliegjaar. Althans voor mij.

    Koop anders een kleine heli voor binnen.

    H?
     
  12. Johannes59

    Johannes59

    Lid geworden:
    18 sep 2019
    Berichten:
    549
    Locatie:
    Zwolle
    Vliegtuigen heb ik niet meer, vliegclub is dit jaar heel lang dicht geweest. Binnen vliegen zou wel geinig zijn.
     
  13. helixer

    helixer

    Lid geworden:
    19 mei 2012
    Berichten:
    1.092
    Locatie:
    Huizen
    Kijk eens op banggood, daar staan leuke micro's te koop. Zelf heb ik een eachine E160 besteld. Pracht micro.
     
    Laatst bewerkt: 17 okt 2020
  14. Johannes59

    Johannes59

    Lid geworden:
    18 sep 2019
    Berichten:
    549
    Locatie:
    Zwolle
    Oeps!!.... dikke crash vanmiddag 20220611_143447.jpeg
     
  15. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.834
    Locatie:
    Nootdorp
    Zo, die is goed stuk. De gehele aandrijflijn zal ook aan gort zijn aan de bladen te zien.
     
  16. helixer

    helixer

    Lid geworden:
    19 mei 2012
    Berichten:
    1.092
    Locatie:
    Huizen
    Oef, pijnlijk...................
     
  17. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.817
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    fixen, en weer door
     
    Johannes59 vindt dit leuk.
  18. Johannes59

    Johannes59

    Lid geworden:
    18 sep 2019
    Berichten:
    549
    Locatie:
    Zwolle
    Alweer aan het opbouwen met nog op voorraad thuis liggende onderdelen. Moet nog een staart en rotorbladen zien te vinden, enige nog ontbrekende onderdelen. Rotorbladen komen deze week binnen. 20220613_111631.jpeg
     
  19. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.834
    Locatie:
    Nootdorp
    Helaas, als je een heli scheef neerzet of als de rotorbladen de grond raken pleegt het ding zelfmoord.
     
  20. helixer

    helixer

    Lid geworden:
    19 mei 2012
    Berichten:
    1.092
    Locatie:
    Huizen
    Opbouwen is ook leuk, maar dat moet niet teveel achter elkaar gebeuren. Dat is ook de reden waarom de meeste afhaken. Tenzij je een vet dikke portemonnee hebt, of veel zelfbeheersing en heel rustig je grenzen verlegt.
     
    Johannes59 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina