andere hobby naast modelbouw

Hey ron,

Ik zit al een lange tijd met een brandende vraag maar,
Ben je zelf eigenlijk modelbouwer? Heb je toestellen enz?
Ik vroeg me dat al maanden af:D

Bert

Laatste keer dat ik zelf gevlogen heb was in 1991, helicopters. Sinds die tijd alleen maar de jaarlijkse elektro fly-in's van Cumulus georganiseerd. Nooit elektro gevlogen, nooit een elektro-motor gebouwd of zelfs maar gewikkeld. Ik heb nog een Graupner Helimax 40 in de kelder staan, met 8,5cc OS MAX FSR :)

Laatste keer dat ik zelf gevlogen heb was in 1991, helicopters. Sinds die tijd alleen maar de jaarlijkse elektro fly-in's van Cumulus georganiseerd. Nooit elektro gevlogen, nooit een elektro-motor gebouwd of zelfs maar gewikkeld. Ik heb nog een Graupner Helimax 40 in de kelder staan, met 8,5cc OS MAX FSR :)

vandaar dus zoveel tijd voor het MBF:D
wij maar denken dat er hier alleen maar modelbouwers zitten;)

Grapje, zo'n evenement organiseren en regelen is al een hele dagtaak op zich lijkt mij

heb altijd diepe respect voor mensen die iets organiseren:worship::worship:

hallo mb-ers,

Naast mijn fuiltime job, doe ik al zo'n 5 jaar aan stijldansen, waarvan bijna 3 jaar wedstrijden. Mijn danspartner en ik trainen ongeveer 3x per week en doen ongeveer aan 15 wedstrijden per jaar mee. Mijn danssport staat op nr. 1 daarnaast o.a. powerkiten en modelbouwen.

RC modelbouw (electro auto's) is eigenlijk een oude hobby van mij in 1998 ooit begonnen met formule 1 kampioenschap van Tamiya en in 2000 begonnen met wedstrijden bij de NOMAC en dan de Group C klasse. In 2002 ben ik gestopt vanwege drukte met studie en omdat het mij te duur werd..

Sinds 2 maanden mijn oude hobby weer beetje opgepakt.. Voor de leuk, weer een Tamiya gebouwd (tamiya df-02 plasma edge)
full
en een 2e handse Team Associated L4 1/12 gekocht. Pomp er niet zoveel geld meer in (althans dat probeer ik) als vroeger (aangezien mijn danssport/hobby ook een vermogen kost), fun is het belangrijkste..

Modelbouw blijft nou eenmaal leuk.. of je het nu op wedstrijdniveau doet of gewoon op een zandweggetje/asfalt weggetje.
:cool:

Laatst bewerkt door een moderator:
Jongen, wat ben jij een lichteraakte vent zeg(wou eigenlijk iets anders zeggen maar krespecteer dit forum) ?

Waarschijnlijk bedoelt hij het niet eens zo. 41 jaar oud en toch nog zo prikkelbaar. Er moét iets schelen aan jou.

Groet
Bert

Waar bemoei jij je eigenlijks mee bert? Ik mag dan iets mankeren, ik ben hier niet annoniem zoals jij. Of ben jij in werkelijkheid Botter?

Ron:

Dat klopt, er is tussen hem en mij het één en ander gebeurd, waar hij bewust op inspeelt hopend op reacties zoals onze mistery guest. Ik heb het bewaard, misschien laat ik het je op een goede dag wel eens lezen.

Laatst bewerkt door een moderator:

Tja, oefening baart kunst met helicopter vliegen...en dat in een tijd waarin simulators voor je PC nog uitgevonden moesten worden...:p

:ontopic:

Als het eenss uitkomt mag ik graag hardlopen, of joggen in eigen tempo :( Andere hobby's moeten natuurlijk iets met techniek te maken hebben, vandaar tunen van motoren met behulp van software. Veel info is uiteraard te vinden op internet maar tunen is ook het gereedschap erbij pakken en gewoon maken, meer niet...;)
Leuk tijdverdrijf :rolleyes:

Laatst bewerkt:
Eigenlijk besteed ik best weinig tijd aan modelbouw. Vooral aan het "bouw" gedeelte.. Ik ben meer iemand van "als het op de kast ligt en vliegklaar is pak ik het wel, moet ik er nog mee bezig.. Dan komt het nog wel een keer". Vandaar de tientallen projecten op mijn zolder :D

Dingen waar ik me vooral mee bezig houd:

- computer (surfen, downloaden, programmeren)
- Slotracen
- Scenery bouwen voor warhammer games
- Snowboarden en surfen

En daarnaast mag ik graag een film of scifi serie kijken, een beetje in huis klussen, wat aanrommelen met electronica..

Ik speel ook First Person Schooters... Vooral Counter Strike Source.

Mijn laptop waar ik nu op surf is zelf ineen geknutselt. Ik had 3x een kapotte Dell inspiron 4100. Nu heb ik 1 goede. Alles werkt perfect!

Dus naast laptops repareren vind ik alles met techniek en elektronica leuk.

Grts

Mijn andere hobbies:

*Mijn vrouw:mrgreen:
*Pc
*M'n werk (ja, klinkt raar maar waar)
*Duitsland in, gas erop (ligt hier maar 5 min. vanaf)
*De tuin en huis.
*Keyboard spelen.
*Mijn 5 katten:rolleyes:

Ron

Inderdaad ja, mijn allergrootste hobby is mijn lieve vriendinnetje ;)

Maar naast die hobby heb ik ook nog 2 zoons :P

In het kader van de echte hobbies:

-mijn Oldtimer Opel C Kadett City met 2.0E manta blok :D

city.JPG

heb ook nog een d-kadett uit 1984, maar die staat klaar om gekeurd en verkocht te worden (denk ik)

daarnaast computers/laptops repareren/bouwen
filmpje kijken

en eigenlijk nog wel meer ;)

Back