andere stop

Discussie in 'RaketModelbouw' gestart door Manuel, 3 apr 2006.

  1. Sanderl

    Sanderl Guest

    Hier zie je een foto van mijn raket:
    [​IMG]

    Onderaan zie je de teflon zitten, en de tie-wraps. Het pvc-buisje is er op deze foto niet omheen geschoven.
     
  2. BigBoat

    BigBoat Guest

    Met een O-ring schiet ik met 10 bar :)
    Je kan ook zelfs een heel stel O-ringen om de pvc-buis doen, je hebt dan altijd een goede afdichting.
    Op de vraag hoe je zo'n lanceerbuis maakt, ik dacht dat ik het duidelijk beschreven had op mijn site....??
     
  3. Sanderl

    Sanderl Guest

    Hier een filmpje van mijn raket, helaas is hij op kant, dus zet of je monitor op zij, of ga er zelf voor liggen.

    Op dit filmpje word de raket onder een hoek van 45 graden weggeschoten, en schieten perongelijk de wings los, het schot is dus bij lange na niet super, maar het geluid is wel mooi!

    http://www.sanderluimes.nl/MOV04084.MPG
     
  4. Sanderl

    Sanderl Guest

    Ik vind een o-ring persoonlijk niks, gaat bij mij met 4-5bar al lekken. Met teflon heb ik nooit problemen gehad, werkt goed. Zo heeft iedereen zijn eigen dingen he ;)
     
  5. BigBoat

    BigBoat Guest

    Het gehein is, je moet een gleufje vijlen rondom de pvc-buis.
    Als je dan de fles oppompt, zal het O-ringetje uit het gleufje gedrukt worden.
    Maar de pvc-buis is dikker en dus zal het O-ringetje goed klem komen te zitten tussen de hals en de buis.
    Als je lanceert, wordt de druk weer lager in de fles en springt het O-ringetje terug in het gleufje.
    Geen vasaline of andere glijmiddelen nodig.
     
  6. Sanderl

    Sanderl Guest

    Ach zo heeft iedereen zijn trucjes. Mijn manier werkt goed, en heb zelf ook geen vasseline nodig. Ik hou het bij mijn eigen manier, want weet er zeker van dat het op mijn manier werkt, bij mijn installatie dus zie het nu er niet van in het anders te gaan doen, maar bedankt voor je tips hoor ;)
     
  7. BasK

    BasK

    Lid geworden:
    16 mei 2005
    Berichten:
    767
    Locatie:
    Lelystad
    Sander,
    Aan het filmpje te zien ben je redelijk goed bezig.
    Ik heb alleen 2 problemen:
    - je lanceert onder een hoek van 45°. In alle veiligheidsregels van modelraketten staat dat de hoek niet groter mag zijn dan 30° van vertikaal. Dit is puur voor je eigen veiligheid en die van anderen.
    - Je hebt een lanceerstandaard, maar je staat nog steeds naast je raket op het moment dat je hem lanceert. Maak een touwtje aan de veiligheidsring vast en ga op 10 meter afstand staan. Daar aftellen en aan het touwtje trekken. Het zou nog mooier zijn als je ook vanaf die afstand je raket op druk kunt brengen.
    Dit is ook voor veiligheid, je wilt altijd zo ver mogelijk verwijderd zijn van je raket op druk. Hij kan altijd klappen en dan wil je er niet naast staan.

    Keep up the good work!!!
     
  8. Sanderl

    Sanderl Guest

    Die hoek van 45 graden moest voor school, voor videometen. We hebben er een touw aan gehad maar het oogje op de lanceerinstallatie is afgebroken, dus daar moet een nieuwe op. Normaal schieten wij daar ook altijd mee. Helaas hadden we op dat moment geen tijd voro, want het was 1 van de weinige dagen in de winter waar het zonnig was, en dat moest wel, want anders konden we niet filmen van afstand. Ik ben ervan op de hoogte hoor ;)
     
  9. BasK

    BasK

    Lid geworden:
    16 mei 2005
    Berichten:
    767
    Locatie:
    Lelystad
    :arrow: Dan heb ik niets gezegd!!!
    :thumbsup:
     
  10. Sanderl

    Sanderl Guest

    Haha geen probleem hoor ;) ik zal binnenkort nog wel eens wat filmpjes posten. heb jij zelf ook een waterraket? Post dan ook wat filmpjes als je die hebt.


    Heeft er al iemand informatie omtrend het NK Waterraketschieten?
     
  11. Manuel

    Manuel Guest

    hoeveel eurotjes is nodig voor die lanceer inrichting?
     
  12. joerideman

    joerideman

    Lid geworden:
    15 feb 2005
    Berichten:
    132
    Hangt ervanaf, 25 euro?

    Lanceernaald. Plateau waar raket op leunt. Poten...

    En dan je koppelingen. Denk dat die van mij wel zoiets is, maar die heeft een industriele koppeling, verstelbare hoek om te schieten, inklapbaar....
     
  13. Sanderl

    Sanderl Guest

    Dat ligt eraan. Ik ben niet veel geld kwijt geweest voor mijn basisinstallatie. Heb wat hout uit de schuurgebruikt voor het onderstel, alleen een alluminiumbuis heeft me wat gekost, en een paar koperen buisjes.

    Daarna heb ik hem uitgebreid met o.a. een Manometer (luchtdruk) en deze koste 8 euro, waarbij nog de nodige koppelingen kwamen. Al met al, heb ik er misschien 30 euro in gestopt, maar voor een basisinstallatie kan je met een beetje creatief denken al voor 15 euro klaar zijn.
     
  14. Manuel

    Manuel Guest

    wij hebben heeeleschuur vol met zooi :p 8) denk daat ik voor 5-10 euro klaar ben :lol:
     
  15. Sanderl

    Sanderl Guest

    Nou dat is dan harstikke mooi! Zorg dat je de lassen/solderingen wel goed maakt! Bij mij gingen ze de eerste keer lekken bij 6 bar, dus heb ze overnieuw gemaakt, en nu houden ze het met gemak tot 10 (hoger ga ik niet ivm veiligheid)
     

Deel Deze Pagina