Andrea Gail (1:30)

@Hawser: de schipper had er bij me op aangedrongen om toch het licht in het stuurhuis te laten branden omdat hij anders niet in z'n Playboy'ke kon lezen. :lol:

Maar je hebt gelijk hoor. Als je bij het 1:1 schip het licht laat branden dan zie je door de ramen niks meer. Dan is het één grote spiegel.
Maar bij zo'n model is het wel een prettig zicht voor de toeschouwers(-tjes): "Kijk papa, er brandt zelfs een lichtje in dat huisje!". :D

@Erik: een dashboardverlichting is goed te maken met glasvezelverlichting. Daar kruipt natuurlijk wat tijd in maar dan heb je hét van hét. :wink:
Ook nog eens bedankt voor de lovende woorden.

Mini-update: ik ben nu bezig met de Andrea volledig aan te kleden: allerlei assecoires worden aan boord gebracht: autobanden, kettingen, meertouwen.
De masten zijn nu ook reeds met touwen bespannen.
Al zeg ik het zelf: mevrouw begint er leuk uit te zien. :wink:

Wordt vervolgd,

Droop

Bemanning

Terug tijd voor een foto-update.

Deze maal is de volledige bemanning aan boord.

Ben je klaar voor een ontmoeting? Welkom aan boord:

AndreaGail187.jpg

Aan de bakboord winch zien we Robert "Billy" Shatford (+). Naast hem -in het grijze hemd, met de werkkoffer- ontmoeten we Dale "Murph" Murphy" (+).
Als we een beetje hoger kijken dan zien we aan de hoofdwinch David "Sully" Sullivan (+). Naast het stuurhuis, aan stuurboord bemerken we Michael "Bugsy" Moran (+).

AndreaGail181.jpg

Op de boeg zit de enige kleurling van de bemanning -Alfred Pierre (+)- de meertouwen na te kijken.

AndreaGail190.jpg

En natuurlijk vinden we de schipper -Billy Tyne (+)- terug in het stuurhuis.

AndreaGail192.jpg

Zo te zien is de Andrea Gail bijna klaar voor haar maidentrip.

AndreaGail193.jpg

Bird's eye view.

Met al die overleden personen aan boord krijg ik het gevoel of dat ik hier een ghostship heb gebouwd. :?

Wordt vervolgd,

Droop

ze hadden je moeten vragen voor het maken van het model voor de film joh !!!

echt als je hier op open water foto's van schiet zou je denken dat je met een echt schip te maken hebt !

gaaf !!!

mzzlss
erik

Zou je ze niet wat warmers aantrekken Droop? Straks hebben ze een blaasontsteking.. Kunnen ze niet meer blazen :( Maar voor de rest.. Super mooi :D Het zal alleen nooit een echt vissersschip zoals een botter worden 8)

botter%20ijsselmeer.jpg

Weet niet wie er op TV heeft gekeken naar het stukje van prinses margriet.. Maar de deuk zit er niet meer in! Het schijnt dat ze 5 x met een champagne fles tegen de boot heeft moeten gooien..

Maar droop.. Bovenstaande foto.. daar vaar ik op :mrgreen: Dat waren nog eens visserschepen.. En zonder roest :lol:

Nogmaal dank, jongens. :D

@Christian: mooie boot zeg!

... ... ... Alleen jammer dat ze niet kan roesten ... ... :mrgreen:

Droop

Nogmaal dank, jongens. :D

@Christian: mooie boot zeg!

... ... ... Alleen jammer dat ze niet kan roesten ... ... :mrgreen:

Droop

Zolang jij niet in de buurt komt.. zal ze niet roesten..! :wink:

Laatst bewerkt door een moderator:
Zou je ze niet wat warmers aantrekken Droop? Straks hebben ze een blaasontsteking.. Kunnen ze niet meer blazen :(
Christian, wij, de bemanning laat je weten dat we geen schrik hebben om een blaasontsteking op te lopen.
Aangezien we toch al enkele jaren pieredood zijn, kan het ons geen barst schelen of we nog moeten blazen of niet.
high_five.gif

Getekend: Billy Tyne, Billy Shatford, Murphy, Sully, Bugsy, Alfred

PS: Droop hebben we een schop onder z'n kont gegeven en we hebben z'n pc én onze boot gekaapt.

Is wat :mrgreen: Je heb gewoon te veel drank op.. Waardoor je smurfen ziet.. Ga maar vroeg naar bed.. :(

Bijna klaar

Zo, ik heb nu een heel weekend goed aan het model kunnen verder werken en ik kan met een gerust hart zeggen dat de Andrea Gail voor 99% is afgewerkt.

Ook heb ik enkele mankementen bij het model gecorrigeerd.
Uit foto's van het 1:1 schip blijkt dat de stabilisatoren van boeg naar kont met kettingen verzekerd waren. Dit was niet op het plan aangeduid noch vermeld in de bouwbeschrijving. Ook waren er tussen de masten meer kabels gespannen dan aangeduid door Billing Boats. Deze zaken zijn dus nu voltooid verleden tijd.

Als het een beetje meezit kan ik volgend weekend het model z'n maidentrip op het 'grote water' laten maken. Ik moet eerst nog wel de schroefas smeren. :rolleyes:

Foto's van deze maidentrip volgen uiteraard.

081.gif

Wordt vervolgd,

Droop

Laatst bewerkt:
Andrea Gail

Hallo Droop,

Ik heb jou topix van het begin af gevolgd, en het resultaat mag er zijn vooral de
aankleding

Gr. Rob

Laatst bewerkt:
Aan dit bouwverslag is ondertussen een eind gekomen. De Andrea is 100% klaar voor de grote vaart.

De laatste 2 foto's kunnen jullie bekijken in Mooie plaatjes vanaf de waterkant.
Ook de foto's van haar maidentrip zullen op latere datum in dat draadje gepost worden.

EINDE.

Droop

:psuper zo als je de andrea gail heeft gebouwd kunnen een heleboel mensen iets van leren tot het volgende project
icon10.gif

Mooi model heb je weer neer gezet droop,
ik heb misschien wel een klein puntje van kritiek.

(komt voort uit mijn tentamen verkeersregels op zee)

Maar ik mis de verlichting voor de niet treilvisserij, rood boven wit (beide rondomschijnend).

Verder succes met de volgende razendsnelle bouwprojecten van je ;-).

Gr robin

Maidentrip

Vandaag was het dus tijd voor Andrea's maidentrip.
Om geen enkel risico te nemen had de Maggie M de job van ondersteuningsschip op haar genomen.

Tot m'n grote verbazing reageert ze bijzonder goed op het roer, dit ondanks de schuine stand van de schroef.

Door haar 6 volt-aandrijving heeft ze jammer genoeg niet zoveel power als de Maggie. Dit is bij geringe golfslag én tegenwind soms een nadeel.

Voor de rest niets dan lof over de vaarcapaciteiten van dit model.

Alvast enkele foto's:

AndreaGail228.jpg

Beetje zijwind...

AndreaGail219.jpg

De Maggie M blijft alles vanaf veilige afstand in de gaten houden...

AndreaGail216.jpg

De Andrea ligt wondermooi op haar waterlijn en heeft een mooi vaarbeeld.

Meer foto's van de maidentrip zijn te bekijken in Mooie plaatjes vanaf de waterkant

En nu is het hier écht gedaan hoor. :D

Droop

Back