Antenne's en FPV antenne perikelen

Die 2 antennes voor horizontaal en verticaal zou je ook in 1 boom kunnen verwerken .
Dat doen ze ook met het werken over satellieten of met de iss.

Groeten Wiebe.

Kan het hele internet afzoeken maar ik kom geen dubbele yagi uitgevoerd op 1 boom tegen. Maar dat er dubbele bomen gebruikt worden kan je op het plaatje wel zien:

full

MVG. Robert.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik was het alweer vergeten maar het heet een kruisyagi.
2 M - KRUISYAGI VOOR SATELLIETWERK www.onl.be
Satellite Antenna Circular polarization
antennes voor radiozendamateurs, yagi antenne, quad antennes voor luisteramateurs, richt antenne hamradio, kabel, versterkers, amateur radio frequentie
antennes van PE1LXS
Homepage PC1L

op youtube zoeken op handheld sattelite working kom je ook een paar tegen .

Deze heeft nog mooiere foto,s
M2 70cm kruisyagi

Na ja op google zoeken op kruisyagi kom je een hoop tegen .

Groeten Wiebe.

Volgens mij kun je zelfs bijvoorbeeld 1,3ghz horizantaal en 2,4 vertikaal maken.op 1 boom.

Laatst bewerkt door een moderator:
Misschien moeten wij ook maar op een sataliet richten dan kunnen wij ook in New York Vliegen ;)

Ik denk dat een kruis antenne wel handig is Robert.
Dat scheeld wel meer ruimte

Dat zou kunnen maar jammer genoeg hangen die amateur satellieten niet in een stationaire baan .
Dus niet vast ergens op een plek ,dat zou het simpeler maken .

Dat zou kunnen maar jammer genoeg hangen die amateur satellieten niet in een stationaire baan .
Dus niet vast ergens op een plek ,dat zou het simpeler maken .

Als ik zie wat de vertraging is bij het grotere commerciele satellieten-werk voor wat betreft 'live' video, dan denk ik dat het voor FPV vliegen misschien niet eens zo geschikt is. Een deel van de vertraging is natuurlijk express zodat ze ruimte hebben om dingen te knippen in een live uitzending, maar als ik mij niet vergis is het voor een deel ook vertraging door de afstand die de signalen overbruggen?

Minder on-topic maar toch;

Het is naar mijn idee net zo dubieus als vliegen in puur HD qualiteit door je video zend apparatuur en video bril. Theoretisch kan het, maar als je geen soepele 30 á 60 fps haalt bij je ontvangst van dat digitale (!) signaal, dan bestaat er echt geen meerwaarde. Zeker niet gezien de nogal hoge kosten van HD zendapparatuur.

Theoretisch kan het, maar als je geen soepele 30 á 60 fps haalt bij je ontvangst van dat digitale (!) signaal, dan bestaat er echt geen meerwaarde. Zeker niet gezien de nogal hoge kosten van HD zendapparatuur.
In de praktijk ook al, en geen eens zo duur.
Asus WiCast: hdmi zonder touwtjes | Draadloos in de praktijk 1/2 | Electronics | Tweakers.net
Bereik wat opkrikken door er versterker en patch aan te hangen.
Soort van mod dat je terugvalt op analoog standard definition beeld als digitaal weg valt is in dit geval wel nodig.

TV's met hdmi zijn er genoeg, nog geen bril met 1080p tegengekomen.

Een groot voordeel van de WiCast is de lage latency van de Amimon AMN2120/2220-chipset. Dit blijkt vooral prettig als we een Xbox 360 aan de zend-ontvangstcombinatie hangen. Het spelen van een racespel, waarbij de actiebeelden snel op het scherm moeten staan, verloopt soepel; het is niet te merken dat het a/v-signaal draadloos wordt verstuurd.

Laatst bewerkt:
Robert

Hoe is het gegaan met de Yagi's?

Ik heb ook nog 2 leuke vluchten gemaakt vandaag.
Mijn storing was nu minder nu ik dat kastje weggehaalt heb.

Ik ben ook boven de kerk geweest trouwens (700 meter ver).
En ik heb de 300 meter hoogte aangetipt zonder storing.:cool:
Alles werkt naar wens.

Alleen de EZosd van de Voyager moet ik updaten die blijft nog steeds hangen op satelites zodat ik zelf op home moet drukken.
En nog een Pan/Tilt maken op de Voyager.

hey Roel,

Testen gaan goed. Nu bijde yagi's hetzelfde zijn schakeld de diversity weer continu, das vervelend. Heb de instellingen gewijzigd en de inverted V getrimd. Kijken wat het vandaag wordt.

MVG. Robert.

Dat omschakelen zie je juist heel goed en is vrij irritant. De gevoeligheid kan je inschakelen maar ik merk dat als je 2 dezelfde antenne systemen gebruikt de schakelfrequentie hoe dan ook hoger wordt.

MVG. Robert.

Dat omschakelen zie je juist heel goed en is vrij irritant. De gevoeligheid kan je inschakelen maar ik merk dat als je 2 dezelfde antenne systemen gebruikt de schakelfrequentie hoe dan ook hoger wordt.

MVG. Robert.

Misschien een wat domme opmerking, maar behoort het idee ook niet te zijn dat je juist verschillende antenne systemen gebruikt dan? :p

Misschien een wat domme opmerking, maar behoort het idee ook niet te zijn dat je juist verschillende antenne systemen gebruikt dan? :p

Welnee, ligt eraan hoe de antennes gepolariseerd zijn. Een yagi is enkelvoudig gepolariseerd en heeft de beste ontvangst als je videozenderantenne evenwijdig ligt aan de elementen van de yagi. Draait het model en staan de elementen gekruist t.o.v. je videozendantenne dan heb je minimaal of geen signaal. Met 2 yagi's gekruisd en een diversity los je dat probleem op.

MVG. Robert.

Apart, jij had een Oracle toch?
In het volgende Demo-filmpje viel het mij tenminste niet op:
Oracle Video Diversity Controller Demo

Ik heb ook de oracle maar in het filmpje zie je duidelijk dat ie soms schakeld. Ook is in het filmpje een heel andere opstelling, een patch en een omni. Welke patch staat er niet bij, circulair? En er wordt ook niet verweg gevlogen of extreem laag.

Vanmiddag nog heerlijk gevlogen en nu met de nodige aanpassingen en andere instellingen, kortom het werkt weer perfect.

MVG. Robert.

Ik heb de oracle op een andere gevoeligheid moeten instellen en de video ingangen gewisseld. Ook moest ik de inverted Vee antenne trimmen omdat ik op een hoger frequentie zit.

MVG. Robert.

Ik heb nu deze UHF antennes: (4**MHz)
d1bj4.jpg

Normaal komt de coax op de onderkant van de antenne binnen, maar hier dus halverwege. De totale lengte van de blauwe draad per antenne is ongeveer 32,5cm

Hoe kan ik deze antennes het beste plaatsen?

Nu zegt iedereen: gewoon 90 graden tussen beide antennes dus mijn idee is:

6JNlV.png

Iemand hier advies over?

Back