Antenne's en FPV antenne perikelen

Hoe zit het trouwens met 1500MHz oftewel 1,5GHz?

Kan anders dan digitale radio op 1492MHz niets vinden dat hierbij in de buurt zit.

Zit te dicht tegen de GPS band aan (1575MHz), dus een videozender die op een dergelijke frequentie werkt op je FPV model monteren geeft de garantie dat je GPS het helemaal niet meer doet, lijkt me niet handig voor je OSD etc. :D

GPS signals - Wikipedia, the free encyclopedia

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality

Is er eigenlijk nog wel een frequentie die echt vrij is tussen de 900mhz en 2Ghz?

--------------------------------------------------------------------

Mensen neem nu maar aan wat Remy zegt.
Die jongen weet waar hij over praat.

Dankzij Remy en Robert heb ik mijn shit goed voor elkaar en kan nu relexed vliegen met mijn voyager.

Ik heb zelfs gisteren een bijna onmogelijke landing gemaakt met een beslagen CMOS camera.(Remy de CCD cam is besteld)
Als mijn video signaal niet goed was geweest door een kloterige rubber antenne was hij echt de grond in gegaan.
Dus dankzij de oude antennetracker van Robert met daarop een 8dbi Patch van L-com heb ik die kist toch nog netjes kunnen landen.

Uiteindelijk komt het erop neer hoe meer geld je er in steekt (goed spul) hoe meer geld het je uiteindelijk bespaard.

Vergeet niet dat er uiteindelijk een kapitaal in je vliegtuig zit.!!!!

(Remy ik heb ook een FrSky besteld en ga nu de MC16 mollen die ik van Robert gekregen heb ;))

Remy de CCD cam is besteld)

Mooi zo! Welke?

Wat ontzettend cool dat je de MC-16 van Robert kreeg! Kun je weer mooi vooruit.
Je zult het Frsky setje echt tof vinden:). Die Piepjes blijven geweldig:mrgreen:
Ik verwacht de accu's van de quad ieder moment, dus kan nu mijn eerste mooie grote en hopelijk lange vluchten met de Quad maken. ( en dus ook jou en Robert eens met zijn twee op film zetten:)

maargoed, daar ging deze draad niet over.

Ik heb dezelfde cam besteld die Robert ook in zijn vleugel heeft .
Die beslaat in ieder geval niet.

Danzij jullie kom ik steeds weer een stapje verder.;)

Ik heb dezelfde cam besteld die Robert ook in zijn vleugel heeft .
Die beslaat in ieder geval niet.

Als je cam beslaat zit er vocht tussen lens en optische sensor, het devies is dan de lens losdraaien en camera en lens goed opwarmen met een haarföhn, dan weer in elkaar monteren en na afkoelen scherpstellen.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

Als je cam beslaat zit er vocht tussen lens en optische sensor, het devies is dan de lens losdraaien en camera en lens goed opwarmen met een haarföhn, dan weer in elkaar monteren en na afkoelen scherpstellen.

Weer een mooie tip voor in et boekje. :thumbsup:

Weer een mooie tip voor in et boekje. :thumbsup:

Nog maar één doen dan?

Als er vocht zit tussen de lens elementen van een lens (doorsnee lenzen bestaan uit >1 elementen) doorgaans omdat je nose-in in een sloot bent geland, kan je het beste de lens in een plastic boterhamzakje met een handvol rijst op de verwarming leggen, wel het zakje even luchtdicht dichtknopen. De droge rijst zal ieder spoor van waterdamp opnemen en de lens is na een paar dagen weer helemaal helder.

Je kunt ook de lens demonteren en dan de individuele elementen opwarmen en weer monteren, maar zonder stofvrije werkruimte is dat een garantie voor stof in je optiek en da's weer een garantie voor donkere vlekken en/of vreemde lichte plekken in je video's.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

Het zoutvaatjes effect, die kende ik al. ;) Zeer handig om ook andere elektronica van vocht te ontdoen na een frisse duik. Ik heb mijn PDA een keer in een fontein laten vallen (ja handig he? :lol:), meteen accu eruit en thuis een week in een zak toverrijst, en jawel het ding draaide nog als een tierelier.

dus als er nog eens iemand een quad verzuipt, bordje eruit en in de rijst ermee. :thumbsup:

Het zoutvaatjes effect, die kende ik al. ;) Zeer handig om ook andere elektronica van vocht te ontdoen na een frisse duik. Ik heb mijn PDA een keer in een fontein laten vallen (ja handig he? :lol:), meteen accu eruit en thuis een week in een zak toverrijst, en jawel het ding draaide nog als een tierelier.

dus als er nog eens iemand een quad verzuipt, bordje eruit en in de rijst ermee. :thumbsup:

Die kende ik nog niet, bij ons zijn ook al verschillende telefoons verzopen...........................................

Taco.

Nog beter is als je een handje vol Silicagel bij de drogist koopt, dit in de oven plaatsen en wachten tot de steentjes blauw worden. In een luchtdicht zakje plaatsen met de natte onderdelen erin. Na een dag is alles kurkdroog. Silicagel kan je eeuwig hergebruiken.

Rijst kan nogal stoffig, kunnen mijten en schimmels bevatten en de lens alsnog versmeren.

MVG. Robert.

Bij de drogist joh? Ik zou et bij conrad ofzo gezocht hebben. ;)
Dat is toch dat spul dat ze altijd bij elektronica delen in de doos doen in een stoffen zakje?

Het kan wel, maar dan met een 6dB RF splitter, die zorgt dat de impedanties ook kloppen, alleen raak je dan per saldo 6dB kwijt. Da's dus een halvering van je bereik, daarmee is in de regel de oplossing erger dan de kwaal. Gewoon antenna's aan elkaar knopen werkt niet omdat de impedantie niet meer kloppen.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

Sven, met 2W zendvermogen kan je theoretisch onder ideale omstandigheden de wereld rond zenden. Waarscheinlijk is het nog nooit gelukt. Het blijft pionieren. Sta je op een berg of wolkenkrabber dan zal je ongetwijfeld meer bereik hebben dan. Vlieg je over een stad gaat dat niet meer op. Ook als je ergens achtervliegt zoals bomen. Het wordt ook anders als je boven water vliegt. Ook vliegen bij temperatuurs en of luchtvochtigheidverschillen heb meer of minder bereik.

MVG. Robert.

En ja hoor dit kan, :yes: ongeveer een 20 jaar geleden heb ik eens een ( verbinding) conversatie gemaakt met iemand die mobiel ( in de auto) opgesteld stond op een brug in New York.
Het zendvermogen was aan zijn kant 10 Watt, ik zat op enkel 2 watt.
Dit was echter nog in de tijd dat CB nog populair was. We zaten wel buiten de CB frequenties en op USB te zenden. Natuurlijk was dit uitzonderlijk en er waren veel prorogaties door maximum zonneactiviteit.
Natuurlijk kan je 2.3Ghz niet vergelijken met 27 Mhz.
Dit bevistigd ook wel een beetje de vraag van hoever je geraakt met een bepaalde opstelling, soms moeilijk te zeggen denk ik.
Uitzonderlijk, maar het is mogelijk. :-P

FPV is voor mij ook allemaal nieuw, ben wel enorm geïnteresseerd om hiermee te beginnen.
Eerst nog een beetje informatie opdoen vooraleer ik iets aanschaf denk ik, alhoewel het al serieus begint te kriebelen als ik naar sommige prachtige filmpjes kijk hier op dit forum.:)

@novada: kijk maar uit, zo begon het bij mij ook, met kriebelen :P
Heel i het begin van FPV zag ik al filmpjes, maar had toen ECHT geen geld, nu gewoon van alles verkocht om het te kunnen financieren... en net voor de kerst, de laatste onderdelen besteld ;)

Back