Antenne's en FPV antenne perikelen

even een vraagje (weet niet of het hier goed zit, maar toch)

als ik een grond test doe, en ik heb een vrij l.o.s van grondstation naar toestel, en ik haal bijvoorbeeld 800meter voor mijn vid link slecht wordt, en 1km voor mijn rc link begint te storen.

Wat kan ik dan veilig in de lucht doen?

Ik heb net 3 boosters besteld voor de 2.4RC link.
Met deze apparaten met 2.4 patch haal je met gemak 3 km.
Als je belangstelling hebt dan moet je maar een PB sturen

Ik weet niet of het nu zo handig is dat zo publiekelijk op 't forum te verkondigen. Immers het gebruik van dergelijke boosters is als je geen zendamateur bent illegaal.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality

Sander .

Dat snapt iedereen nu wel.
En kan ook via pb ,net als eigenlijk deze post .
Jij hebt natuurlijk wel een F licentie.

Groeten Wiebe.

Ik ben van alle gemakken voorzien, inclusief dual zone airco, stoelverwarming, meesturende koplampen, etc.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality

Patch Antenne

Gewoonlijk stellen we een FPV set samen en vliegen maar. Meest irritante wat ik aan het FPV vliegen vind zijn slechte videosignalen. Ik wil zien waar ik vlieg. Standaard FPV setjes zijn eigenlijk nog lang niet optimaal afgestemd op onze tak van sport. Video apperatuur komt gewoon weg uit de beveiligingswereld. En dat is nog lang niet optimaal als je dat voor een bewegend model wilt gebruiken. Een patch antenne op je video ontvanger lijkt een betere oplossing te zijn dan een omni. Toch zijn de gebruikte patch antennes niet afgestemd op jou frequentie. In feite moet je patch nog getuned of getrimd worden. Hoe dat precies in zijn werk gaat vind je in dit linkje waar uitgelegd wordt hoe een patch werkt en hoe je hem zelf maken kan:

Fast Patch - IBCrazy's easy DIY patch antenna - RC Groups

MVG. Robert.

Nu blijkt ook de standaard yagi antenne die ikzelf gebruik voor de video ontvanger ook niet gemaakt te zijn voor de frequentie waarop ik zit. Ik dacht dat ik al aardig beeld had maar het kan dus nog veel beter. M'n oude Yagi kon ik niet meer aanpassen en heb een nieuwe gebouwd vandaag op basis van een yagi antenne calculator. Ik hoop deze snel uit te kunnen proberen als het weer het toelaat.

full

MVG. Robert.

Laatst bewerkt door een moderator:
Lijkt me dat het hier wel duidelijk wordt uitgelegd.

Die moet ik thuis een keer op m'n gemak bekijken, kan hier op m'n werk geen half uur naar een film kijken ;) .

Nu blijkt ook de standaard yagi antenne die ikzelf gebruik voor de video ontvanger ook niet gemaakt te zijn voor de frequentie waarop ik zit. Ik dacht dat ik al aardig beeld had maar het kan dus nog veel beter. M'n oude Yagi kon ik niet meer aanpassen en heb een nieuwe gebouwd vandaag op basis van een yagi antenne calculator. Ik hoop deze snel uit te kunnen proberen als het weer het toelaat.

full

MVG. Robert.

Ik ben benieuwd wat je resultaten zijn.

Taco.

Back