Antenne's en FPV antenne perikelen

heb idd maar een 8dBi patch besteld op internet. ik denk dat dit de moeite is om te proberen. Heeft trouwens een 8 dBi 2.4GHz Left+right Circular Polarized Flat Patch Antenna meer effect ?

Ik zou de video zender wat vrijer opstellen.
Als je nu gaat vliegen komt al snel de accu en osd tussen je antennes .

Of je pakt een 3dBi omni ( geen 2dBi) sloopt hier de connector af, sloopt het plastic eraf, en soldeert hem met het pinnetje rechtstreekt op de print.

bij mij leverde dat bijzonder goede resultaten op. Ondanks dat dat kleine sprietje exact getuned is op jou frequentie, werkte die mod vele malen beter bij mij.

Let op! Eigen risico!

Ik vond het gewoon leuk om er mee te experimenteren.

Ik heb trouwens ook nog een keer zo'n txje uitgevoerd met een SMA connector. Helaas werkte dat weer voor geen meter..

Hier trouwens nog een voorbeeld:
http://www.youtube.com/user/ramsus42#p/u/24/xnx9sU77Yvk

Dat was 10mW met een gemodde antenne en een 8dBi patchje. Verderop in de video ging ik wat hoger.

Laatst bewerkt:
Hoi Remy, ik sloop de antenne nog maar niet...ik ga het eerst met de 8 dBi patch antenne proberen, daarnaast verplaats ik maar mijn TX naar boven. als dit niet lukt, dan maar weer wat anders proberen.
by the way..... leuke filmpjes !!
Ben nu ook bezig om een simprop SW28 zwever om te bouwen naar FPV....

Iemand hier al eens aan begonnen ?
En dan speciale interesse in de 5.8

Build IBCrazy's Cloverleaf - The ultimate circularly polarized aerial antenna!

Hey frank,

Ik heb hem gisteren gemaakt voor 5,8 Ghz. Werkt helemaal super. Wel erg klein. Je moet er even de tijd voor nemen om hem te bouwen.

Werkt deze antenne alleen goed met een patch op je grondstation? of ook met een omni, en wert dit dan beter t.o.v een omni op je toestel?

Die antennes zijn wel gevoelig voor vervorming.
Ze moeten dan op een plek zitten, dat ze niet kunnen verbuigen.
Maar eens zien of ik er wat mee kan.

Taco.

Werkt deze antenne alleen goed met een patch op je grondstation? of ook met een omni, en wert dit dan beter t.o.v een omni op je toestel?

De enige goede manier ( volgens het RCgroups draadje ) is aan beide zijde deze antenne gebruiken.
En ja hij is gevoelig voor mechanische zaken.
Aan de andere kant. Er word in het draadje geclaimed dat hiermee 4-6 km gehaald word.
Als ik 2 zou halen is dat voor mij voldoende :-)

Hmm, misschien interessant voor mij dan?
Als 2 van deze, beter werken als 2 omni's?

(voorlopig ga ik toch nog niet ver weg :) )

Ze zijn wel iets duurder dan omni's hoor Pieter. ;) Die winkel verkoopt ze voor 60 dollar per paar geloof ik.

Off je moet ze zelf bouwen ,tuterals genoeg .
En is uit de vele vragen voor rtf antennes ze maar gaan verkopen.

Back