Antenne's en FPV antenne perikelen

Zijn dat Corona RP8D1 ontvangers?
Ik heb er nog 2 van liggen namelijk.

Ja dus zag de link net ;)

Laatst bewerkt:
Corona ontvanger deed het bij mij nogal belabberd. Kan nog eens een poging wagen maar heb er weinig hoop in.
Het is er 1 van 3 jaar oud dus oude batch maar met lange antenne was er na een paar 100 meter nog amper signaal.

Al heb ik met zo'n corona in mijn pylonracertje nog nooit een tik gehad.

Domme vraag maar zou het mogelijk zijn een kabel te bevestigen aan je zender die naar een staande antenne van om en nabij 5 meter zou lopen zodat je een groter bereik hebt en minder interferentie van bomen etcetera ?

Net als een mast met een clover ?

Ash.

Voor 35MHz heeft dat weinig zin, voor 433MHz iets meer en voor 2,4GHz heel veel.

Laatst bewerkt door een moderator:
Domme vraag maar zou het mogelijk zijn een kabel te bevestigen aan je zender die naar een staande antenne van om en nabij 5 meter zou lopen zodat je een groter bereik hebt en minder interferentie van bomen etcetera ?

Net als een mast met een clover ?

Ash.

Daar hebben ze een amplifier voor uitgevonden. Die bevestig je tussen antenne en zender. Tussen amplifier en zender kan je rustig 10 meter kabel zetten.

MVG. Robert.

Op zich hoeft er geen versterker tussen de zender en een betere antenne .
Wel ligt het er aan op welke freq je een antenne wilt gebruiken .
Een 35Mhz zender is er niet op gemaakt er een 50 ohm coax aan te knopen .
een 433Mhz module is daar beter voor geschikt omdat die een 50 Ohm uitgang heeft voor je antenne .
Betere antenne,s zijn daarvoor ook zo te koop,voor 35/40Mhz zul je zelf moeten knutselen .

Groeten Wiebe.

Deze RF Explorer Handheld Spectrum Analyzer is nieuw op de markt gekomen.
Is dit kleine betaalbaare stukje gereedschap zinvol bij het tunen van antennes?
Een full-size Spectrum Analyzer kost 4000Euro deze ongeveer 100Euro niet vergelijkbaar maar is het bruikbaar voor ons?

Graag jullie mening.

Hieronder de linkjes van de De Handheld Spectrum Analyzer.
Groet FransBr (spongebob)

Hier het linkje op het RC-groeps forum van de RF Explorer.
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1402665

De site van de fabrkant:
http://micro.arocholl.com/

Te koop in Europa:
http://www.coolcomponents.co.uk/catalog/product_info_test.php?products_id=801

Simple procedure to improve your Antenna using RF Explorer
Improve your antenna with RF Explorer: Simple procedure - RC Groups

Laatst bewerkt:
antenne's waar heb je deze besteld? ik hoor graag van u 0610891440

waar heeft u ze besteld? ik hoor graag van u . 0610891440
Vandaag de nieuwe antenne's binnen gekregen.

001-51.jpg

002-43.jpg

003-29.jpg

004-19.jpg

005-13.jpg

006-7.jpg

Zal er binnenkort eens mee vliegen en dan laat ik m'n bevindingen wel horen.

Ik las ergens dat het alleen zin heeft een cloverleaf op je toestel te zetten en dat het voor de ontvanger op de grond niet zo'n zin zou hebben. Ook moeten geloof ik beide cloverleafs dezelfde richting uit gepolariseerd zijn.. klopt dit ?

Juist op allebij een cloverleaf, hierdoor krijg je alle voordelen zoals multipath rejection en geen polarisatie verlies.

Bij cloverleaf op vliegtuig en lineaire antenne heb je nog steeds last van multipathing en heb je een constant polarisatie verlies van 3db

Net die instructievideo over gain en polarisatie bekeken, zeer interessant !

Nu heb ik wellicht het verkeerde idee, maar zijn er dan ook mensen die alle soorten antennes tegelijk gebruiken ? Patch, diversity, circulair, high gain en 2 keer yagi (horizontaal en verticaal ?) en dan alles op één antennetracker.

Of slaat dat nergens op ?

Ash.

Tja, Sander die echt iets weet over antennes is hier weggejaagd...hij zou op alles een antwoord gegeven kunnen hebben.

Maar volgens mij kan je verschillende antennes gebruiken in combinatie met een diversity ontvanger.

Ach heden, was het weer zover ?

Ik zag overigens buiten Yagi antennes in de 5.8Ghz ook schotelantennes in die range maar nu weet ik niet of dat ook gebruikt kan worden.

Ash.

Back