Antenne's en FPV antenne perikelen

heb die vraag ook al eens gesteld toen ikdat ding tegenkwam, toen zeiden ze ook dat dat niet kan werken.

Nee nee nee werkt niet ,je loopt het risico je zender op te blazen .
Je kan zo niet 2 antenne,s aansluiten en rekenen dat het werkt .
Daar voor heb je aan aanpassing- netwerk nodig .
Zoals in de meeste patch antennes zit met meer dan 10?db.

Je kan antennes wel stacken maar dan komt alles erg nauwkeurig .
De onderlinge afstand vd antenne,s en het impedantie aanpassing netwerk .

pppffff ik lees me de oren van de kop ( met dank aan mensen die posten ) en probeer zoveel mogelijk theorie naar binnen te slokken maar nu heb ik toch een vraag mbt antennes ...
Als beginnend fpver ben ik in bezit van cloudsfly en fatshark 2.4 .
Na wat sparen en tijdje rondvliegen wil ik ook een ground station gaan maken.
dit geheel gewijd aan immersion produkten , dure hobby maar men schijnt er goed tevreden over te zijn.

Ik wou overstappen op 5.8 met frsky 2.4
hierbij hoort natuurlijk een duo5800 v2 ..

Maar nu ..
welke antennes zal ik hier opknopen... ???
een een links- en rechtshandig gepolariseerde patch kan ik zo snel niet vinden voor 5.8
een polarisation diversity antenne flat patch zie ik ook niet voor 5.8
Ik kijk nu op www.l-com.com.
zou het bv verstandig zijn om 2 yagi s van 5.8 er op te zetten ?

wie o wie weet raad :)

pppffff ik lees me de oren van de kop ( met dank aan mensen die posten ) en probeer zoveel mogelijk theorie naar binnen te slokken maar nu heb ik toch een vraag mbt antennes ...
Als beginnend fpver ben ik in bezit van cloudsfly en fatshark 2.4 .
Na wat sparen en tijdje rondvliegen wil ik ook een ground station gaan maken.
dit geheel gewijd aan immersion produkten , dure hobby maar men schijnt er goed tevreden over te zijn.

Ik wou overstappen op 5.8 met frsky 2.4
hierbij hoort natuurlijk een duo5800 v2 ..

Maar nu ..
welke antennes zal ik hier opknopen... ???
een een links- en rechtshandig gepolariseerde patch kan ik zo snel niet vinden voor 5.8
een polarisation diversity antenne flat patch zie ik ook niet voor 5.8
Ik kijk nu op www.l-com.com.
zou het bv verstandig zijn om 2 yagi s van 5.8 er op te zetten ?

wie o wie weet raad :)

Ben van plan een tracker ook aan te schaffen ??

Met een Yagi moet je je model volgen of je hebt een klein gebied waar je maar in kunt vliegen...

Heb zoveel mogelijk gelezen voor het vragen en volgens mij alles "compleet" dat is ... in bestelling met uitzondering van de antenne(s) daar liep ik nu ff op vast vandaar

Dank
werk nog steeds met spotter en blijf nog wat in de buurt
Opstijgen en landen doet ik nu met bril op ( apetrots :) )
Maar wij wel mooi veldje om wat verder te vliegen dus .. Antennes antennes antennes :)

Ik heb nu ook de duo5800 v2 en ik gebruik een 8 dBi 5.8GHz Flat Patch Antenna in combinatie met Cloverleaf Circular Polarized Antenna. Vandaag een nieuw record voor mezelf gevestigd 1.3 km:banana:

Mijn trackertje is ook onderweg en dan wil ik ook wat andere antennes uitproberen.

Ja, leuk he Phoenix...gaaf man !

Ik heb de eerste FPV maiden met landing mogen ondergaan, waar bij ook Freijn, Sander, Hugo, Dennis etc. bij aanwezig waren.
Was ook zo trots als een Pauw... heb samen met Freijn als een stel dartelende lammetjes hand in hand door de wei rennend, na de landing onze kisten opgehaald.
(mag dat ?)
Moet je ervaren hebben om dat te snappen.

Inzake de antennetjes..., kan je geen clovertjes, SPW tjes maken?
Maar met de Stock antennetjes haal je ook best goede resultaten heb ik ervaren. Voor in het begin zeker voldoende.

groet,
Jacques

Hehehe zo mak als n ... Ik zeg dat mag ! ( zolang niemand dat ziet ;) ) Clovertjes maken is geen easy shit zoals ik denk/gelezen heb . Zelf wat knutselen zonder apparatuur om na te meten ...... Ons vliegveldje is omringt op dit moment door maïs hand in hand valt daar btw niet op ;)
Daarnaast ga ik liever uit van een "bewezen concept" daarna valt wat te proberen / testen liever eerst apparatuur in orde om lekker te raggen/vliegen zonder problemen.
Ps begin heb ik dit mooi weer seizoen al aardig gemaakt aardig wat vluchtjes gemaakt fpv alleen ben k type veel lezen weinig schrijven :)

In de omgeving van Nijmegen zijn nog wat meer FPVers dacht ik zo, mogelijk kunnen die je op dit vlak met wat pragmatische antenne weetjes, ditjes en datjes helpen.

groet,
Jacques

Nijmeeg de gekste !!! LoL maar, ik sta open voor iedereen met goed advies :)
Het zou natuurlijk fijn zijn als iemand met veel ervaring/kennis een goede antenne advies heeft

Als je dan 2 Sander setups hebt kan ik vanuit Tiel richting Nijmegen vliegen en Phoenix richting tiel en in het midden combatten. En misschien nog een paar in die Regio zoals HBFP-NL

Maar goed zover ben ik ook nog lang niet en of dat ooit gaat gebeuren... Paar km zou leuk zijn maar 40km hoeft van mij nou ook niet perse.

Back