apache c1 op 6s?

Discussie in 'Electro offroad' gestart door dennisvaassen, 29 okt 2018.

  1. Harm Feenstra

    Harm Feenstra

    Lid geworden:
    28 aug 2018
    Berichten:
    31
    Locatie:
    Drachten
    Ik denk dat dat niet goedkomt met die motor. Volgens mij kun je beter niet verder dan ik geloof ongeveer 2200kv gaan
     
  2. dennisvaassen

    dennisvaassen

    Lid geworden:
    10 okt 2018
    Berichten:
    23
    Locatie:
    vaassen
    hmmmzz ok tis even uitzoeken of de motor kapot is of de esc.... hoeveel ampere esc zou ik moeten kopen?? vind het erg jammer want had eindelijk plezier ermee.... standaard op 4s is hij saai op de weg , waar ik hem voornamelijk gebruik
     
  3. Harm Feenstra

    Harm Feenstra

    Lid geworden:
    28 aug 2018
    Berichten:
    31
    Locatie:
    Drachten
    Ik ga voor een hobbywing ezrun max8 combo. Da's 150 ampère, max 6s met een goede motor
     
  4. dennisvaassen

    dennisvaassen

    Lid geworden:
    10 okt 2018
    Berichten:
    23
    Locatie:
    vaassen
  5. Harm Feenstra

    Harm Feenstra

    Lid geworden:
    28 aug 2018
    Berichten:
    31
    Locatie:
    Drachten
    Da's toch maf, hpi zelf spreekt over optimaal voor 4s
     
  6. dennisvaassen

    dennisvaassen

    Lid geworden:
    10 okt 2018
    Berichten:
    23
    Locatie:
    vaassen
    hoeveel kv is de standaard motor van de hpi? dit i.v.m. esc keuze... de trackstar die ik heb heeft de volgende specs en vraag me daarom af hoeveel kv de hpi motor nou is... ik heb namelijk 2350 gelezen maar ook 2650 kv
     

    Bijgevoegde bestanden:

  7. Harm Feenstra

    Harm Feenstra

    Lid geworden:
    28 aug 2018
    Berichten:
    31
    Locatie:
    Drachten
    2350 kv volgens het handboek
     
  8. dennisvaassen

    dennisvaassen

    Lid geworden:
    10 okt 2018
    Berichten:
    23
    Locatie:
    vaassen
    ahh!! dan moet de trackstar de juiste esc zijn :D thanks voor de feedback allen... ik ga morgen testen
     
  9. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    Heeft u al geprobeerd om de ESC opnieuw te calibreren?
    Is de boel niet te heet geweest?
    De ESC kan inderdaad 6S aan, het is gewoon een Mamba max Pro, alleen word dat met een zwaardere auto afgeraden door Castle en dus ook door HPI.
    Ik zou voor een 2050Kv motor of lager gaan anders lopen de stromen zo hoog op.
     
  10. dennisvaassen

    dennisvaassen

    Lid geworden:
    10 okt 2018
    Berichten:
    23
    Locatie:
    vaassen
    ok als de boel te heet is geweest slaat hij in protectiestand... maar wanneer hij afgekoeld is moet hij toch gewoon weer werken? dat binden kan ik wel proberen idd. Heb de handleiding al gedownload.

    maar een trackstar 150a esc met de originele motor is geen goede combi?? heb ik nog liggen namelijk
     
  11. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    Tenzij de temperatuur ineens omhoog schiet, al zou ik zelf al niet eens op de grens willen komen.

    Je kan het proberen, het werkt vast, maar houd de temperaturen in de gaten.
    De Mamba Max Pro is eigenlijk net wat te licht voor deze auto, misschien dat het met een andere motor wel net had gekund.
     
  12. dennisvaassen

    dennisvaassen

    Lid geworden:
    10 okt 2018
    Berichten:
    23
    Locatie:
    vaassen
    hmmzz.... zojuist de trackstar aangesloten, de motor werkte direct en reageert na het inleren goed op het gas geven en achteruit rijden... Kan ik hieruit concluderen dat de oude esc overleden is??

    Moet bij de trackstart nog wel even de voltagecut omhoog gooien omdat deze al eens een accu heeft gemold (18.8 volt onbelast gemeten op 6s)... geen idee hoe dat moet zonder programcard. Ik ga kijken in de handleiding hoe ik de presets kan veranderen.

    Heb meerdere reviews op youtube gezien waarbij gemeld word je bij de trackstar een motor moet gebruiken onder de 2400kv anders zou de esc kapot kunnen gaan.... ik zou met 2350kv dus veilig moeten zitten. Kan helaas niet de specs van de qbase esc vinden , ben nog steeds benieuwd waarom hij kapot is gegaan
     
    Laatst bewerkt: 12 nov 2018
  13. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    Dat kan zeker, heeft u al geprobeerd de Qbase opnieuw te calibreren en/of op de Castle link aan te sluiten?
    Vreemd, misschien toch te heet geweest of te veel stroom getrokken?
    Er word niet voor niets een max van 4S aangegeven natuurlijk.
     

Deel Deze Pagina