Apart probleem velineon 3500

heeft iemand trouwens een idee hoeveel het zou kosten om hem op te sturen, te laten fixen en dan weer terug te sturen?

deze diagnose past niet bij de analyse van het probleem:

3. als ik de auto probeer te duwen, rijdt hij erg stroef en is erg zwaar om te duwen(achterwielen).
4. Als ik de kabeltjes van de motor of de accu loskoppel dan rijdt ie weer helemaal soepel!

Ff voor de duidelijkheid....je zet m dus uit door kabels los te maken, kun je de esc dan (ook zonder lampje) niet gewoon uitzetten?

Bij de weg...staat een compleet setje op MP voor een 100€..

Laatst bewerkt:
de oorzaak is waarschijnlijk dat de auto (esc) te koud is geworden.
Ik heb hem namelijk die nacht buiten in de echte auto gezet en daar was het rond de -10graden. Toch maar nieuwe kopen!

Dat kan niet direct de oorzaak zijn, wel indirect. Er kan condensatie zijn opgetreden. Je kunt proberen of de behuizing is open te maken, en of er oxidatie op de print laat te zien is. Dat kan je er met een nylon borsteltje afhalen.
Maar het kan ook dat de condensatie tot een kortsluiting heeft geleidt, maar grote kans dat je dan ook wel ziet of ruikt. In dat geval kan je denk ik beter op zoek gaan naar een andere esc.

je kan hem wel open maken maar er zit een of andere coating over de printplaat zodat die water dicht is.En die krijg je er niet makkelijk af.

Ik zou een nieuwe regelaar kopen bij en rc winkel en vragen als ze dan je oude wel op kunne sturen. Een beetje rc winkel doet dit.

Als je zeker weet dat de regelaar niet doorgefikt is dan kan je hem makkelijk opsturen en verwacht ik dat je gewoon een nieuwe krijgt.(Moet je wel de verzendkosten betalen,maar die vallen best mee 25 euro of zo).

En heb je er in dat geval 2.Kan je er altijd eentje verkopen of heb je er eentje reserve

OOh, ja ik heb ook zoiets gelezen ergens. Maar er zit toch maar een blauwe ring omheen die het sealed. Gewoon schroefjes los draaien en kijken of je het kapje eraf kan krijgen. Ik heb 1:8 e-revo. Daar zit gewoon een blauwe ring in. Maar op de bouwtekening staat bij ook dat het ook met een soort kit wordt afgesloten (ik denk in iedergeval dat het kit is). Of zit het anders er zou ongetwijfeld iemand zijn die het wel zeker weet.

OOh, ja ik heb ook zoiets gelezen ergens. Maar er zit toch maar een blauwe ring omheen die het sealed. Gewoon schroefjes los draaien en kijken of je het kapje eraf kan krijgen. Ik heb 1:8 e-revo. Daar zit gewoon een blauwe ring in. Maar op de bouwtekening staat bij ook dat het ook met een soort kit wordt afgesloten (ik denk in iedergeval dat het kit is). Of zit het anders er zou ongetwijfeld iemand zijn die het wel zeker weet.

jij rijdt met een vxl esc in je e-revo ?.;)

Er zit ook een soort "seal"op de onderkant van de printplaat van de ESC , die geeft aan of er water / condens in de behuizing heeft gezeten , ook als je hem los schroeft is dat "verbroken". ik zou hem gewoon terug sturen naar Traxxas, echter ben je hem voor lange tijd kwijt met de kans op kosten . Of je maakt hem open en neemt de gok dat je hem zelf kan maken , doordat er bv een draad los is van bv de motor of de voeding , is dat niet het geval, zal je een nieuwe esc moeten kopen,hoe dan ook het kost je geld.

Laatst bewerkt:
Back