aparte / extra subgroep voor v-flybar ?

Eigenlijk een vraag aan de moderators :
kan er een extra subgroep aangemaakt worden voor Virtual flybar systemen ?
Ik verwacht dat dit de komende tijd 'booming 'gaat worden

Er zijn er, naar mijn weten al op de markt : V-stabi , AC3-X, Gyrobot en het robbe systeem en er zullen er nog veel meer komen, ook vanuit het verre oosten , verwacht ik.

Dus wellicht de moeite waard voor een "subgroep" !

graag reactie
Bas

Reactie: Pm robert.

Maar zo hard zal dat nog niet lopen verwacht ik met de prijzen van v stabi enz.
In het gewone heli forum is nog ruimte genoeg.

Er valt ook weinig over te babbelen denk ik zo.
Instellingen zijn ook persoonlijk en voor elk model verschillend.

Tja, nu beginnen kan geen kwaad toch ?
Juist nu is lijkt me dat gemakkelijker te realiseren dan over een tijdje.
Nu gaat het verspreid worden over de 2 hoofdgroepen (elektro en brandstof) ben ik bang.

Ik zit zelf niet in de helikopters, weet het dus niet. Als er zich meer mensen melden zal ik er naar kijken.

Robert

Goed idee, maar vind het meer een component van een heli.
Ik vind de tweedeling tussen brandstof en electro wat jammer af en toe, omdat er ook veel overeenkomsten zijn in gebruikte electronica.
Is er een topic over bijv. de VStabi in de brandstofsectie dan wordt het door sommige gemist in de electro sectie...
Ik denk trouwens dat een algemene beginners sectie voor de Helies op het moment meer nut heeft.

Eric

Ik vraag me ook af of het niet anders ingedeeld moet worden

Electro, micro en brandstof zie ik ook niet (meer) zo zitten.

Misschien iets van:

Helicopter
-- Algemeen (voor alles wat met afstellen te maken heeft)
...|__> (eventueel)-micro
...|__> (eventueel)-mini alles boven de 425 mm bladen
...|__> (eventueel)-normal alles boven de 550 mm bladen
-- Electro motoren (voor alles wat met electro setup te maken heeft)
-- Brandstof motoren (voor alles wat met brandstof setup te maken heeft)
-- Heli electronica (gyro, flybarless, heli command, governors enz)
-- Piloten box (voor meetings)

Zo maar een idee

gr Remco

Laatst bewerkt:
Electronika en mechanisch, zijn bij helikopters nauw verbonden, daarom lijkt mij dit geen goed idee.
Voorbeeld : een zwabberende staart, waar moet je dit dan plaatsen ? gevolg is dat men steeds naar andere forums wordt verwezen.

?
Gewoon in algemeen.
Kan zowel bij een electro als brandstof helie gebeuren m.i..
Te hoge gyro gain, dus afstellings problemen.

Er zijn nog weinig mensen in NL en Belgie die flybarless vliegen, en daarvan zit hooguit een kwart op het forum. Dit lijkt me niet echt een optie.

De forumverdeling lijkt me aan de ene kant wel een goed idee, maar aan de andere kant weer niet. Als het werkt is het perfect, maar nu word er nauwelijks gemodereerd tussen microheli en grote electroheli. Nog meer fora zorgt ervoor dat het alleen maar een puinhoop word. Ik denk dat het komt omdat er momenteel geen actieve helipiloot als moderator is.

Ik kan het ook helemaal eens zijn met de indeling van Remco, een aantal zaken zowel bij de (bijvoobeeld) trex 600 nitro als 600 elektro zijn precies hetzelfde waarom niet alles bij elkaar en dan een sub groep voor de motoren.

Ook electronica zoals gyro etc zijn gewoon gelijk zowel bij brandstof als electro dus waarom niet bijelkaar in een deel heli electronica.

En iets apparts voor de kleine micro's zoals lama etc.

Er zijn nog weinig mensen in NL en Belgie die flybarless vliegen, en daarvan zit hooguit een kwart op het forum. Dit lijkt me niet echt een optie.

De forumverdeling lijkt me aan de ene kant wel een goed idee, maar aan de andere kant weer niet. Als het werkt is het perfect, maar nu word er nauwelijks gemodereerd tussen microheli en grote electroheli. Nog meer fora zorgt ervoor dat het alleen maar een puinhoop word. Ik denk dat het komt omdat er momenteel geen actieve helipiloot als moderator is.

Daar heb je een punt... ik zal er eens over denken.

Robert

Flybarless extra sub groep ik zeg ja nu doen omdat iedereen die nu of in de toekomst hier dan de info op een plek kan halen en niet verstrooit over hoeveel topics
nu wordt de basis over het systeem gelegd dus echt vanuit de basis op dit moment doet alles er toe om inzicht te krijgen in dit systeem .

Toevallig ben ik mijn tweede TREX-600 aan het ombouwen naar Flybarless, heb zelf de rotorkop omgebouwd.
Als er een animo voor is dat ik hier een groep voor aanmaakt, zodat ik daar de opbouw met foto's kan plaatsen hoor ik het wel.
Het is in samenwerking met een AC-3X. De NL handleiding van de AC-3X is overigens op mijn site te downloaden.

Back