Aparte topics electro On-road en off-road

Moeten er aparte topics electro on-road en off-road komen?

• Total voters
    117
  • Poll closed .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Tags werken niet, krijg je van die kinderen die andere tags gaan zetten en dan mogen de mods het alsnog opruimen.

Gewoon duidelijk regels, houd je je daar niet aan dan is het slot op je topic, simpel en snel. Ik zit op een ander forum (ook niet RC gerelateerd), daar wordt niet met tags gewerkt (de optie is wel daar), maar met een duidelijk onderscheid. Wordt een topic fout geplaatst (dat kan), schuift een modje het de goede richting in. Gebeurt het vaker (door dezelfde person(en)), dan geef die gebruiker een waarschuwing. Met eventueel slotjes tot gevolg.

Werkt goed. Moet wel zeggen dat de leeftijd (en wat serieuzer) gemiddeld wel hoger is. Mensen jonger dan 16 zie je daar niet.

Ik ben ook voor gewoon om hetzelfde wat halloween zegt :

Ik ben ook voor het opdelen van dit, overigens mooie, forum naar een Off-Road en een On-Road gedeelte.

Het is al eerder genoemd las ik, maar als je kijkt naar andere forums zoals R/C-TECH en RC Universe zie je dat deze ook een onderscheid hebben gemaakt om het overzichtelijker te houden.

Als ik iets wil lezen of iets kwijt wil over Off-Road klik ik deze sectie aan en bij On-Road idemdito. Het lijkt me echt een goede ontwikkeling.

Nu zie je tussen de bomen het bos niet meer.

Ik denk ook dat de "kwaliteit" van de topic's omhoog gaat. Nu gaan topic's al snel uit het zicht op pagina 2, 3 of nog verder en worden niet meer aangeklikt omdat ze "verdwenen" zijn. Bij een splitsing van het forum blijven de topic's langer actueel.

Halewijn

Als het gesplitst zou zijn, dan kan je toch nog gewoon bij beide categorien kijken ? Ik zie geen enkel probleem in een splitsing, komt mijn insziens de overzichtelijkheid alleen maar ten goede.

Denk overigens niet dat dit zal gebeuren, ik heb een dergelijk voorstel al twee keer naar de beheerders van het forum gemailt, maar nooit enig respons gekregen. Hieruit concludeer ik dat een dergelijke splitsing wat MBF betreft niet wenselijk is.

In september mijn laatste poging gewaagd, ook om meer interactie met beheer te krijgen. WEl 1 reactie, loopt storm, haha.

ideenbus

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik vind het nog steeds spijtig dat er nog steeds geen antwoord van een van de mods of beheerders gekomen is.

Ze hebben nu toch wel tijd genoeg gehad dacht ik om hun mening te verkondigen.

Of trekken ze het hun eigen niet aan eigenlijk wat er hier gebeurt en gezegd word.

Heren,

Ik wil hier best in meewerken, maar dan wil ik dit graag met de heren moderators voor de auto-forums en jullie samendoen, dus eerst een goede indeling opzetten, en dan uitvoeren..

(ja, tags zijn mogelijk)

Robert

Ik vind het nog steeds spijtig dat er nog steeds geen antwoord van een van de mods of beheerders gekomen is.

Ze hebben nu toch wel tijd genoeg gehad dacht ik om hun mening te verkondigen.

Of trekken ze het hun eigen niet aan eigenlijk wat er hier gebeurt en gezegd word.

Ik las wel degelijk mee ;-) Ik vind het altijd een leuk proces om te kijken hoe dit zich zonder mijn bemoeienis ontwikkelt, maar zoals gezegd, ik werk mee!

Robert

Goed nieuws Robert, en bedankt voor een reactie.
Weten we tenminste dat er naar gekeken word.
Nu even afwachten hoe de uitvoering hiervan gaat verlopen.

Laatst bewerkt:
Splitsen! Ik las het commentaar van een aantal mensen dat er "alleen" Traxxas besproken wordt. Traxxas wordt ook veel besproken omdat ik denk dat dat merk voor veel mensen voldoende mogelijkheden geeft voor een redelijke prijs.

De serieuze wedstrijdrijder kan dat missen als kiespijn maar ik denk dat er meer funrijders dan wedstrijdrijders zijn. Ik ben bijv. meer een funrijder en duurzaamheid en zo min mogelijk instellen zijn voor mij veel belangrijker dan prestaties.

Goeie Mickietjuh, misschien zouden er groepen kunnen komen zoals: onroad competitie, offroad competitie, onroad fun, offroad fun, zelfbouw/verbouw, crawler, dragster, scale en weet ik veel. Misschien kunnen per categorie stickies gemaakt worden over bijv. banden en elektronica behorend bij de categorie.

Helemaal alles splitsen kun je nooit, ook iemand met een Traxxas zal competitie kunnen rijden.

waarom geen speciale traxxas topics?
maar dan krijg je het probleem met de vragen: welke wagen?, e-revo BE of savage flux?, rustler vxl of e-firestorm flux?, enz. , omdat er dan ook andere merken dan voorkomen.

een kleine vragen topic is idd een goed idee.
waar moeten de algemene electro vragen zoals: welke motor?, steeringservo doet raar, enz.

Edit: het komt er op neer als je het plan wilt uitvoeren, dat sommige dingen weer een eigen topic moeten krijgen,zodat er dan weer een stuk of 5 komen in plaats van 2.
opzich vindt ik het idee wel leuk.

Laatst bewerkt:
Heren,

Ik wil hier best in meewerken, maar dan wil ik dit graag met de heren moderators voor de auto-forums en jullie samendoen, dus eerst een goede indeling opzetten, en dan uitvoeren..

(ja, tags zijn mogelijk)

Robert

Dat is goed om te horen Robert ! OK, nu momenteel 75% van de stemmers voor het opsplitsen van het elektro auto's topic is en Robert al aangeeft het "met zijn allen" te willen doen, is het ook aan ons gebruikers om een suggestie te doen.

Ik denk dat je niet in 1 keer moet doordrafen en beter eerst een eenvoudige algemene rubricering kan maken in bijvoorbeeld (komt de 1e voorzet):

Onroad
Offroad
Shortcourse
Crawler & Scale

(Model elektronica)
(Wielen en banden)

Wie volgt ......

Onroad
Offroad

Shortcourse
Crawler & Scale

(Model elektronica)
(Wielen en banden)

Dat wordt imo veel te veel. Gewoon verdeling tussen onroad en offroad. Er is hier bijvoorbeeld niet dermate veel crawler actie dat daar meteen een aparte sectie voor moet komen. Simpel beginnen met onroad en offroad, als er dan over een tijdje nog wensen zijn t.z.t. weer een topic openen om de meningen te peilen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back