Aparte topics electro On-road en off-road

Moeten er aparte topics electro on-road en off-road komen?

• Total voters
    117
  • Poll closed .
Status
Niet open voor verdere reacties.
@Nard Cox, uiteraard heb ik dat als eerste gedaan, desondanks kan ik hem niet terugvinden, ook niet via de zoekmachine met bv delen uit de tekst of onderwerp die ik mij nog kan herinneren, inmiddels vindt ik het wel prima zo!!!

@drift-junkie, bij mij moet je gekke dingen doen voordat je bij mij niet populair bent hoor.. ;-)

Ik heb altijd aangegeven overal voor open te staan, mits het maar door een grote groep gedragen worden en het binnen de technische mogelijkheden behoort..

En misschien dat een opruimactie wel eens tot de mogelijkheden behoort..

Robert

Er bestaan geen nutteloze topics. Hooguit topics die voor jou niet interessant zijn om te lezen. Ik ben ook wel klaar met de topics van "kijk eens hoe mooi ik dit bouwpakketje in elkaar heb gezet", of "welke is beter; die rode of die groene"
Maar er zijn toch mensen die ze lezen, en er iets uithalen wat voor hun interessant is.
En dan is het net als bij de TV, dan kijk je niet naar die zender.
Maar er zijn enkele gebruikers, die de drang hebben om overal op te reageren. En dat zijn er echt niet zoveel. Maar die drukken wel een grote stempel op de stemming op het forum.
Ik vind het een verbetering dat de topics zijn gesplitst. En dat is het laatste wat ik in dit topic zal posten

Ik denk niet dat ik mijzelf nu populair maak bij Robert, als ik vermeld dat een forum (welk forum dan ook, vele zijn het modelbouwforum hierin voorgegaan) een beetje achterhaald concept dreigt te worden, het is misschien wel slachtoffer van haar eigen populariteit.

Achterhaald concept??? Nee, niet echt. Ik zou niet zonder kunnen :)

We zijn inmiddels een week verder na de opsplitsing. Ik moet zeggen dat, na een korte gewenningsperiode, het mij eigenlijk goed bevalt. Alle relevante topics zijn inmiddels verplaatst (good job, welldone mods!) en ik kan nu heel gericht kijken naar de voor mij interessante topic.

Ik ben wel blij met de opslitsing:D.

Iedereen bedankt die hier aan meegewerkt heeft.

Halewijn

Het is zeker beter geworden, maar er zijn nog zoveel topics die verplaatst moeten worden (mij gaat niets snel genoeg ;)).

Net nog even liggen denken over forum lay-out, dit is nog niet ideaal met de ''sub forums'': electro auto;s -onroad / -offroad. Zoiets zou perfect zijn imo:

Algemene deel (zenders etc)
Electro onroad
Electro offroad
Brandstof onroad
Brandstof offroad
Bigscale
Bouwverslagen
Tanks / Rupsvoertuigen
Model truckers
RC beginners (vooral deze kan relaxt zijn, gebruiken ze op meerdere fora zoals RCTech en HWI (pc hardware)).

Mja dat is mosterd na de maaltijd ben ik bang.

Laatst bewerkt:
Begrijp mij niet verkeerd ik vindt niet dat een forum op zichzelf een achterhaald concept is, maar door het succes is de omvang van die mate geworden, dat het de doelstelling van “herwinning” van informatie in de huidige vorm, niet meer efficiënt gezien kan worden. Dit geldt eigenlijk voor het hele internet gebeuren, maar dit terzijde.

Je moet het zien als je zolder vol stouwen met allerlei zaken die je ooit nog wel eens nodig zou kunnen hebben (wie wat bewaart, heeft wat). Als je net begint dan is dat ene onderdeeltje met 2 pootjes en een draadje, nog wel terug te vinden op het schap (overzichtelijk), wanneer eenmaal de zolder vol staat, dan moet je toch wel een verdomd strakke administratie/inventarisatie toepassen, om het nog terug te vinden. Tja als je dan niet meer weet hoe het heet, of hoe je het benoemd heb, dan ga je het echt nooit meer terug vinden, tenzij je eens een goede opruiming gaat houden, waardoor het weer een beetje overzichtelijk wordt, of nog uitnodigend is, om ernaar te zoeken.

In zekere mate geldt dit ook voor het modelbouwforum, wanneer “ik” al niet meer terug kan vinden waarnaar ik opzoek ben, dan moet het zeker een probleem zijn voor niet ingewijden (nieuwkomers met weinig bagage/kennis van zaken/benoeming) Denk maar niet wanneer ik een zoekopdracht invoert, dat ik nog 20 of meer pagina’s ga doorspitten, redelijk is 3 tot 5 pagina’s, maar eer dat je tot dit aantal gereduceerd ben, weet je eigenlijk zelf het antwoord al. Niet echt uitnodigend dus, ik kan het de nieuwkomers dan ook niet helemaal kwalijk nemen, wat ik in het verleden wel deed (vele jaren geleden) om voor de 101ste maal dezelfde vraag te stellen. Gevolg, veel nieuwe vragen over “oude koek”, en frustratie hierover door gebruikers die al wat jaartjes meedraaien.

Ik weet niet of een grove opruiming “de oplossing is”, ook heb ik geen inzicht of die tijd al aangebroken is, dat heeft waarschijnlijk alleen Robert, mogelijk heeft hij ergens een overzicht hoeveel hits er nog gemaakt worden richting het verleden of oude topic’s, en wat redelijk is om dit ter discussie te brengen. Ook weet ik niet of het technisch mogelijk is om automatisch topic’s te deleten wanneer hier geen enkele belangstelling voor bestaat. De doelstelling in mijn beleving, zou dan uiteindelijk nog enkel “hot-items” moeten bevatten, wat weer strakker gevolgd kan worden door iedereen, ook zal het dan hopelijk weer uitnodigend worden om de zoekfunctie te gaan gebruiken, omdat men dan sneller een antwoord krijgt of het al behandeld is of niet.

Ooit zal de doelstelling van Robert geweest zijn om het grootste forum ooit op te zetten, dat is hem denk ik nu wel gelukt, grote schoonmaak of een roulerend systeem zou hier meteen afbreuk aan doen, kwaliteit ipv kwantiteit, of hij hiertoe bereidt is, en of dit de oplossing is, weet ik niet (uhh wie wel????). Nu is het bijvoorbeeld zo dat topic’s waarin het laatst gepost wordt op de eerste pagina komt te staan (hot-items??, zo ook in de zoekopdracht), zou hier “lezende belangstelling” ook aangekoppeld kunnen worden, dit is misschien ook wel een mogelijkheid om interessant, van niet interessant te scheiden. Het zijn zo maar een paar ideeën van mij, voor als de tijd aanbreekt dat Robert een ander pad in wil slaan, omdat hij twijfelt of het huidige format nog wel van deze tijd is, of een achterhaalt concept dreigt te worden.

Het is 11 dagen nadat we onze extra MOD Joost hebben gekregen. Echter zijn er nog altijd vele topics niet verplaatst. Ik heb Robert een PB gestuurd met de vraag of ik tijdelijk kon helpen met het verplaatsen maar hij laat niets van zich weten (rude?).

Daarnaast vind ik het momenteel een puinhoop. Het algemene electro auto deel bestaat nog altijd er zijn nu twee extra plaatsen bijgekomen. Ik was van mening dat het algemene electro auto deel zou verdwijnen?

Is het geen idee om de hele auto sectie op de schop te nemen? Ja het is veel werk, maar zo krijg je wel een betere indeling en je kunt meteen het forum qua topics opschonen.

Er zijn echt al heel wat topics verplaatst naar offroad en onroad. De verwijzingen hiervan blijven alleen een maand staan dus als die maand voorbij is dan zal het algemene gedeelte schoner worden weer. Er zijn echter ook topics die niet apart in offroad of onroad passen en die blijven dus (voorlopig) in het algemene gedeelte staan tot we een oplossing vinden hoe we dit gaan aanpakken. Het algemene gedeelte blijft dus voorlopig nog bestaan...

Geef het wat meer tijd Nard, 11 dagen is best kort om ug jaar forum op te ruimen... ;)

persoonlijk, ik heb weinig problemen met dingen die echt universeel zijn in het algemene deel, zoals bijv de "ezrun thread", dat gaat over de theorie en minder over de toepassing.

de topics die specifiek over een van de twee gaan zijn misschien nog niet allemaal verplaatst maar ik wil de mods toch bedanken voor hun zware werk...

Sorry mannen, maar ondanks al het harde werk (waar ik ongeacht mijn mening veel respect voor heb) vind ik het een grote puinbak geworden.

Nu staan er hetzelfde soort topics op 3 plaatsen omdat er mensen zijn die niet het fatsoen hebben om bijvoorbeeld slash vragen in het slash topic te plaatsen, maar gewoon lomp een nieuw topic aanmaken, en als deze verwijderd wordt gewoon nog eens doen alsof je neus bloedt en in het algemene deel gewoon doorgaan met posten onder het motto "welk slash topic??" etc.

ALS je kiest voor deze aanpaak is ie kansloos als je hem niet handhaaft door streng te modereren. Gezien de lage mod bezetting is het hier kansloos.

ik vind het nog steeds niks.

nog steeds onoverzichtelijk. ik moet nu op meerdere plekken kijken voor de zelfde info als voorheen.

Ik vind het er ook beter ok geworden. Alle onroad info die ik zoek of offroad staan nu mooi gescheiden en is dus veel overzichtelijker.

Goede vooruitgang dus!!

Laatst bewerkt door een moderator:
Je moet nu op twee plekken kijken, voorheen op één. Echter zijn het aantal nieuwe topics relatief laag in het algemene gedeelte waardoor je het overgrote deel toch in het offroad of onroad gedeelte zit.

Even schematisch:
Voorheen : 1 plek waar ik 50% van wil lezen. Dus de helft van wat ik zie is niet interessant.
Nu: 2 plekken. Plek 1 algemeen: binnen 10 seconden gezien of er interessant nieuws / topic is en plek 2 (offroad) is compleet relevant.

Al met al en ik veel minder tijd kwijt met het zoeken en lezen van de topics die ik wil.

Het is wel een achteruitgang indien je zowel interesse voor onroad als offroad hebt, daar heb ik echter geen ''last'' van.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back