Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Waarom?
Turnigy 2S 7,4v 5000mah 30C LiPo vs. 8,4v 3000mah Traxxas NiMh
Nou, hier kan ik kort over zijn; de 2S LiPo van Turnigy (hard case, de versie die met de kabels naar boven steken, een andere zou niet passen, deze past net) is gewoon een geweldige combo met de Stampede. In feite net zo krachtig als de 8,4v NiMh, maar bij burst of na 10 min. merk je het verschil al; de LiPo blijft kracht geven, de NiMh is dan aan het zakken begonnen.
Mijn vriend bestelde hem uit Hong Kong (HobbyKing) samen met zijn eigen spullen, kostte 23$, maar ik ben er 40euro lichter aan geworden uiteindelijk door hem ook een deel van de transport en invoerrechten terug te betalen. Hij kwam zo ongeveer in 2 weken denk ik, maar het invoerrechten betalen was denk ik wel wat onverwachts.
Hoe dan ook, ik ben 1 uur en 15min. lang volgas gaan rijden en hij had nog steeds pit:shock:, ik denk dat door zuinig te rijden je zeker met deze batterij zo'n 1,5uur wel haalt :grinNiMh; 45min.).
Maar is hij dan sneller dan de NiMh? Nou, wel eigenlijk. In het begin lijkt dat niet zo, hij mist het pit van een 3S, maar eenmaal bij de burst en na 10 min. merk je het verschil wel degelijk... De NiMh is gewoon trager, en ik was erg onder de indruk van de LiPo. Ik heb voor 40 euro een Yes I-Peak 545 gekocht van RCRacing Twente (was een actie) en dat is een goede lader, kan tot 5-cel laden, maar heeft geen fan (wordt toch niet zo warm maar oke), kan maar 1 batterij tegelijk te laden en heeft geen laadsnoertjes meegeleverd (dank je wel voor mijn vriend die me die gaf).
Oh, en niet vergeten; als je een XL-5 hebt, dus met brushed motor, kun je geen LiPo's gebruiken
2 cell lipo kan hij wel....