arducopter bouw project

2,4 voor de data zender.
5,8 voor de vid zender
en 35 mhz voor de rx tx klinkt ouderwets maar wekt prima in deze set-up.
mijn quad is stabiel genoeg laatst een test gedaan zonder servo aan sturing en was niet te zien dat er triling of beweging was.
wat er gebeurt als je de zender uit zet dat heb ik nog nooit gedaan maar meen dat er een failsave in zit maar weet het niet zeker.

xbee kan je kompleet progameren en dus de kanalen bepalen en wat al niet meer ergleuk spul en werkt supper geen gedonder met usb kabel meer accu er aan en verbinden maar hoop dat snel een nieuwe config komt met meer data info.

Laatst bewerkt:
Kijk kijk, das zeer nuttige info. Ik vlieg nu met 2.4Ghz rc en was wat bang om de hexa op 35Mhz te proberen. Vlieg je met een ppm of met een pcm ontvanger ?
Mijn videozender is nl ook een 2.4Ghz.

Dank ook voor de xbee info. Lijkt me toch ook de moeite van waard, zeker voor pid tuning omdat je dan idd niet meer met die usb kabel moet sukkelen.

ik heb geen id of de data zender die 2,4 is goed zamen werkt met de 2,4 vid zender van daar dat ik op 5,8ghz zit met vid.
35 rx tx is spcm

He Michel, het valt me op dat jou copter toch behoorlijk stil is in vergelijking met andere. Wat voor props gebruik je nu dan? En op het filmpje lijkt het alsof je met 2 LiPo's vliegt, klopt dat??

vanavond ff getest met de hd cam eerste keer ging prima maar na de 2 de keer was het weer kompleet mis om slaan en wat al niet meer.
gps er af compas er af en zo goed als kaal en nog niet goed vliegen valt steets een kant op erg vreemt.

Laatst bewerkt door een moderator:
nieuwe lagers besteld voor de motoren in de hoop dat dat het probleem is.
aangezien ik niet verder kon testen ben ik in de weer met de
vandaag weer ff verder met de Antenna Tracker.
wat draai en frees werk gedaan en ja wel het werkt de servo wordt nog vervangen voor een andere motor die sterker is.

Laatst bewerkt door een moderator:
2,4 voor de data zender.
5,8 voor de vid zender
en 35 mhz voor de rx tx klinkt ouderwets maar wekt prima in deze set-up.
mijn quad is stabiel genoeg laatst een test gedaan zonder servo aan sturing en was niet te zien dat er triling of beweging was.
wat er gebeurt als je de zender uit zet dat heb ik nog nooit gedaan maar meen dat er een failsave in zit maar weet het niet zeker.

xbee kan je kompleet progameren en dus de kanalen bepalen en wat al niet meer ergleuk spul en werkt supper geen gedonder met usb kabel meer accu er aan en verbinden maar hoop dat snel een nieuwe config komt met meer data info.

Michel ,

ik zou me ook eventueel een xbee laten afkomen , maar hier is enkel 2.4ghz toegelaten ,het jammere is dat ik ook een turnigy 2.4 ghz zender heb. Ken jij toevallig iemand die zo een zender heeft en indien ja , zou ik het tof vinden om Xbee te testen samen met zo'n zender , zo weet ik of dit compatibel is , of dat ze elkaar niet storen.

ik heb het in de schuur geprobeert en het werkt daar prima met een frisky seten en de 2,4 xbee.
hoe het op groote afstand gaat weet ik nog niet.

hier is de link.
Downloads - ardupirates - ArduPirates is an independent group of international multirotor enthusiasts - our aim is to get the most out of the original ArduCopter. Now! - Google Project Hosting

ik wil weer eens kijken of dat niet beter vliegt voor heen was me quad stukken beter dan de laatste verzie.
dan maar ff geen gps en compas en lekker vliegen daar is het weer nu wel naar.
als de coden beter is dan zien we wel weer maar de laatste tijd gebeurt er niet veel heb ik het id dus dan maar naar 1.6 of 1.5.

apm 2.0 is uit dus we gaan weer eens wat testen.
het is weer ens kompleet anders en dus weer ff uit zoeken hoe en wat.

tot tot.

het is poepsimpel en naar mijn gevoel vliegt het beter.
enkel de Xbee lukt nie , krijg fout in compil.

Michel , weet jij toevallig waar ik aan nylon bouten , moeren en spacers kan geraken zonder ze per 500 te kopen ????

meestal hebben hibby winkels wel nylon bouten en moeren winkels weet ik zo ff niet.

welke pid waardes heb je er nu in staan want standaart waardes kon ik niet vinden.

xbee heb ik ook nog niet aan de praat en kon ook de poort en de snelhij daar van nog niet vinden in de software moet nog ff verder zoeken het is weer kompleet anders.

na heel vvel testen werkt de xbee nu ook.
de software is nog niet stabiel maar dat gaat goed komen.
instaleer de software en regel het geheel in en daar na de usb kabel er uit laten dat lijkt het geheel te wissen vermoet ik.
daar na verder gaan met de xbee kwa pid tuning en de rest.
set de xbee wel naar de juiste snelheid 57600 anders werkt het niet.

tot tot.

Back