ArduCopter my story

Hoi allemaal,

ik ben nieuw op dit forum, maar het leek mij wel leuk om mijn verhaal te delen. De oorzaak van de bouw van mijn arducopter is een collega, die al een quadcopter had.

Waarom een arducopter? Ik ben zelf programmeur en het lijkt me leuk om in de toekomst ook wat met de software te gaan doen. Maar eerst maar eens leren vliegen.

Wat heb ik gekocht?
- ArduCopter Quad v1.1 KIT, Full Electronics van www.buildyourowndrone.co.uk
- Een remote FlySky FS-TH9X
- 2x een 11.1v 5400mah 30c Max50C
- 1x een 11.1v 2200

Dag 1
Ik zag wat op tegen het solderen, aangezien ik daar totaal geen ervaring mee had. Er was een keuze om een gesoldeerde set te nemen, maar ik vond dat als ik dit project aan ging ook het solderen moest doen.
Achteraf gezien had ik in 2 uur de bordjes gesoldeerd.

Het eerste wat ik toen heb gedaan is het bordje aan de pc koppelen. Ik had alleen nogal wat problemen met het vinden van de juiste firmware/software. Uiteindelijk ben ik voor ArduCopter Mega gegaan. Eerst met het handje erop gezet. Dat ging niet zo lekker, kreeg geen connectie met de Mission Planner.
Toen kwam ik erachter dat ik het via de Mission Planner kon doen. Daarna werkte het goed.

Dag 2
Bezig met het frame in elkaar zetten. Ging allemaal vrij vlotjes en naar een paar uur had ik alles in elkaar zitten. Had nog wel een klein probleempje met de usb poort op het bordje, die kwam achter een pootje te zitten. Toen dat was opgelost was het te laat om te testen.

Dag 3

Ik kreeg geen enkele reactie uit de motoren. Het apparaat piept vrolijk bij het opstarten en ik zie geen enkel probleem wat er op duid dat het niet zou moeten werken. Gelukkig is google mijn vriend en kom ik erachter dat ik de motoren/esc moet calibreren. Gelukkig ook gelezen dat ik props eraf moet halen, want de motoren gingen op 100%, was wel ff schrikken.