ArduCopter my story

Hoe weet je dat het paket in Nederland is en niet ergens nog op weg van HongKong ?

Als het bij TNT zou zijn is het de volgende dag bij jou (als je geen invoer moet betalen )

Mvg Johan

Ik weet bijna zeker dat ik wel invoer moet betalen. Er zat een lipo bij en volgens mij ben je dan bijna altijd de klos.

Volgens de track & trace:
[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]03/10/2011 13:07 [/FONT][FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]Held by Customs at Destination [/FONT]
[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]03/10/2011 13:06 [/FONT][FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]Received at Destination Transit Centre [/FONT]​
[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]29/09/2011 13:40[/FONT] [FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]Handover to Airline[/FONT]
[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]29/09/2011 08:49 Processing at Air Transit Center
27/09/2011 11:10 Processing at Sorting Centre [/FONT]​
[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]26/09/2011 21:30 [/FONT][FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]Acknowledged at Transit Centre
[/FONT][FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]26/09/2011 16:49[/FONT][FONT=Arial, Helvetica, sans-serif] Shipments in transit from Origin [/FONT]

Laatst bewerkt:
Die track&trace vertrouw ik voor geen meter. :D

En een lipo heeft met betalen of niet niks te doen .

Grote , gewicht , verstuur art en de prijs die op het paket staat zijn indities voor TNT het te inklaren.

Het ene paket is er binnen 10 dagen , het andere duurt 4 weken.

Heb wel eens 2x hetzelfde bestelt op de gelijke dag , tussen bijde leveringen zaten 7 dagen. :D

Mvg Johan

jawel, er wordt, nog niet zolang geleden, extra gelet op lipo accuus vanwege hun brandbaarheid oid. niet perse voor de modelbouw maar ook met mobiel-accuus

TNT weet helemaal niet wat in dat paket zit .
Ook open maken mag TNT niet .

Ik krijg bijna dagelijks paketten uit HK , ook mijn kleine lipo,s komen daar weg .:D

Daar word dus nergens gekeken of gecontroleert .

Grote lipo,s koop ik via Duitsland (versturen is dan goedkoper en je kan meer in een keer bestellen zonder invoer kosten).

Mvg Johan

jawel, er wordt, nog niet zolang geleden, extra gelet op lipo accuus vanwege hun brandbaarheid oid. niet perse voor de modelbouw maar ook met mobiel-accuus

Ja dat klopt voor een deel. Heeft alleen niets te maken met de afhandeling in het land van bestemming. In dit geval dus Nederland oftewel TNT.
Er zijn luchtvaart maatschappijen die, op voorhand van nieuwe regels ze niet meer willen vervoeren. Voorbeeld: Lipo's van Hobbyking werden altijd via Hong Kong post verzonden. Die zijn daar dus mee gestopt en ze worden nu met Swiss Post verzonden.

Bestelling van HK is nog niet binnen.
Bestelling van Jdrones is registerd mail en is "nog" niet te traceren.

Gelukkig heb ik 2 motoren besteld, want ik heb gisteren ontdekt dat er waarschijnlijk nog 1 stuk is.
Mijn vermoeden is dat die de flip veroorzaakt heeft. En de 2 motor bij de crash is stuk gegaan.
Helaas betekent het wel dat ik geen reserve meer heb als ze binnenkomen.

Pakketje van HK is eindelijk binnen. Wel een beetje belachelijk hoeveel ik bij moest betalen.
De invoice was 75 dollar, de verzendkosten waren 43 dollar.

Af te rekenen aan de deur.... 33,34 euro

Let erop dat je vanaf versie 2.0.47 3 lijntjes extra moet bijvoegen in events.pde. Staat in de laatste commentaren.
Had je nu al een ULN2003 gekocht om de ledjes onafhankelijk aan te sturen ?

nee, die heb ik nog niet.

Kwam er gisteren achter dat mijn relay niet meer vast zat. Dus die heb ik eerst maar eens vast gesoldeerd. Is licht beschadigd. Geen idee door wat. Ga vanavond (als de kinderen rustig zijn) het voetje solderen aan de relay.

Ik dacht dat je bezig was jouw code te integreren in de huidige versie? Had verwacht dat Jason dat al wel had gedaan. Maar goed ik ga de code wel bekijken als ik daar aan toe ben. Ik heb minder ervaring met solderen dan programmeren, dus dat gedeelte komt wel goed.

wie kan mij helpen om mijn relay te testen?

Ik heb een poging gedaan om mijn relay te solderen. Ik heb de kabels aangesloten zoals in deze tutorial staat:
LED low battery warning on arducopter - DIY Drones

alleen de leds gaan niet aan. Met de voltmeter kan ik zien dat de rode kabel die naar de led gaat nooit 12v krijgt. Ik heb wel een kabeltje van an0 naar de laatste van relay lopen.

Ik heb het gevoel dat mijn relay stuk is. Alleen ik weet niet hoe ik dat kan testen.
Is er een manier dat ik de relay kan doormeten?

een noob met een multimeter:
VC820 Digitale multimeter review - Productbeoordelingen van klanten van www.conrad.nl

maar ff een link gedaan, zodat je weet wat ik kan meten met die multimeter :D

update: ik hoor de led wel zachtjes tikken als ik de relay test via cli uitvoer.

Laatst bewerkt:
Werkt de battery volt meting wel ? In CLI bij tests, kies batterij, dan zou je bij aangesloten batterij het voltage ervan moeten zien Krijg je 12V op AN0 ?

hoe het wisselt erg ? Welk voltage komt er dan te staan ? Want zonder batterij komt er bij mij ook 1.35V ofzo, maar dat is het natuurlijk niet he. Je moet daar het voltage van je lipo zien (ongeveer 12.6 als em vol is) en dat hoort niet al te veel te wisselen.

Back