Arducopter Quad wordt Hexaspyder

Op de site staat niks (heb Cees al een bericht gestuurd daar over)

Copie van een mailing, (as zaterdag dus)
Op 28 januari 2012 gaan we de erwtensoepcup oftewel de snertcup vliegen, met een uitwijk op 4 februari.

Had die op DiyDrones inderdaad ook gezien maar dan een lagere versie als die van jou.

Vind het iig een heel erg interesante ontwikkeling, en misschien even een nieuw topic hier voor starten zodat een en ander mooi bij elkaar staat, en zonder dat we deze TS hiermee lastig vallen.

Thanks, gemist dus....
Yep DIY is 5.x of 6.1. We zijn al weer verder. Grootste verschil is dat we nu op een andere MCU zitten met FPU (rekenprocessor) en andere GPS. Heb al een totale zondag zitten SMD reworken :(
De bedenker wilde eigenlijk alleen maar zijn kennis en kunde laten zien en gruwde van het idee dat er support en kennis gedeelt moet worden.
Samen met Jussi en kinderkram hebben we hem overtuigd :) en zijn we met een grotere groep lekker bezig. Er vliegt er nu al 1 in Texas met een octo van 7 kilo en een automatic paintball gun van 3 kilo. Volledig statisch in de lucht en de vlieger kan zich concentreren op alles en iedereen voor zijn raap te schieten... euh... tja...

Ok en verder komt het nog wel in een nieuw topic wanneer het kan ....
Sorry voor de vervuiling Corne..

Ach dit is goede vervuiling.......hopelijk hebben jullie snel alles rond...

dan ben ik echt wel 1 van de eerste om dit aan te schaffen mits de prijs niet te gek is natuurlijk......

enne ow jah vlieger ben ik wel, maar helaas geen programmeur.....

Verder zal ik eerst eens de amperetang erbij pakken, en kijken of ik het probleem kan vinden....

Nou net ff gemeten, en ik meet nu ongeveer 25 A toen ie "licht" werd.

Dat is dus inderdaad niet zo veel, enzou betekenen dat ik toch wel een dotje langer zou moeten kunnen vliegen.

Het probleem is dat ik een zware accu gebruik om uberhaupt mijn zwaartepunt nog te halen voor als de camera eronder hangt.....

maar goed hoeveel gram win je door de regelaars te vervangen ?
Ik denk dat ik gewoon een verkeerd frame heb voor wat ik er mee wil.......als het geschikt was geweest voor grotere props was het misschien beter geweest voor mijn toepassing.....

even misschien een domme vraag, maar heb je de goede props erop en de goed kant boven? verkeerd om geeft namelijk veel minder thrust!!

Ja die misser zul je mij niet zien maken hoor, heb die ervaring al genoeg gezien met vliegtuigen, dat mensen zeggen dat ze geen vermogen hebben. Dan is de eerste vraag die ik altijd stel: zit je prop wel goed ?

Maar goed net nog ff gekeken, maar alleen mijn landingsgestel met cam mount weegt al 330 gram, dus als ik die verwijder, en er iets simpelers van maak heb ik al aardig wat winst, ook zou ik dan de regelaars kunnen vervangen voor 10 A en dan moet ik toch aardig lang kunnen vliegen.

Wel wil ik dan een hokje maken waar mijn gopro vast in kan komen(die weegt 100g) dat ik iig wel kan filmen......

Zo ga hem ff ombouwen om veel gewicht te besparen.....Gopro in een vast hokje, en 10A regelaars.
Het enige wat ik me afvraag.....zijn bijvoorbeeld de turnigy plush 10 geschikt?

nou ik weet het niet meer....hij is terug naar 1340 gram, dus dat moet toch acceptabel zijn......dat is inclusief 3S4000 accu en Gopro, maar helaas weer na 3:20 minuten de accu leeg.......volgens mij gaat dit project stranden en kan ik beter een wat grotere(symmetrische) hexa bouwen met laagtoerige motoren met grotere props. Want dit lijkt tot op heden geen suc6 te zijn.

Heb er even 9 inch props bij gehouden, maar dat past dus ook niet, want dan raken ze elkaar.......jammer maar helaas, maar 3 minuten vliegtijd is toch echt onacceptabel........

Als je de amperetang erom heenzet en dan gaat hoveren, is dat wat?? Misschien is er wel een motor die in de hover heel zwaar gaat lopen en dan een hoop trekt of misschien wel meerdere? Zo maar een klap in de lucht hoor maar 3 minuten op een 4000mAh is wel erg kort.

snap er echt niets van.......als ie echt al omhoog wil, als ik hem vast heb, dan trekt ie totaal nog maar 30 amp, en dat is dus meer dan hover als je het mij vraagt.......

Daar begin ik zelf ook aan te twijfelen......heb nu de 2200 maar geladen, waarvan ik weet dat ie nog wel goed is...... morgen maar eens proberen als het weer licht is....

das bijna het enige wat het kan zijn als je maar 30 ampere trekt... hoeveel laad je er weer in na het vliegen?

Nu begin ik aan alles te twijfelen.....

Pak net die accu, die dus volgens het waarschuwings piepertje van HK leeg zou zijn toen ik vanmiddag aant vliegen was......maar nu zegt ie dat er nog 60 % in zit.......dat is iig niet echt leeg.....(nu is het natuurlijk wel erg koud, en daar worden accu's meestal ook niet beter van, ook al waren we in een sporthal vanmiddag....warm was anders....)

Het probleem is dat ik nog niet echt een ander systeem heb om te controleren of de accu leeg is, dus ben voorlopig afhankelijk van dat printje.....

Met een 4000 mAh accu moet je toch wel een aantal minuten kunnen vliegen
stroom was ca 30A zag ik dus
(4000/30000) x 60min= 8 min theoretisch
In ieder geval meer dan jou 3 min.
Ton

Is ook niet verkeerd die piept ook bij 9V dus 3V per cel.
Sommigen vliegen langer door tot 2,8V per cel.
Ik ga voor zekerheid.
In ieder geval moet je langer kunnen vliegen dus accu goed laden en weer een test.
Ton

Nou met al die nattigheid zullen we maar niet vliegen...maar hopelijk eens proberen als het morgen droog is en gelijk wat leuke plaatjes schieten met de gorpo.....

Back