Arduspyder

De Avroto loopt erg mooi en smooth en er zit totaal geen speling in de lagering, max lift met de Graupner E 11x5 prop valt wel wat tegen met 1600g max maar daarentegen is het stroom verbruik weer erg laag, motor en regelaar blijven ook gewoon koud dus er is nog zat ruimte om ze zwaarder te belasten of over te gaan naar 5S.

De 4 rubberen standoff's waar de motor op staat lijkt ook goed te werken en hebben geen probleem met het vermogen.

Spec's zijn toegevoegd aan de motoren database.

motoren-database

Laatst bewerkt door een moderator:
De 6 Avrotos hebben mij totaal €281,00 gekost ($180,00 op de doos waardoor €40,61 invoer kosten), dus €46,80 p.stuk, wat mij gezien de kwaliteit heel erg schappelijk is.

Zo nog een test op 5S.

Net getest op 5S, 533W en 2300 gram max lift, now we talking :D

Log staat in de motor database.

Het gaat dus een 5S setup worden met de Graupner 11x5 prop's

Nu nog de waarde van de lipo bepalen voor zo'n 15 min vliegen.

6x Avroto met rubber standoff's en bekabeling + regelaars en props = 1224g (204g p.st.)

Alu 15x15x1 148g p.meter, 6x 35 cm nodig = 2,1 meter = 311g, deze worden nog voorzien van gevreesde gleuven wat denk ik een winst zal geven van minimaal 100g dus zeg zo'n 200g aan alu buis.

Carbon frame van de Arduspyder is 54g dus dat houden we maar even aan

onderstel + kamera mount + servo's en video transmitter 630g, dit is degene die onder de Arduspyder gebruikt is en is erg zwaar, ga nu maar even uit van 400g totaal.

Elektronica totaal zo'n 100g denk ik.

Panasonic DMC-GH2 met de 14-140 lens totaal zo'n 900g

Zonder lipo zit ik dan op +/- 2900g

ZIPPY Flightmax 8000mAh 5S1P 30C = 1054g

Totaal 3954g = 659g per motor.

660g geeft zo'n 4,5Ah verbruik x 6 = 27Ah ÷ 60 = 450mA p.min

80% van 8000mAh = 6400mAh ÷ 450 = 14,2 min :)

Als er fouten in mijn berekening zit hoor ik het graag.

Avroto op 5S, 533W / 13,8Kg max lift met een hexa.

UniLog-Diagramm-3%29--U%2C-I----P%2C-rpm-vom-23-7-2011.gif

Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er ook vrij stabiel uit, maar toch ietsje wiebeliger dan de ardupilot, of vergis ik me ?
Wat zijn jou indrukken van de vergelijking tussen ardu en openpilot ?

Qua vliegen is hij inderdaad nog wat wiebelig maar tijdens het hooveren zit er veel meer rust in als met de Ardu.

We zijn aan het overwegen om het Spyder frame aan te gaan bieden, een en ander hangt wel af van de interesse omdat het denk ik onder de 10 stuks niet echt rendabel is.

Het zou gaan om de carbon CNC frame platen plus de verstelbare carbon lipo holders 32 stuks 10mm en 3 stuks 15mm aluminium standoff's en 70 stuks verzonken RVS m3 x 6mm boutjes, de aluminium 10x10x1 armen zouden dan zelf aangeschaft moeten worden (3x 1 meter) en zijn te koop bij Hornbach.

We hebben het dan over exact het zelfde frame als waar ik nu mee vlieg ex de alu armen.

Potentieel intresse!
Pb me even als het allemaal lijkt te lukken, of als je 1 tekort komt.
Ben erg gecharmeerd, hangt wel even van de kosten af, maar oged dat hoor ik via pb dan wel...
Rvs hoef ik niet, mocht dat nog wat met de prijs doen, die heb ik zelf in overvloed ;)

Mmmm moet ik nu +1 doen of +2 ... Ben nog geen erg goede Pilot, heb geregeld crashes. Ben ook even kwijt wat de payload kan / mag zijn van dit frame.

Maar zeker interesse ook !

Groetjes
TukkerTom

Back