ARF mini-DLG voor 36 Dollar

PascalvO zei:
Ik had op 100 a 150 gerekend. Wat had je anders verwacht van een commercieel kunstof model?

Je hebt gelijk, voor een dergelijk model is het niet veel. Helaas heb ik dit draadje dus maar met een half oog gelezen. Ik dacht dat we het nog steeds over een model in de prijfsklasse van €40 hadden. Daar heb ik nog steeds belang bij...... En zoek dus nog steeds iets leuks (hint)

Guys,

Waarom gaan we niet zelf wat proberen te ontwerpen (Zie ook ander draadje opgestart door Loet). Ik dacht dat de laatse gedachten in de richting van een mini gaan ?

Cheers,

Bart

Die laatste gedachten richting mini hebben geresulteerd in een OFA, ontworpen door Frans en Theo. Zie ook wwwf3k.nl.

Toch denk ik dat een gezamelijk ontworpen en/of gebouwde kunststof DLG leuk zou zijn. Een stapje verder dan de OFA dus. Misschien hoeven we niet te ontwerpen, de Apogee en is al aardig doorontwikkeld, en er is genoeg informatie over te vinden. Of we nemen het ontwerp van de OFA.

Als je dan een mal hebt gemaakt voor een Apogee romp, waarom dan daar niet meerdere rompen uit halen en die verkopen aan belangstellenden?

Datzelfde geldt natuurlijk voor vleugels en andere onderdelen. Misschien is op zo'n manier wel een mooie en voordelige mini-DLG samen te stellen.

De vraag is dan: Wie bouwt welk onderdeel?

Leon

Wubbe,

Ik ben het er helemaal mee eens. In principe kan ik (denk ik) alles bouwen. Ik wil klein beginnen (kunststof bug). Zodra ik mallen (romp / wellicht vleugels) heb is het geen enkel probleem om dit uit te lenen aan derden. Maar dit zal nog wel even duren...
Cheers

Bart

Wubbe,

Nog even een reaktie..
Een apogee is een heel mooie kist, heb ik ook zeker oren naar om te bouwen. Ik zit echter wel te denken om er flaps in te bouwen,
een kuntstof bug lijkt me overigens ook heel leuk. Het romp
voorstukje is vast wel zo te ontwerpen dat het geschikt is voor beide
modellen.
Cheers

Bart

Trouwens ik kreeg net een berichtje van Nanoflite. Hij heeft een SlingShot full-size DLG voor € 100,- en die bevalt zeer goed.

Dan is € 119,- voor een mini (out of the mould) wel errug prijzig :cry:

Wubbe zei:
Trouwens ik kreeg net een berichtje van Nanoflite. Hij heeft een SlingShot full-size DLG voor € 100,- en die bevalt zeer goed.

Dan is € 119,- voor een mini (out of the mould) wel errug prijzig :cry:

Hi Wubbe,

Als ik de diverse fora doorlees kom ik redelijk veel info over de "goedkope" Slingshot tegen. Nou ligt het er natuurlijk aan wat voor soort DLG je zoekt maar deze Slingshot lijkt me alle kommentaren gelezend hebbend hardstikke leuk om ergens van een hellinkje af te gooien maar stukken minder geschikt om mee te (leren) DLG'n. Het gewicht van het toestel en de konstruktie (lengteverschillen tussen de linker en rechter vleugelhelft) schijnt niet echt optimaal te zijn.....
(ergens werd de opmerking gemaakt dat er prima mee te vliegen was, je moest alleen niet vergeten de cyano en de versneller altijd bij je te hebben :))

Dus ook hier komt het aan op de prijs/kwaliteit verhouding..... en die klopt wel, voor beide genoemde toestellen.

Arno

Aha, dat maakt een hoop duidelijk!
Ik had de indruk dat het een échte top-DLG was, van hoge kwaliteit.

Dat is dus niet zo :(

Categorie Apache van Valenta?

Back