toch is een dymond motortje altijd mooier als een chinese ;-)
Waar denk je dat Staufenbiel zijn motortjes vandaan haalt? Juist ja Hong Kong. Er bestaat geen duitse Dymond fabriek, het is Genuine Chinees.
bekijk maar eens
HC2836 KV1120 brushless outurnner motor for airplane Free Shipping | eBay en verbaas je.
Wie dergelijke motortjes van diverse merken naast elkaar heeft ziet geen verschillen, gelijk zijn;
Het wattage
Het aantal omwenteling per volt.
De bouw is exact hetzelfde
Het doosje is gelijk aan
de gebruiksaanwijzing is hetzelfde.
Alle schroefjes meenemers zijn gelijk en in dezelfde hoeveelheid.
Stekkertjes zijn ook bijgeleverd.
Zou je ze door elkaar gooien dan zie je geen verschil.
Niet gelijk is,
Het bestelnummer op doosje.
Er worden in China een enorme massa van dit soort motortjes gemaakt en zijn ze eigenlijk allemaal hetzelfde. Wie de wattages meet ziet dezelfde rendementen. Voor regelaars geld hetzelfde, zo zijn Dymond, Hitech,Turnigy helemaal gelijk aan elkaar. Google maar eens op 2830 brushless en verbaas je. Het zijn geen dure motoren maar zoveel beter dan de Mabuchi speed motoren die vroeger alleen voor handen waren.
Verder het motortje is met een 8X4 prop wat onderbemeten, had je beter de AL 2830 kunnen nemen is goedkoper en lichter. op de 2836 past prima een 9X4.75, vliegt de kist veel beter op. Verder is de regelaar te krap een 2836 geeft 220 watt aan vermogen, volt x ampere = watt, dus 11,1 volt x 19,8 ampere =220 watt wel uitgaande van 3s lipo en geen verliezen die er wel degelijk zullen zijn. Verder is het verstandig je regelaar over te dimensioneren Ik zou gaan voor minimaal 30 amp. Een uitgefikte regelaar heeft vaak ook een defecte BECtot gevolg en als dat hoog in de lucht gebeurd eindigt het avontuur in splinters.
Ik vlieg een Piper Cub van Hyperion met ongeveer dezelfde afmetingen met een 2830 motor (ook uit Hong Kong) met 3s lipo 1800 Ma, 9X4,75 prop, 30 ampere regelaar, weegt 800 gram. En dat vliegt heel goed. Je kunt letterlijk hooveren met deze combinatie. en dat alles ruim 10 minuten op vol vermogen en dat is gewoon knallen.

Eigenlijk was de Hong Kong deal via ebay zo gek nog niet, zelfde motor maar met ruim bemeten regelaar. En dat alles voor minder.
Nu maar weer terug naar mijn bouwplank