Armortek Centurion Mk 6/2 (1/6)

Enfin ik heb wellicht de balletjes al aan het rollen gebracht door die foto van een Merkava met kettingen en ballen op een trailer in de Golan Hoogten te posten. Er is ook geen bal aan om het balletje zo heen en weer te spelen, laten we zien of Droop de bal oppakt en wat hij er verder mee doet. Hij is aan bal. Eh zet.

Swedish Centurion tested with chains as anti HEAT meassure

Laatst bewerkt:
Je kunt natuurlijk ook overdrijven...
Dit zijn geen maatregelen tegen antitankraketten meer.

De chauffeur van dit "gebakje" is tijdens een oefening ooit vast komen te zitten in de sneeuw, zonder sleepkabel.
En vervolgens gedacht: "Dat overkomt me NOOIT meer!!"

OF

De tankcommandant wil indruk maken op een jongedame die nogal van SM houdt....

Jullie mogen kiezen!
Eerlijk gezegd: ik vind er geen bal aan...

Alleen kettingen..... Die tankcommandant heeft z'n ballen vergeten of hij is ze kwijt :neutral:.

Ik vraag me zo langzamerhand wel af of Droop nog over de brug komt....

Of schuift hij onze argumenten zo terzijde? :P

Maar misschien wacht hij even om een antwoord van groot kaliber te geven :)

The FV4004 Conway was a British tank destroyer that was fitted with a 120mm rifled main gun. The project was replaced by the Conqueror tank which showed a bit more promise and considerably less height.

Ziehier de beschrijving.

Zo, voor mij is het nu weekend en zodoende had ik weer wat tijd om aan Shoshana verder te werken.

Nu heb ik me meer op de tankcommandant geconcentreerd en ik wou nu eens het accent leggen tussen het verschil van de moordende 105 mm vuurmond van de centurion en de lood spuwende cal .50 die zich bovenaan de koepel bevindt én het belijden van het joodse geloof op het battlefield gedurende de 6-daagse oorlog. Na dagen van verschillende mogelijkheden te hebben bestudeerd, ben ik tot de volgende oplossing gekomen en dit naar aanleiding van deze twee foto's:

1_zps109b36fe.jpg

2_zpsc4a6fa9d.jpg

Aan de hand van deze foto's besloot ik dus om de commandant van alle nodige joodse attributen te voorzien en dit incluis een talmud.
En dit is dan uiteindelijk uit de bus gekomen:

3_zps1da46579.jpg

4_zpsf893b05c.jpg

5_zps39ab0334.jpg

6_zps5cfdaa34.jpg

7_zps02f9fbcc.jpg

Wordt vervolgd,

Laatst bewerkt:
Zo, voor mij is het nu weekend en zodoende had ik weer wat tijd om aan Shoshana verder te werken.

Nu heb ik me meer op de tankcommandant geconcentreerd en ik wou nu eens het accent leggen tussen het verschil van de moordende 120 mm vuurmond...(lang verhaal met foto's)

Ehhh... Luc...120mm, zei je? Hebben ze de loop iets te vaak doorgehaald?

Blijkbaar ben ik hier in mijn opzet geslaagd want dhr.Saul Friedman (van joodse origine) schreef me:
Love it. Nice job on the kippah, teffilin and tallit.
Een mooier compliment kan ik me niet wensen. :)

Nog eens de metamorfose van Terry naar David:

DSC_0275_zpsc73428a9.jpg
7_zps02f9fbcc.jpg

Nu ik me meer en meer in de joodse gebruiken begin te verdiepen, viel het me op dat ik de tefillin te laag op het hoofd van de commandant had geplaatst. Deze mag zich niet onder de haarlijn bevinden en zodoende was ik verplicht om de situatie aan te passen:

8_zpse884a9c0.jpg

9_zps6cce2bbe.jpg

Wordt vervolgd,

Phoe....daar had je bijna wat verschrikkelijks over je afgeroepen.
ik weet niet hoe fanatiek die mannen zijn maar....
phoe phoe :)

Back