Art-Tech Coota

Discussie in 'Watervliegen' gestart door PH_AJH, 2 mrt 2008.

  1. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    Ik zag het! Mooi dat je er iemand blij mee hebt kunnen maken. En die Elektro-Trainer is inderdaad ook een leuk ding.
     
  2. Mijnheer Rob

    Mijnheer Rob

    Lid geworden:
    14 sep 2005
    Berichten:
    1.676
    Locatie:
    Aarle-Rixtel
    Mooi zo Burnie! Ben erg benieuwd naar de Electro trainer, hou ons maar op de hoogte en voel je vrij dat topic vol te spammen met info :yes:
     
  3. lucdekeyser

    lucdekeyser Guest

    Coota stuwkracht verschil

    Arjan, hebt ge een idee hoeveel minder stuwkracht de Coota nodig heeft tussen het opstijgen vanaf een wateroppervlakte en gewoon rustig hoogte houden? Ik verwacht hier een factor 3. Kunt gij dit bevestigen? Dank bij voorbaat. Luc
     
  4. mad fighter

    mad fighter

    Lid geworden:
    10 mrt 2006
    Berichten:
    157
    Locatie:
    amsterdam e.o.
    Vraag, die lijm , waar is A voor en voor wat is B ? de manual zegt er niets over namelijk heel slecht van art-tech. "verlijm de vleugels aan de romp..." ja hoe en wat dan...?
    En als het 2 componenten is (mijn japans is 0,0, de tubes zijn alleen voorzien van japanse tekst) eerst mengen (in steen, glas, wat..?) , of kan je ook a ene kant en b op andere kant en dan tegen mekaar aan!?
    Smeer je het dun op beide kanten, dik op 1 kant en drukken maar?
    Hoe lang om te drogen!?
     
    Laatst bewerkt: 22 jul 2010
  5. skyhigh

    skyhigh

    Lid geworden:
    24 apr 2007
    Berichten:
    1.355
    Locatie:
    Utrecht .
    Ik weet niet zeker wat de kwaliteit is van die lijm, maar ik zou mijn eigen
    gebruiken ;), epoxy uit de winkel oid.

    ik heb ervaring met die lijm.... :rolleyes:
     
  6. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    Het is gewone epoxy. 1:1 mengen, waarin maakt niets uit (plastic bakje, kartonnen bekertje) en dan kun je het gebruiken. Geen idee hoe lang het duurt om te drogen, is vast een sneldrogende variant maar ik heb het zelf niet gebruikt.
    Hoe er wel rekening mee dat je het bakje waarin je het mengt daarna weg moet gooien. dus geen duur aardewerk gebruiken :)

    Alternatief is een tube Bison Combi Rapide (5-minuten epoxy) kopen in de bouwmarkt. Komt je nog wel vaker van pas. En denk er om, je kunt het materiaal van de Coota NIET met secondelijm lijmen. Dan lost het op.
     
  7. mad fighter

    mad fighter

    Lid geworden:
    10 mrt 2006
    Berichten:
    157
    Locatie:
    amsterdam e.o.
    O.k. 2 reactie gevers hierboven bedankt.
    Inmiddels had ik via een amerikaanse rc site iemand gevonden met hetzelfde euvel. Het is inderdaad A en B mengen en aanbrengen.
    Dus de bijgeleverde combi-lijm zit er nu reeds op/tussen.
    Die tips van andere lijm en GEEn seconde lijm gebruiken, ook toppie.
    Bedankt allebij.
    Ik heb nog niet kunnen vliegen ivm niet meer vrij/feest/te veel wind e.d. maar wel natuurlijk optisch de boel 'getrimt' en wat vooral opvalt is dat het hoogte roer achter, als je dat gebruikt, de verticale fin achter ook zijdelings meebeweegt :(
    Verder is er nu een site die deze in EPP uitvoering adverteert, maar ik kan geen 'versie 2 van epp' of zo vinden op art-tech, iemand...? (Mijn neef wil er namelijk ook een, maar niet van dat 'breek schuim' dat ik nu heb)
     
    Laatst bewerkt: 28 jul 2010
  8. mad fighter

    mad fighter

    Lid geworden:
    10 mrt 2006
    Berichten:
    157
    Locatie:
    amsterdam e.o.
    Ik had de maidenflight net, eerste keer vliegen dus, helaas niet gefilmd. Windkracht 3 a 4 , veel golfjes op het rimpel water, Noordenwind recht naar de kant waar ik stond, was gunstig voor opstijgen.
    Het best grote en zware standaard gewicht voorin is ook wel prima denk ik , zo met windkracht 3 a 4 .
    De 7,4 volt 1800 mah lipo en de standaard motor/prop. en de snelle tegenwind maakten dat: gas open, langzaam de achterflappen omhoog, opstijgen, en wat gaat dat ding snel ! hij zit ook zo 'hoog' (ik gok 50 meter) (Relatief, kwa snelheid ervaring, aan wat je gewend bent, dat snap ik)

    Landen dan, dat was anders, ik had achter mij bomen, 20 meter hoog als het niet meer is.
    Gelukkig was er rechts van mij een luwte hoek dus zijlanding t.o.v. wind met prima zo met zicht van achter op het model, ging in 1 keer goed.
    Zelfs een wind mee landing, ik moest wel want hij kwam te snel en te hoog dicht bij, die bomen achter me, zon...
    Ook dit ging goed, gas los, recht-schuin-verticaal laten duiken, langzaam naar horizontaal recht trekken, iets gas bij, grote vleugel flaps, ja hij is horizontaal, laag, gas los, achterflaps controle, touchdown!

    Toen verder mijn geluk niet beproefd.
    Mede ook omdat de accu van het vele 'varen'
    (windgevoeligheid zien, stuur effect links/rechts, of ie links of wat rechts 'hangt' e.d. kortom taxien en eventueel trimmen)
    ook tegen zijn eind moeten zijn gelopen. Zit er eigenlijk een auto-cut-off op? zegt de manual niks van verder namelijk..

    Ik heb echt front-heavvy gevlogen want er kwam water uit de 'tape omplakte' plastic schaal die onder de schuimen voorkant zit.

    Al met al, belovend!
     
    Laatst bewerkt: 1 aug 2010
  9. Electric

    Electric

    Lid geworden:
    20 okt 2009
    Berichten:
    290
    Locatie:
    Amsterdam
    Ik heb de Coota laatst ook gekocht en ik wil de vleugelbevestiging verstevigen met een pen door de romp heen(om het breken zoals een aantal post terug te lezen is) te voorkomen.
    Ik zat te denken aan een koolstof staaf van ong. 8mm door de romp heen(en deze vastzetten) tot in de vleugels, echter tot hoever zal ik de staaf in de vleugels laten steken? Zou ong.10cm genoeg zijn?

    Ook wil ik de vleugels deelbaar houden ivm. transport. Hoeveel kracht komt er op de vergrendeling van de vleugels te staan? En wat gebruik ik als vergrendeling?

    Hebben jullie nog tips voor mij?

    Alvast bedankt, Eric.
     
  10. Tjeerd47

    Tjeerd47

    Lid geworden:
    10 mrt 2010
    Berichten:
    11
    Nog gelukt, de vleugels deelbaar maken?
    Zelf dacht ik een platte koolstaaf van 15 X 3 te gebruiken in het dikste gedeelte van de vleugel.
    Groet,
    Tjeerd
     
  11. vliegfan

    vliegfan

    Lid geworden:
    25 nov 2009
    Berichten:
    192
    Locatie:
    Barneveld
    wat voor een motor adviseren jullie voor de coota en de regelaar?
     

Deel Deze Pagina