ASH 26 van CNC-Motec

Hoe moet ik mij dat voor me zien; 24 servo´s? Ik snap dat er nog wat extra servo's zijn voor retract landingsgestel en voor het motormechanisme etc, maar 24?! Een zwever van 4 meter heeft dan toch tot op zekere hoogte niet meer functies dan een 7 meter of meer? Alles dubbel ofzo? :)

Hoe moet ik mij dat voor me zien; 24 servo´s? Ik snap dat er nog wat extra servo's zijn voor retract landingsgestel en voor het motormechanisme etc, maar 24?! Een zwever van 4 meter heeft dan toch tot op zekere hoogte niet meer functies dan een 7 meter of meer? Alles dubbel ofzo? :)

Ik weet het ook niet hoor... Staat in de inleidingstekst van het filmpje te lezen:yes:

Dat is minder vreemd dan je denkt .

Je zult ook wel eens gekeken hebben bij mijn bouwverslag van de ASH 31 ??
16 servo's heb ik daar sowieso al echt nodig. Voor een Klapptriebwerk komen er daar 4 bij vlgs mij. En zoals die gasten daar vliegen hebben ze vermoed ik zo, minimaal de aileron servo's, dubbel.
Moet zeggen dat ik niet vreemd opkijk van 24 servo's ...

Zijn veel servo's dan gelinkt met Y-kabels of worden er dan meerdere ontvangers gekoppeld?

Geen idee wat die gasten daar precies voor aparatuur gebruiken maar dubbele ontvangers lijkt me niet onwaarschijnlijk. Er zijn ook wel bepaalde type powerboxen waar je redelijk wat servo's mee kunt aansturen ......

Dat er simpele Y-kabels ingezet worden waag ik te betwijfelen. De betere powerboxen zijn ook programmeerbaar maar ook de emcotec spullen zoals hier in het draadje bieden voldoende opties. Schat zo dat die gasten ook slechts 12 en maximaal 14 kanalen ter beschikking hebben op hun zenders ....

En trouwens, of ze nou echt die 330 kmh halen weet ik niet maar ze komen zeker weten daar heel dicht bij in de buurt; met 6 meter plus toestellen ...............

Laatst bewerkt:
Deze voormiddag zijn de "maatjes" van het Foka4 team op bezoek geweest om eens een kijkje te nemen naar de ASH26 .
Nou, ze zijn er allemaal van onder de indruk en gaan zéér waarschijnlijk er ook één bouwen.
Alles eens kritisch bekeken en goedgekeurd.Het enige minpuntje is dat er géén cockpitraam bij is , maar dat zal géén probleem zijn .
Ook het Fema intrekbaarwiel loopt echt soepel, merkten ze allen op>>> dit is een aanrader dus.De in optie bijgekochte spanten-set voor dit Fema landingsstel past als gegoten in de romp en werd reeds overgetekend voor individuele produktie ( spaart toch al gauw een 25 euro uit ) Ook het Fema landingsstel wordt zéér waarschijnlijk nagebouwd ( voor iemand die een beetje uit de voeten kan met zijn handen :rolleyes: is dit geen onoverkomelijk probleem, ( is in het verleden ook reeds gebeurt ) en levert ook een forse winst in de geldbuidel op >>>> Landingsstel met 127 mm. band kost toch een 136 euro :shock:
De vleugel -en stabilokernen vormen ook geen probleem , de profielen zullen deze week wel klaar zijn... ( kan ik er mij ook een ASH31 versie van maken als het moet ) De juiste tempex scoren is ook geen probleem, een tijd geleden heb ik bij een grote bouwfirma hier in de buurt voor de Hercules tempex besteld die ook van goede kwaliteit is ! ( de tempex die door CNC-motec geleverd word is ook van prima kwaliteit... )
De CFK winglets ( 59 euro het paar :shock: ) worden ook zelfgemaakt.
De Abachi voor hun had ik verleden week reeds meegebracht van CNC-Motec ( 12 bladen van 3,6 meter lang en 50 cm. breed ) De ASH 26/31 zat blijkbaar al in hun achterhoofd :smile:
De romp en cockpit koop je apart voor rond de 300 euro ( 298 euro om precies te zijn ) , dus dat word voor hun een " betaalbare " grote kist :yes:

Laatst bewerkt:
En trouwens, of ze nou echt die 330 kmh halen weet ik niet maar ze komen zeker weten daar heel dicht bij in de buurt; met 6 meter plus toestellen ...............

Heb een tijdje geleden ook een GPS loggertje gekocht, die deze gegevens moet opslaan.... We gaan het dan wel weten wat voor snelheid bereikt kan worden hier in ons Belgenlandje. :smile:
Deze logger heb ik bij Deal-extreme gekocht en kost inclusief verzending ( free shipping ) omgerekend een 18 euro :)

Hier de link : http://www.dealextreme.com/p/usb-gps-tracker-stick-data-logger-dongle-29610

Ik had het in dit draadje gevonden >>>> gps-logger

Leuk hebbedingetje , als je het mij vraagt....

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb de GPS tracker hier naast mij liggen. Van de week maar eens gaan uitproberen. Hij schijnt goed te werken....

Een vereiste is : moet simpel en op exact dezelfde plaats terug kunnen gemonteerd worden na wegname bij : als voorbeeld electronica of instandhoudingswerken in de cockpit

Laatst bewerkt:
Namiddag hebben wij ( de mannen van het Foka4 team ) vleugels en stabilo's gesneden voor verschillende ASH 26 zwevers met 6 meter spanwijdte :smile:

We moesten stoppen want de " piepschuim " was op ....:rolleyes:

Back