We hebben donderdag nieuwe vleugels gesneden voor de ASH 31
De profielkeuze is ook veranderd naar een HQ - DS profiel.
meer info graag over jullie profielkeuze

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
We hebben donderdag nieuwe vleugels gesneden voor de ASH 31
De profielkeuze is ook veranderd naar een HQ - DS profiel.
Het is een HQ-DS 2,5 : 15 % aan de wortel en 13 % aan de tip heb ik juist vernomen
Ik heb dat ook eens zo gedaan maar toen adviseerde men dat je er teflon draad omheen moet doen zodat hij niet open kan scheuren.
Volgens de geleerden is dat nodig.
Netjes! Ik zou wel een dubbele laag glaskous nemen. Ik kan zo niet zien of je dat wel/niet gedaan hebt. Maar dat kan makkelijk nog achteraf.Gisteren avond een huls gemaakt van de vleugelbuis...
Hiervoor heb ik glasweefsel slang gebruikt
![]()
TeflonIk heb dat ook eens zo gedaan maar toen adviseerde men dat je er teflon draad omheen moet doen zodat hij niet open kan scheuren.
Volgens de geleerden is dat nodig.
Nou, ik heb er meer over verteld.Berrie en Dirk hier op het forum adviseerde dat me toen.
Deze 2 heren heb ik heeel erg hoog staan als het om deze dingen gaat.
Misschien kunnen zei er meer over vertellen.
BERRRIE uitleg svp?!!!!![]()
'glasplaatjes'?Die kevlar draadjes zijn om de glasplaatjes bij elkaar te houden. De uiteindelijke sterkte moet komen van het glas om de ligger, en de carbon wikkelingen tpv begin en einde van de verbinder.
Dan maar ook even de reden waarom, lijkt me wel zo handig
Wanneer je een carbon roving 90 graden knikt, wat gebeurd bij het omwikkelen van een ligger zullen zeer veel filamenten in de roving simpelweg breken ! Ook bij een kleine radius gebeurt dit.
Kevlar heeft deze vervelende eigenschap niet ......