Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Je geeft wel duidelijke uitleg.
Maar Dirk (topic starter) wil een vierkante buis maken van carbon.
Dat is dus ook fout omdat je met hoeken zit die breken?
Eigenlijk is dus glas met kevlar omwonden beter?
Je geeft wel duidelijke uitleg.
Maar Dirk (topic starter) wil een vierkante buis maken van carbon.
Dat is dus ook fout omdat je met hoeken zit die breken?
Eigenlijk is dus glas met kevlar omwonden beter?
Met koolstof kous is helemaal niets mis en op de hoeken zal die normaliter best heel blijven. Vooral ook omdat die niet haaks de bocht omgaat bij kous ....
In de discussie hiervoor (en met Berrie) ging het, om het omwikkelen van liggers met daartussen de vleugelverbinder. Wanneer je bekijkt hoe die belast wordt, is er een kracht die de boel wil opensplijten. Vertaalt, betekent dit een zuivere trekkracht op de roving die om deze ligger heen gewikkeld wordt. En CF heeft dan de nare eigenschap die ik al noemde. En vergis je niet, aan de wortel van de vleugel kunnen deze trekkrachten heel hoog zijn !
Een webbing of iets dergelijks in een CF kous, wordt heel anders belast, waardoor het eigenlijk geen risiso is. Voor een buis geldt hetzelfde hoewel je je natuurlijk kunt afvragen waarom je een dergelijke buis van cf maakt .....