eerste werkjes aan de romp
HAllo,
Het was en is een prachtig rompje wat ik voor dit project heb gescoord maar jammer genoeg ontbrak het cockpitframe.............
(de eigenlijke kap heb ik gekukkig wel
)
Betekent dus zelf maken. Eerst heb ik een balsaframe op de romp gemonteerd.
Natuurlijk de romp zelf eerst in de was zetten en vervolgens dit framewerk met een laagje 80 grams glas op de juiste plek drukken.
De opening die dan onstaat ben ik gaan opvullen. Dit heb ik gedaan met een mix van epoxie/glassnippers/thixo/microballoons en glasrovings.
Opvullen is wel in 3 keer gedaan !
Een plastic kaart met een randje van 0.8 mm uitgenipt zorgt ervoor dat de te maken raam, de dikte van het cockpitglas, terug ligt tov het rompcontour.
Na wat schuur/plamuur/schuur/plamuur en schuurwerk een niet van echt te onderscheiden "Kabinenhaube"
Natuurlijk hoort hier nog een uitbouw bij voor het instrumentenpaneel. Met wat roofmate op maat gesneden en geschuurd plus een laagje plamuur eerst een ruwe positiefmal gemaakt.
Het uiteindelijke resultaat was een beetje gladder als wat jullie hierboven zien.
Over deze mal heb ik wat speciale folie geleg waarna 4 laagjes 80 grams glas plus epoxie zorgden voor deze kap:
Dit moet natuurlijk nog bijgewerkt worden maar uiteindelijk hoop ik hierbij in de buurt te komen

Arno
HAllo,
Het was en is een prachtig rompje wat ik voor dit project heb gescoord maar jammer genoeg ontbrak het cockpitframe.............
(de eigenlijke kap heb ik gekukkig wel

Betekent dus zelf maken. Eerst heb ik een balsaframe op de romp gemonteerd.
Natuurlijk de romp zelf eerst in de was zetten en vervolgens dit framewerk met een laagje 80 grams glas op de juiste plek drukken.
De opening die dan onstaat ben ik gaan opvullen. Dit heb ik gedaan met een mix van epoxie/glassnippers/thixo/microballoons en glasrovings.
Opvullen is wel in 3 keer gedaan !
Een plastic kaart met een randje van 0.8 mm uitgenipt zorgt ervoor dat de te maken raam, de dikte van het cockpitglas, terug ligt tov het rompcontour.
Na wat schuur/plamuur/schuur/plamuur en schuurwerk een niet van echt te onderscheiden "Kabinenhaube"

Natuurlijk hoort hier nog een uitbouw bij voor het instrumentenpaneel. Met wat roofmate op maat gesneden en geschuurd plus een laagje plamuur eerst een ruwe positiefmal gemaakt.
Het uiteindelijke resultaat was een beetje gladder als wat jullie hierboven zien.

Over deze mal heb ik wat speciale folie geleg waarna 4 laagjes 80 grams glas plus epoxie zorgden voor deze kap:
Dit moet natuurlijk nog bijgewerkt worden maar uiteindelijk hoop ik hierbij in de buurt te komen


Arno
Laatst bewerkt door een moderator: