ASK-13 van APModels

Dat is zeker waar. Maar de neiging om mijn 4m ka8 nu voor de lol in een vrille te gooien is er niet groter door geworden [emoji1]
 
en voor dat ik het wist zat 'ie weer in dezelfde figuur, en dit keer was er geen houwen aan.

Neus stak plm.8 cm. in de aarde.

Behoorlijk wat schade: een vleugel doormidden, in de andere vleugel is de remklep uitgebroken, de romp is nog vrijwel heel.
Behoorlijk balen Jan!
Toch denk ik sterk aan een te voorlijk GC gecombineerd met een (veel) te groot instelhoekverschil (EWD op goed Duits).
Bij de passende snelheid vliegt dat prima, maar de snelheids-marge is maar klein.
Een klein beetje meer up en hij overtrekt (meestal over een tip [tenzij tipverdraaiing of goed ontworpen profilering] ).
Iets meer dan een klein beetje down en hij ondersnijdt (abrupt).

Op mijn kisten vlieg ik nooit met een EWD boven de 1°, bij iets snellere kisten eerder 0,5° of nog minder.

Succes met de restauratie,
 
Overigens, voor iedereen die toch wel trek heeft in dit schitterende model: de bouwer is herstellende van een operatie en binnenkort wachten er nog twee.

Volgend jaar maar eens verder zien . . .

(Ik ben eerst!)

Ik heb bericht van 'm gehad: hij maakt het goed, maar heeft binnenkort toch nog weer nog een operatie te gaan.

Om redenen die ik niet helemaal begrijp stopt hij met het maken van ARF en ARC modellen: het worden allemaal short kits.

Eind dit jaar . . .


jan.
 
Back
Top