Ask-18 van roke

Bertus,

Ook ik volg dit draadje, het gaat er mooi uitzien. De tip met de CA scharnier ga ik ook toepassen op mijn staart delen van mijn salto. Waar haal jij de CA scharnieren vandaan?
 
Bertus,

Ook ik volg dit draadje, het gaat er mooi uitzien. De tip met de CA scharnier ga ik ook toepassen op mijn staart delen van mijn salto. Waar haal jij de CA scharnieren vandaan?

CA scharnieren zijn handig maar je moet er wel mee uitkijken. Ze lijken heel vast te zitten maar kunnen zich ook loswerken. Mogelijk komt dat door de broze lijmverbinding met CA. Ik zou ze altijd borgen, bijvoorbeeld met een sateprikker.
 
Maarten, ik wil deze in combinatie gaan gebruiken met scharniertape. Enkel voor de stevigheid, niet voor alleen het scharnier. Maar wel bedankt voor de tip, het zijn nét die kleine dingen die je over het hoofd kan zien.
 
Is dat niet dubbel op? Klinkt een beetje als een broek met riem en bretels :mrgreen::mrgreen:
Je kan ook denken aan siliconen scharnier

Dit is een heel beproefde methode. Als een tapescharnier onder spanning staat kan de tape gaan kruipen en komt het roer los te staan van de vleugel. De CA scharnieren voorkomen dat.

Max
 
Ik heb de scharnieren bij hobbyin vandaan.
Bij mijn husky hebben ze jaren gezeten.
Dus dat vind ik prima.
Het is een snelle, mooie strakke, goedkope, erg makkelijke oplossing.
Gemiddeld ben je 5 minuten met een scharnier bezig.

Hij staat in de grondlak foto's volgen.

verstuurd met mijn smartphone
 
Laatst bewerkt:
Ondertussen ben ik weer thuis en ben heeel erg blij bedankt voor het spuiten Rob.

Eerst moest er even afgeplakt worden maar dat was veel sneller gebeurd dan ik dacht.
Mijn maat had een heel handige tip.
Als je de rand waar de cockpit op komt met breed plakband afplak.
Je zorgt daarbij dat de heft naar de buitenkant blijft steken.
Dan vouw je die heft naar binnen dan heb je dus aan de bovenkant ook weer een plakrand.
Dan zet je de cockpit er op dan hoef je zowel de binnenkant van de romp niet af te plakken en de cockpit maar aan 1 kant.

Eindelijk worden die ellendige vlekken weg gespoten.
Foto-4DT7IS4L.jpg


Foto-DAB876PM.jpg


Ik mocht kijken enne commentaar geven.:p:p
Foto-WCZ3SG7B.jpg


En dan is hij wit na 3 keer dik vullende grondverf op te hebben gebracht.
Foto-TKMI6QBZ.jpg


Het valt mij mee hoe strak hij nog is gebleven na al dat lapwerk van mij.
Daar gaan we straks weinig van zien.
Rob wil hem ook nog voor me schuren en plamuren en geel spuiten.
Dan mag ik hem zelf weer afplakken voor het blauwe.
Ik ben erg blij.

We mochten gratis bij een banden handelaar in zijn werkplaats spuiten.
Daarvoor ben ik hem erg dankbaar.
De aflak doen we in zijn echte cabine.
Gelukkig voor hem zijn mijn banden versleten en mag hij er van mij 4 nieuwe onder gooien.
Laat hij dat nu nog goedkoper doen dan mijn dealer zijn we allemaal blij.
 
Laatst bewerkt:
Aan mijn romp kan ik even niets doen want die staat hier een eindje uit de buurt.
Misschien dat Rob van het schuren nog een kiekje plaatst maar om mij in spanning te houden verwacht ik dat niet.;)

Dus toen een werkje bij de hand gepakt waar ik tegen op zag, de spoilers afwerken.
Eerst kwam ik er achter dat de busjes niet meer aanwezig waren.
Er zat dus veel ruimte op de spoilers.
Een messing pijpje had ik niet in die maat maar een kunststof wel .
Foto-G4WKP7WB.jpg


Foto-Z7QYDBV7.jpg


Van triplex hem ik passende latjes gemaakt die ik rondom gefolied heb.
Met siliconenkit heb ik de latjes er op geplakt door de dikte van de siliconen kan je ze mooi op hoogte zetten.
Met spelden de breedte in de midden afgesteld en met tape de hoogte.
Foto-WPCOKMN3.jpg


Foto-PRZUZEBU.jpg


Ik ben dik tevreden, hopelijk zuigen ze in de lucht niet iets omhoog maar dat wil ik met een cameraatje een keer bekijken tijdens de vlucht.
Verder heb ik de ubec eens aan een onderzoek onderworpen.
Met het demonteren heb ik de schakelaar beschadigd.
Deze is met smeltlijm weer tiptop in orde.
Verder zag ik dat je het voltage van 5 naar 6 volt kon verzetten.
Dat heb ik gelijk maar gedaan dan heb ik net wat meer kracht.
De servo's mogen dat hebben dus dat is geen probleem.
Volgens mij kan ik weinig meer doen nu.
 
Laatst bewerkt:
Het lijkt me leuk om de spoilers zelf blauw te foliën.
De pootjes niet dat is een beetje lastig maar die zie je bijna niet.
Zou de siliconenkit morgen droog zijn?
 
Dat meen je niet?
Ik ga eerst op zoek op www want zo lang geduld heb ik niet.
Een uur vind ik al lang om er van af te blijven.pfffffff en week.:shock::shock::shock::shock::shock::shock:

AAArno waarom heb ik naar je geluisterrrrrd.:D:D:D:D:D:D

Ik ga gelijk de vleugels op de vloerverwarming in de kamer leggen.
 
Nou dat had je wel voor elkaar.
Ze liggen nu op een lekker warm vloertje.
Volgens het internet duurt het maximaal 2 dagen.
Het is maar een dun laagje morgen de zijkanten blauw folien
De registratie doe ik niet op de vleugels dat kost me te veel folie.
En omdat het aan de onderkant zit zie je het toch bijna nooit.
Op de romp wil ik proberen ze te printen op papier dat met prit op de folie te plakken dan netjes uitknippen papier verwijderen en op de romp strijken.
Dit moet super voorzichtig gebeuren om de lak niet te beschadigen.
 
Dit is een heel beproefde methode. Als een tapescharnier onder spanning staat kan de tape gaan kruipen en komt het roer los te staan van de vleugel. De CA scharnieren voorkomen dat.

Max

Kijk heb ik weer iets geleerd vandaag. Ik heb twee kisten waarbij de rolroeren steeds los komen te zitten Fox en Salto. Daar wilde ik eerst siliconenscharnier aanbrengen. Aangezien ik nergens de juiste kit daarvoor kan vinden ga ik die methode maar eens proberen.
 
Ik heb nog eens goed naar de spoilers gekeken of ze ook in een slot gaan als ze dicht zitten.
Dit is niet het geval maar er zit wel een veer die ze naar beneden hou.
Ten minste dat hoop ik.
Ze moeten nog wel schoon gemaakt worden.
Foto-4U7BKGB4.jpg


De veer
Foto-MEWG7AGJ.jpg


Nu zit ik nog met een andere vraag.
Ik heb deze ubec
Foto-WMCBGWB8.jpg


Foto-U7GI888Z.jpg


Wat ik nu zo gek vind is als ik de accu aansluit en de schakelaar uit staat gaan de ledjes branden om te zien hoe vol je accu zit.
Die branden dus altijd ongeacht of de schakelaar aan staat.
Moet ik na iedere vlucht de accu stekker lostrekken?
Het gaat om deze ubec
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__6233__TURNIGY_8_15A_UBEC_for_Lipoly.html
 
Nu zit ik nog met een andere vraag.
Ik heb deze ubec
Foto-WMCBGWB8.jpg



Wat ik nu zo gek vind is als ik de accu aansluit en de schakelaar uit staat gaan de ledjes branden om te zien hoe vol je accu zit.
Die branden dus altijd ongeacht of de schakelaar aan staat.
Moet ik na iedere vlucht de accu stekker lostrekken?
Het gaat om deze ubec
TURNIGY 8-15A UBEC for Lipoly

Kort antwoord: ja want anders wordt je accu geleidelijk helemaal leeg getrokken.
 
Back
Top