Bij deze vast 'n kort verslagje van de bouw van 'n redelijk asociale baitboat 
Vorig jaar 'n Orca/Pondskater gekocht, vond t wel handig, maar man, wat ging dat ding LANGZAAM!!! Vissen is om te relaxen, maar om nou 'n uur te wachten voor je je aas 100 meter verderop heb liggen, weer 'n uur terug te varen.. Nee dank je
Dus... Dan maar zelf aan de knutsel!
Men neme:
1 maal Carp Madness XXL romp (ok, de mijne is carbon look
)
2 maal jetpomp 33mm
2 maal Graupner Genius 70 regelaar
2 Robbe Roxxy 3656-06 Brushless motors
1 Humminbird smartcast RF fishfinder
Verdere benodigdheden:
Zender, ontvanger, bier, en veel geduld en tijd. (sommige delen laten errrrrg lang op zich wachten helaas!)
Inbouwen van de jetpumps.. Even goed meten
En met speciale 2k lijm vastgelijmd. Met houten blokken en gewichten aangedrukt en nachtje laten staan.
'Eitje' van de fishfinder open gezaagd, antenne verlengd en ook in de romp verlijmd. Ook hier uiteraard weer 'n gewicht erop om het netjes aan te blijven drukken.
Genoeg gewichten op de gelijmde delen gezet? Wachten maar tot de lijm hard is
Dit is momenteel even alles, zal vanavond of morgen even meer foto's maken. Ben inmiddels wel al wat verder, 1 motor zit al op z'n plek, de regelaars zijn binnen. Maar bij het testen bleek de 2e motor al na enkele seconden verschrikkelijk heet te worden! Die gaat dus terug en word omgeruild. Deze haalde ook bij lange na niet het toerental dat het andere motortje haalde.
M'n zender is 'n Spektrum DX7, met AR6110 ontvanger. Voor de baitboat voorzie ik niet echt problemen met veel spray.
Momenteel heb ik het varen in z'n geheel op de rechter stick gezet, via de elevon/aileron, was wat makkelijk in te stellen zodat ik kan sturen met de 2 jets zonder 'n roer of stuureenheid nodig te hebben.
De 2 boilie bakken worden bediend met de linker stick, wat normaal gas is.
Dus:
Elevon: linker motor
Aileron: Rechter motor
Throttle +: Voorste boiliebak
Throttle -: Achterste boiliebak
Rudder L: Linker vislijn lossen
Rudder R: Rechter vislijn lossen
AUX: Komen 2 led zaklampen bovenop, die worden hiermee geschakeld.
Gear: Weet ik nog niet, even kijken of ik nog wat nuttigs kan verzinnen. Evt. later nog aan te passen natuurlijk
Qua accu's wilde ik oorspronkelijk naar 3s lipo gaan. (2x 3s 5000mah oid.)
Heb echter besloten voor wat meer te gaan :twisted:
Aangezien er normaal zware loodgel accu's ingaan, en lipo's ontzettend veel lichter zijn:
4x 4s 5400mah accu. Dus 21.6 ah op 14.8v
Dus denk dat deze baitboat wel thuishoort in de speedboten categorie hehe :twisted:
Ideeën, kritiek, gedachtenspuisels? Laat maar horen

Vorig jaar 'n Orca/Pondskater gekocht, vond t wel handig, maar man, wat ging dat ding LANGZAAM!!! Vissen is om te relaxen, maar om nou 'n uur te wachten voor je je aas 100 meter verderop heb liggen, weer 'n uur terug te varen.. Nee dank je

Dus... Dan maar zelf aan de knutsel!
Men neme:
1 maal Carp Madness XXL romp (ok, de mijne is carbon look

2 maal jetpomp 33mm

2 maal Graupner Genius 70 regelaar

2 Robbe Roxxy 3656-06 Brushless motors

1 Humminbird smartcast RF fishfinder

Verdere benodigdheden:
Zender, ontvanger, bier, en veel geduld en tijd. (sommige delen laten errrrrg lang op zich wachten helaas!)
Inbouwen van de jetpumps.. Even goed meten

'Eitje' van de fishfinder open gezaagd, antenne verlengd en ook in de romp verlijmd. Ook hier uiteraard weer 'n gewicht erop om het netjes aan te blijven drukken.

Genoeg gewichten op de gelijmde delen gezet? Wachten maar tot de lijm hard is

Dit is momenteel even alles, zal vanavond of morgen even meer foto's maken. Ben inmiddels wel al wat verder, 1 motor zit al op z'n plek, de regelaars zijn binnen. Maar bij het testen bleek de 2e motor al na enkele seconden verschrikkelijk heet te worden! Die gaat dus terug en word omgeruild. Deze haalde ook bij lange na niet het toerental dat het andere motortje haalde.
M'n zender is 'n Spektrum DX7, met AR6110 ontvanger. Voor de baitboat voorzie ik niet echt problemen met veel spray.
Momenteel heb ik het varen in z'n geheel op de rechter stick gezet, via de elevon/aileron, was wat makkelijk in te stellen zodat ik kan sturen met de 2 jets zonder 'n roer of stuureenheid nodig te hebben.
De 2 boilie bakken worden bediend met de linker stick, wat normaal gas is.
Dus:
Elevon: linker motor
Aileron: Rechter motor
Throttle +: Voorste boiliebak
Throttle -: Achterste boiliebak
Rudder L: Linker vislijn lossen
Rudder R: Rechter vislijn lossen
AUX: Komen 2 led zaklampen bovenop, die worden hiermee geschakeld.
Gear: Weet ik nog niet, even kijken of ik nog wat nuttigs kan verzinnen. Evt. later nog aan te passen natuurlijk

Qua accu's wilde ik oorspronkelijk naar 3s lipo gaan. (2x 3s 5000mah oid.)
Heb echter besloten voor wat meer te gaan :twisted:
Aangezien er normaal zware loodgel accu's ingaan, en lipo's ontzettend veel lichter zijn:
4x 4s 5400mah accu. Dus 21.6 ah op 14.8v

Dus denk dat deze baitboat wel thuishoort in de speedboten categorie hehe :twisted:
Ideeën, kritiek, gedachtenspuisels? Laat maar horen

Laatst bewerkt: