ASP FS-120 stopt abrupt

Even off topic,

In Engeland bij just engines zijn ook de ASP four-strokes tegen redelijke prijzen verkrijgbaar. Daar doen ze er een week over om ze naar NL te verschepen. De lagere verzendkosten , geen mogelijke tussenkomst van de douane maakt veel goed. En verder bieden ze ook opties zoals super quiet mufflers, die dan goedkoper zijn dan de uitlaat los. Verder zijn alle onderdelen daar ook los te bestellen. Eigelijk maakt het bedrag dan niet eens zoveel meer uit in vergelijking met het laten komen uit China. Als je met meerdere clubleden besteld wordt het uiteraard nog aantrekkelijker wat betreft de verzendkosten. En verder krijg je bij JE er wel een engelse manual bij.

Laatst bewerkt:
Een methanol motor choke ik eigenlijk nooit.
Volgas, met choke klep dicht primen,(3slagen aan de prop.) daarna gas dicht choke open, gloeien en starten. Werkt eigenlijk altijd.

Perfecto, dan begrijp ik je. Precies hetzelfde bedoel ik ook. Dus voor het starten de choke klep gebruiken om brandstof in de motor te brengen.

Volkert

Even off topic,

In Engeland bij just engines zijn ook de ASP four-strokes tegen redelijke prijzen verkrijgbaar. Daar doen ze er een week over om ze naar NL te verschepen. De lagere verzendkosten , geen mogelijke tussenkomst van de douane maakt veel goed. En verder bieden ze ook opties zoals super quiet mufflers, die dan goedkoper zijn dan de uitlaat los. Verder zijn alle onderdelen daar ook los te bestellen. Eigelijk maakt het bedrag dan niet eens zoveel meer uit in vergelijking met het laten komen uit China. Als je met meerdere clubleden besteld wordt het uiteraard nog aantrekkelijker wat betreft de verzendkosten. En verder krijg je bij JE er wel een engelse manual bij.

Ik vind GBP 182,= nogal véél geld, want dat is over de € 200,= en daar komen de verzendkosten nog bij!
De manual kun je zo downloaden in 1 minuut.
Bij HK kost de motor $ 219,= incl verzendkosten en dat is € 170,=.
Scheeld nogal wat en ik heb nooit problemen gehad met de douane.
Óók onderdelen kun je bij HK bestellen, dus waar zit het probleem?

Laatst bewerkt:
Ik vind GBP 182,= nogal véél geld, want dat is over de € 200,= en daar komen de verzendkosten nog bij!
De manual kun je zo downloaden in 1 minuut.
Bij HK kost de motor $ 219,= incl verzendkosten en dat is € 170,=.
Scheeld nogal wat en ik heb nooit problemen gehad met de douane.
Óók onderdelen kun bij HK bestellen, dus waar zit het probleem?

Sans rancunne, je hebt wel een beetje gelijk. Ik doel eigenlijk meer op een voorval wat ik had met een ASP .91. Deze motor die heel goed loopt kostte toen bij HK 129 dollar is plus minus 100 euro. Is eigenlijk gezien een koopje. Deed er 6 weken over, werd onderschept door de douane, 21% BTW erbij ook over de verzending is 25 euro plus 17 euro voor de inklaring. Als je dit bij elkaar opteld dan blijft er weinig over van je voordeel. Inderdaad HK blijft iets goedkoper, en geef toe wat is het verschil op een heel vliegtuig? En zes weken wachten. Wat betreft de onderdelen kun je bij HK ook het hexwieltje bestellen, of de pakking tussen de carburateur en cylinder? Dat heb ik nog niet gezien. En geef mij die link van de manual ik heb hem nog niet gegoogled kunnen krijgen.

Theo,
Bedankt voor de link.. en er is nog een kopie als de genoemde dat is PH. En dat staat voor Planet Hobby.
l18655.jpg

Hallo Theo,

Ik heb zojuist de ASP 120 4-stroke besteld bij HK.
Als ik de motor heb ontvangen laat ik mijn bevindingen weten.

Mvg, Stef

Ik ben benieuwd Stef. Ik heb de motor afgelopen week nog even laten draaien en loopt uitstekend, echter hoofdnaald maar 1/2 tot 3/4 slag open. Maar ja, als dat het enige is!!!!!!! Hij is lekker los gekomen en draait stationair erg rustig.

Groet
Theo

ja ach.
als alle levenstekenen goed zijn, waarom zou die naaldinstelling dan een probleem zijn?

Laat maar weten of de douane wederom een onderschepping heeft gedaan.. bij hun is het immers ook krisus..

wat betreft de onderdelen voor ASP's/Magnum's/SC's/PH's dan bestel ik liever niet bij HobbyK, dan zit je met forse transportkosten en flinke levertijden. dan zou just engines wel het overwegen waard zijn.

IK heb de motor 2 dec. besteld met nog wat andere onderdelen en ligt sinds 12 dec. bij de douane.
Eventuele kosten voor invoeren en btw vind ik normaal dat je die moet afdragen. De btw moet je immers ook bij J.E. betalen.
Maar ja als je er tussen door glipt is het natuurlijk wel meegenomen.

Mvg,
Stef :rolleyes:

Ik ben benieuwd waar je nu op uit komt qua totaal prijs. Bij lindinger is deze motor incl. vervoer en alle belastingen 199 euro. Dus ik ben benieuwd. Deze motor kost bij HK $ 192.50 + transport $ 24.00= $ 216.50 omgerekend 164.00 euro dan nog je inklaring plus tax 52.00 euro totaal 216.00 euro. Verder doordat je pakket bij de douane ligt 2 weken uitgestelde levering. Dus is de motor bij HK niet aantrekkelijk meer of hij moet ook in het NL magazijn te koop zijn dan is het wel weer interressant.

Laatst bewerkt:
Hallo Aad,

Ik denk dat het allemaal niet zoveel uit maakt.
Het pakketje uit China heb ik vandaag goed ontvangen en moest bij de koerier € 50.- betalen voor het inklaren en de BTW.
In het totaal heeft het mij € 253.00.- gekost.
Daar heb ik een ASP 120 4 stroke , onboard glow apdapter , houten prop 15x8 , power swith/load en tankdop , en servo stang venstertjes.
Dit alles binnen 16 dagen vanaf bestelling.
De tijd had me niet zoveel uit gemaakt ik ben pas eind Okt. begonnen met mijn project .
Die kan je volgen bij bouwverslagen Ulimate goldberg "DINO"

Mvg,
Stef

Theo,

Ik wil mijn ASP 120 dit weekend aan zwengelen .
Nu staat er in de beschrijving dat je voor het inlopen een 15x6 prop moet gebruiken.
Ik heb zelf een 15x8 prop maakt het veel uit of je en 15x8 of een 15x6 gebruikt voor het inlopen ?

Mvg,
Stef

@dino, dat maakt niet veel uit, ik laat een motor inlopen met de prop waar ik ook mee vlieg. en sowieso draai je tijdens het inlopen niet volgas continu

Hallo Theo,

Ik heb mijn ASP-120 4-Takt vandaag voor het eerst laten lopen.
Was wel spannend , dit was mijn eerste ervaring met het inlopen van een motor.
Gisteren avond een proefopstelling gemaakt en vanmorgen aan gezwengeld.
Sproeier naald 2½ slag open , drie slagen primen kwam er nogal wat brandstof uit de carbrateur gelopen.
Gloeier erop en met een stok aangezwengeld . (geen kick)
Toen heb ik de starter op de prop gezet , na een aantal wentelingen begon de motor te pruttelen.
Na ongeveer 60 sec. de gloeier eraf gehaald , en jawel de motor blijft lopen .
½ gas gezet en zo vijf min. laten lopen .
10 min laten afkoelen de naald ¼ in gedraaid en weer met de stok proberen te starten dat lukte mij niet.
Dus maar weer met de starter gestart , een paar slagen en de motor sloeg gelijk aan.
Als het morgen een beetje weer is ga ik veder maar dan probeer ik de choke dicht te houden als ik hem met de stok start.
Maar voor als nog valt het me nog reuze mee, want ik kreeg al wat argwaan na jou bericht over dit type motor.

Ik hou je op de hoogte van mijn bevindingen.

mvg,
Stef

Ja de carburator hangt op z'n kop dus met choken zal de brandstof er vooral uit lopen en niet in de motor terecht komen vandaar je startprobleem met de stick.

Back