Assambleerverslag Infinity F5J ultralight.

Discussie in 'F5J' gestart door Superior, 4 dec 2016.

  1. kristof 1

    kristof 1

    Lid geworden:
    7 nov 2009
    Berichten:
    847
    horus? bevalt die je a3?
     
  2. Superior

    Superior

    Lid geworden:
    6 sep 2003
    Berichten:
    1.888
    Locatie:
    Zierikzee
    De horus bevalt super Kristof. Geweldige zender, maar vooral open TX is geweldig. Zeer aan te raden
     
  3. Superior

    Superior

    Lid geworden:
    6 sep 2003
    Berichten:
    1.888
    Locatie:
    Zierikzee
    Jammer dat GM geen kleinere prop maten meer maakt. Het zijn erg goede props zo links en rechts gehoord.
     
  4. j.albers

    j.albers

    Lid geworden:
    19 dec 2007
    Berichten:
    467
    Locatie:
    Feldkirchen in K. (A)
    Bij de Bolt´s is dat sowieso zinvol want alleen dan heb je het volle effekt van HV. Met een hoogvolt-vol Bolt 850 pakket heb ik tussen 30 en 50 meter meer starthoogte gemeten t.o.v. een vol 800 SLS pakket.
     
  5. j.albers

    j.albers

    Lid geworden:
    19 dec 2007
    Berichten:
    467
    Locatie:
    Feldkirchen in K. (A)
    De Horus heeft voor handzendervliegers wel 1 nadeel: hij is erg zwaar. De eenvoudige kast van de Taranis is vaak bekritiseerd, doch het lichte gewicht van deze zender is een waar genoegen.
     
    arno888 vindt dit leuk.
  6. J.B

    J.B

    Lid geworden:
    22 jun 2011
    Berichten:
    521
    Locatie:
    Drenthe
    Laatst bewerkt: 18 dec 2016
  7. Japie.G

    Japie.G

    Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Berichten:
    3.960
    Locatie:
    Raalte
    (Offtopic)

    Paar mooie beugeltjes aan de Horus en het gewicht is absoluut geen probleem Draag m nu heerlijk met een 2 punts rugband.

    [​IMG]

    Jaap
     
  8. kristof 1

    kristof 1

    Lid geworden:
    7 nov 2009
    Berichten:
    847
    Hi, ik kijk al een tijdje naar deze zender , allee programeren is niet mijn sterkste kant maar ik begrijp dat er ook een programmatje voor bestaat zoals zenders zonder opentx hebben?

    hij lijkt in ieder geval mooi en degelijk uitgevoerd
     
  9. Superior

    Superior

    Lid geworden:
    6 sep 2003
    Berichten:
    1.888
    Locatie:
    Zierikzee
    Gistereren nog prima kunnen vliegen met de infinity. Schitterend weer. Zonnig en een briesje. Nu was het zicht prima en nu de maximale hoogte kunnen testen na 30 sec motorloop. Met de Bolt 500mah accu was de hoogte 270 meter en met de Bolt 850 mah met vol ballast 277 meter. Ik heb de RF 12x8s nog besteld om te testen. Weer een geslaagde dag. Volgend jaar weer verder.

    IMG_1242.JPG
     
    jve en Lyckele vinden dit leuk.
  10. kristof 1

    kristof 1

    Lid geworden:
    7 nov 2009
    Berichten:
    847
    toch mooi ding he ....
     
    Lyckele vindt dit leuk.
  11. Superior

    Superior

    Lid geworden:
    6 sep 2003
    Berichten:
    1.888
    Locatie:
    Zierikzee
    Net nog even de 12x8s prop getest van Freudenthaler met de Bolt 850mah 3S accu.
    De SLS 800 mah accu's krijg ik volgende week binnen. De accu die ik ga gebruiken voor weinig wind/stil air condities is de Bolt 500 mah 3S.
    De regelaar terug geregeld tot +/- 250 watt. Dat moet ruim voldoende zijn voor een vlieggewicht van net onder de 1200 gram.

    Testresultaat met de 12x8s met 850mah accu in stand na 15 sec motorloop : 10,8 volt. 37amp. 400 watt
    Accu voorverwarmt tot 35 a 40 graden.
     
    jve vindt dit leuk.
  12. Superior

    Superior

    Lid geworden:
    6 sep 2003
    Berichten:
    1.888
    Locatie:
    Zierikzee
    Gisteren heerlijk gevlogen met Bob Tito en Henk Struijk op het veld in Oosterland. Nu een keer echt goed kunnen vliegen met de infinity. Nog even een laatste test kunnen doen met de accu's. Regelaar afgesteld op 250 watt voor de 500 mah bolt accu's. Hoogte na 30 sec is dan 270 meter. Met de SLS 800mah op vol vermogen een hoogte bereikt van 300 meter. Met een vlieggewicht van net onder de 1600 gram met vol ballast moet het geen probleem zijn om genoeg afstand te kunnen vliegen als dat nodig is. Hij vliegt fantastisch en de landing is zeer stabiel. Hier nog een kort filmpje van gisteren middag.

     
    Laatst bewerkt: 23 jan 2017
    jowa, Lyckele en Rick NL vinden dit leuk.
  13. bobt

    bobt

    Lid geworden:
    15 jun 2010
    Berichten:
    1.256
    Locatie:
    Dordrecht
    Naast dat het een genot was om te vliegen gisteren was het erg leuk om de infinity nu eens van dichtbij te zien en te zien vliegen.

    Qua afwerking ziet het er ERG mooi uit en wat puur vliegen aangaat legt mijn XPlorer het af. Tijdens onze rondjes kwam het niet alleen aan op de kwaliteiten van de kist maar ook op keuzes en soms een gok. Dan is het verschil (gelukkig) al minder zwaar wegend.
     
    Lyckele vindt dit leuk.
  14. Superior

    Superior

    Lid geworden:
    6 sep 2003
    Berichten:
    1.888
    Locatie:
    Zierikzee
    Tevens was dit ook de test van mijn nieuwe Frsky Horus zender. Ondanks de opstartproblemen met de eerste serie van deze zender ben ik 200% tevreden.
    Dit is zeker de fijnste zender die ik ooit heb mogen bezitten. Ik heb met de infinity behoorlijk ver en laag gevlogen en dat ging allemaal prima.


    Horus-front.jpg
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Laatst bewerkt: 23 jan 2017
    HBZWEEF, Lyckele en Japie.G vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina