ASSAN X8 2.4 GHz module met 2 ontvangers met korte antennen

@ fabi,

ik heb ook een assan module in mijn fc-18 zitten en heb 3 ontvangers gebonden.
alwin heeft ze gebonden voor mij, maar zo ver ik weet nix sparts uit gehaald. gewoon stuk voor stuk gebonden en ze werken alle 3.

thx gasten ,zal het nog eens herbeginnen , ben nog thans geen leek hihihihi ,
ja mijn goede vriend cheeta legde het me ook al uit op msn .

Maar toch lukt het niet bij me ,
ik heb een fc-16 zender en ik switch van model met de zender , vb graafmachiene 1 en truck twee , maar als ik dit doe kent hij maar de laatst gebondende , raar .

mvr grt Fabi

oke het binden lukt met alle ontvangers ,
MAAR !!!!!!!!! nu komt het ,

1 zender met verschillenden assan ontvangers lukt , als de modellen de zelfde kanalen gebruiken , VB auto's en trucks ( zelfde vooruit en achteruit en sturen ).

Maar mijn zender beschikt over een module waar je 25 modelen kunt programmeren , vb vliegtuig , auto , truck noem maar op , omdat je de functie van de kanalen kan zetten naar keuze , enzo niet altijd moet switchen van zender , alleen het model uitzetten en op de digitale zender veranderen van model en daar wringt het schoentje , als ik dit doe dan kent hij de ontvangers niet.

hoop dat jullie me begrijpen bij mijn uitleg ,

thx fabi

Welk merk / type zender gebruikt je?
Er bestaan namelijk zenders die een andere identificatie code gebruiken voor elk geheugen. Je moet dus eerst model 1 kiezen, daar bind je de ontvanger aan die bij dat model hoort. Dan schakel je over naar model 2 en daar bind je de ontvanger van model 2 aan. Zo doe je dat voor alle model geheugens.
Dit is een extra veiligheid zodat je niet met een verkeerd geheugen aan de gang kunt gaan. Het is namelijk nog wel eens gebeurt (ook mij :oops:) dat je met model 1 gaat vliegen terwijl je model 2 uit het geheugen hebt gekozen. Dan werkt bijvoorbeeld het hoogteroer net verkeerd om of is links en rechts andersom en in het ergste geval beide! Je zal snappen dat zoiets meestal verkeerd afloopt.
Het is dus heel goed mogelijk dat jouw zender deze ingebouwde extra veiligheid heeft en als je alle ontvangers aan het eerste geheugen hebt gebonden werken ze niet op de andere. Gewoon opnieuw binden aan elk bijbehorende model geheugen en er bestaat geen probleem meer.

Ik denk dat dit de oorzaak is:

ASSAN

zie 'Notice on the X8R9/X8R10 receiver with V2 RF Module', en dan punt 2

Mogelijk heeft Fabi 9- en 10-kanaals ontvangers in gebruik?

Weer wat bijgeleerd. :thumbsup: Dit betekent dat een Assan ontvanger één of ander signaal naar de zender terugstuurt. In de zender wordt dat opgeslagen en ergens voor gebruikt.
Bij Futaba gebeurt dit niet en kan zoiets als dit niet gebeuren.

ok bedankt jongens voor het mee zoeken naar een oplossing ,

mijn zender is een FC-16 van robbe , niet die boot& truck model maar het oude model,
zal het even gaan uittesten van de week , de ontvangers zijn een 8 kanaals en een 6 kanaals,
als ik het voor mekaar krijg ze samen tebinden horen jullie het wel.

thx fabi

Back