assault 450 DFC

Gewoon dit Forum en dan het verkoop Topic in de gaten houden.
De Blade mcp-X komt regelmatig langs hoor en is vaak schappelijk geprijst.
Mooiste is dat zelfs de Brushed versie goed vliegt dus je hoeft echt geen Brushless versie te hebben.
Vr Gr D

Van de brushed heb ik al slechter dingen gehoord em in reviews zeggen ze dat de mcxp bl veeeeel beter is... dus dat zegt genoeg voor mij...

Maar het probleem is ook als er al 1 te koop zou dtaan is het waarschijnlijk uren ver van hier en fan gaat het ook niet narltuurlijk... :(

Maar toch ook op filmpjes zie ik dat de bl toch wel beter vliegt dus dan koop ik beter van de eerste keer eem goede... ofwel hou ik de walkera of wel koop ik een trex 150 of blade mcpx bl...

Grtjs

Ik denk dat je echt eens voor jezelf moet gaan uitmaken wat je eigenlijk wil, de walkera houden, of een blade, of een Trex....

Ja het hangt er van af... als mijn walkera gemaakt is en er staat een mcpx bl te koop zou ik liever de bl hebben denk ik de walkera gaat me toch nooit lukken goed in te stellem maar de bl met mijn dx6i wel denk ik...

De mcpx v2 heeft wat staartproblemen als je inverted gaat rommelen.
Wegslaan etc bij het omgooien.

De mcpx bl heeft dit niet.
Veel meer power, erg schichtig. Niet te vergelijken..

Beide hebben af en toe een wat heen en weer slaant staartje in hoover..
Op zich niet problematisch.

Maar wat je moet doen, moet je zelf weten.
Heli's vallen erg hard omlaag in prijs. Je ziet bijna nieuwe heli's voor de helft van de prijs weg gaan.

De walkera is niet echt een gewild apparaat, persoonlijk vind ik 100 euro dan al aan de hoge kant...
Zeker met wat crashes, en niet goed afgesteld...

Je moet wel in je achterhoofd houden, dat je altijd een 2e hands heli voor moet laten vliegen.
Dat zullen ze jou dus ook vragen. Doet de heli dat niet, of vliegt het niet lekker, is een heli praktisch waardeloos.

Dus ook als jij voor een mcpx of wat dan ook gaat halen, laat hem voorvliegen...
Er zijn er genoeg die een gecrasht apparaat zo doorverkopen, onder de noemer " nooit gevlogen"

ik zou 'm wel houden en en dan eventueel wat erbij kopen.

je krijgt niet meer dan ong. 100 euro terug voor de walkera.
De markt ligt nou eenmaal zo in 2e hands rc spul.

dus dan is het meer waard om 'm te herstellen en later gewoon wat erbij te kopen ism bijv een spectrum zender.

De Devo 7 is echt wel te stellen hoor, maar ik moet toegeven dat het niet de eenvoudigste menu's zijn. De Devo10 heeft dat veel beter voor elkaar, daar heb ik geen klagen over.

als basis is 't goed om de instellingen uit de manual over te nemen.

Daarnaast is het na de opbouw belangrijk dat je Swashplate netjes recht staat en raadzaam om een pitch meter aan te schaffen ( 10 euro ) om de pitch van je bladen te meten / af te stellen.

het is allemaal prima te doen, maar je moet er even je tijd voor nemen.

In elkaar zetten, zorgen dat de swashplate mooi vlak staat, pitch van de bladen controleren en controleren van bladspoor... en dan zou ie moeten vliegen...;)

Zoals al eerder aangegeven: ga naar een club. Door allen vragen te stellen hier op het forum kom je echt niet zo ver als een middag met een ervaren piloot samen zitten. En dan heb je er meer plezier van dan dat je zelkf gaat rommelen.

Herstellen, afstellen en vliegen met die hap!

Back