assault 450 DFC

Als de boel klem loopt, gaat je regelaar het warm krijgen. Niet verder gaan lopen k.tten want je sloopt de boel. Ga ermee naar iemand die ervaring heeft met dat spul, zo kom je er niet.

swash ook nog niet verbinden met je servo's.
Je zal eerst je servo armen goed moeten monteren in een hoek van 90graden op je servo's.

heli en zender aan.
Op de zender de gyro uit zetten, ( dit is meestal een waarde van 50% bij walkera ).
Schakel naar een idle up modus waarbij je midpoint 0 graden pitch is.
Zet dan je linker stick exact in het midden, en monteer dan je servo armpjes op de servo's in een hoek van 90 graden ten opzichte van de tafel zeg maar.

Maar zoals ook Rhelie aangeeft, zoek een ervaren piloot in je omgeving die met je mee kijkt en je kan helpen.

Probleem2 opgelost maar er is wel een nieuw bij...

De throttle stick naar boven en naar beneden is nu dat de heli naar voor en achter zou gaan ..
En de rechter stick naar boven en beneden bedient de pitch?

Hoe kan ik dit oplossen?

Handleiding?
Google? Probeer eens mode 2 te googlen...

Er is ook een algemene kennis sticky in heli's algemeen...
Staan dit soort dingen in..

Denk je niet dat het beter zou zijn om eens langs te gaan bij iemand met kennis van zaken :confused: Zo'n heli is geen speelgoed...:rolleyes:

Verkeerde instellingen in je zender? Staat allemaal in de handleiding.
Je kunt ook even bij een RC-winkel langs gaag. Mijn ervaring is dat RC-winkels erg behulpzaam zijn.

Laatst bewerkt:
Ja, maar rc winkels zijn niet echt in de buurt...
En de instellingen zijn nog steeds hetzelfde als voor de crash... waarschijnlijk gewoon verkeerd aangesloten maar ik snap niet hoe ik heb anders moet aansluiten....

Thomas misschien moet je je echt wat meer gaan verdiepen in het princiepe en de werking van de helicopter. We willen je best helpen met adviezen, maar op deze manier komen we niet verder.

als je dat niet snapt, snap je ook het principe niet van hoe het spul werkt.

want wat je zegt, KAN niet...
dat links/recht verwissld is, ok, dat kan.
maar pitch verwisseld? voor/achteruit ook?
Kan niet.

lijkt mij er meer op dat je de bladhouders hebt omgedraaid.
Als je alles in de zender werkelijk hetzelfde hebt gehouden.. en alles hetzelfde hebt aangesloten..
En met een crash, is dat waarschijnlijk los geweest.. Bladhouders hebben regelmatig geen goed zichtbare boven of onderkant

Met de bladhouders verkeerdom, werkt alles ook verkeerd om..
de aanstuurkant moet aan de voorkant van het blad zitten bij fbl, bij een flybar heli zit dit vaak aan de achterkant van het blad.
staat ook in de handleiding waar dit hoort.

kijk s, denk dat dat fout zit.

Werkt alles wel op de juiste stick, en beweegt het wel zoals het hoort (even niet kijken naar de richting)?
als dat nl wel zo is, dus alles werkt, alleen verkeerd om, zijn het waarschijnlijk de bladhouders.
heb je iets verkeerd aangesloten, werkt het spul niet zoals het hoort, en maakt de swash rare bewegingen.

Ik kijk gewoon naar de swashplate: als ik met de rechter stick naar links en rechts beweeg doet de swash dat ook ( dit is dus goed )
Als ik met de rechter stick naar voor en naar achter ga dan gaat de hele swashplate omhoog en omlaag(pitch dus maar dat hoort niet rechts te zitten bij mode 2 he....)
Dan, de linker stick: links/rechts =tail links/rechts (dit is dus ook goed)
Maar dan weer als ikde linker stick naar voor en achter (wat normaal de pitch zou moeten bedienen) beweeg gaat de swash naar voor en naar achter...

Dus kort: de rechter stick bedient nu de pitch en de linker stick naar voor en naar achter bewegen( wat dus omgekeert hoort te zijn..)

Mvg

Opgelost... ik heb nog wat zitten zoeken en proberen en heb het gevondem..
:) na testen is gebleken dat hij naar links draait hoe moet ik dit oplossen?

Ik heb de "stang"(van servo naar tail rotor) verkort en kan nu binnen hoveren... maar door de speling op de main ass gaat hij vanzelf soms met een stoot omhoog en naar beneden.. dit is het enige waar ik nog een oplossing voor zoek tot nu toe...?

Back