Asso SC10

Heb dus de SC10 van Nardo overgenomen, en er dit weekeind wat mee gereden op het circuit in Almelo. Ik vind hem echt totaal anders zijden als een Slash.
De Slash is een beetje lui in het stuur, daarmee bedoel ik, als je dtuurt duurt het heel even voor de auto ook een bocht om begind te gaan, en als je aan het glijden bent moet je het tegensturen iets eerder los laten voordat de auto weer rechtdoor rijdt, anders glijd je de andere kant weer op.
De SC10 heeft iets meer de trekjes als m'n XXX-T MF2 heeft. ik vind hem vrij nerveus op het stuur, en hij's een stuk moeilijker snel rechtdoor te houden op den baan. (ik heb nog niet gevonden hoe ik het Toe-in kan bijstellen bij deze wagen.)

De SC10 stuurt een stuk gecontroleerder. en damn is die wagen stil! echt bijna helemaal geen geluid van de gearbox, echt geweldig.
ziet er ook erg realistisch uit. Heeft ook al een flinke klap gehad, m'n vader is er met z'n slash tegenaan gereden. gelukkig helemaal niets kapop. de bumpers van de SC10 zijn dan weliswaar iets minder uitgebreid als die van de Slash. maar de Body is een eind dikker.

Voor diegene die er eentje zoeken, bij een ander topic was de vraag waar deze te krijgen zijn (ipv een slash);

www.mbs-racing.nl

RTR rond de €310 en voor de kit versie ergens rond de €230.......
Heb ze beiden zien staan vandaag :cool: :cool:

Errgisteren gereden met m'n SC10. hoorde ik een klikkend geluid. dacht eerst dat het de slipper was, deze dus even na gekeken. weer een stukje rijden, was het geluid er nog (en zelfs iets erger geworden)
ben ik maar gestopt met rijden, gezien het dan alleen nog maar het diff kon zijn.
En ja hoor, probeer je eens het diff en blijkt deze idd te klikken.

Heb Asso al een mailtje gestuurd hierover. schijnt dat de diff tandwielen van de SC10 bij het harden te ver zijn gekrompen, en je hierdoor een paar 100ste mm meer speling krijgt, waardoor het dus kan gaan klikken. (wel zeggen ze, het is niet bij elke. dus als je een klikkend geluid hoort bij je SC10, stoppen! )
Anyways, ze hebben gevraagd naar m'n adres gegevens, want ze wouden me wel de shims opsturen die nodig zijn om deze fout te herstellen.
dat vind ik dan wel weer goede service. :) (mits het allemaal goed gaat uiteraard.)

bij mij dus helaas niet. maar als het goed is krijg ik ze opgestuurd. :) Viel me een beetje tegen voor zo'n dure auto. maar van de andere kant, als het zo opgelost word, valt het allemaal wel weer mee.

Ik zelf sta er wel versteld van hoe stil de gearbox van de SC10 is. ik bedoel, als je hem naast een Slash laat rijden, zou de denken dat ze de gearbox van de Slash met grind hebben gevuld of zo. echt superstil. =]

ach ja, eens kijken wat Asso zegt, heb vandaag pas m'n adres opgestuurd. (en vanavond worden die lui daar pas weer wakker :p )

Back