Associated B44 electro buggy

Ik mag lekker werken, maar in de avond uren kan ik vast wel wat tijd vinden. Moet ik wel weer eerst soldeertin vinden. Jasper had destijds een handige link op eBay, daar kan ik wel bestellen voor ons beide als je wilt?

Dan mag je voor mij ook meebestellen ^^
Die tin is 37/63 en vloeit nog beter en mooier dan 40/60. Ik lees op alle fora dat 37/63 het makkelijkste en mooiste soldeert. Hij zou ook sneller smelten dan 40/60.

Als er dan toch bestelt gaat worden..... Ik moet wel genoeg tin hebben om al mn prutswerk te verbeteren! ;)
Ik zal morgen eens gaan kijken voor de aanbieding maar ik meen dat ze alleen de 40/60 hadden...
Dus zowiezo een harskern en 60 watt bout is zwaar genoeg? 100 watt gaat alweer richting een "pistool".

Geen pistool kopen. Ik heb een 60w bout en dat gaat vrij goed. Een kwaliteits soldeerstation is natuurlijk beter. Maar ook duurder. Ik heb ook nog een 45w bout, maar die is niet zo geschikt voor het grove werk.

't grove werk? Bij 1:10 zijn die kabels niet zo dik hoor. Dan kan je met 60Watt goed genoeg solderen hoor.

Moet wel zeggen dat sinds ik een station heb het solderen zoveel makkelijker is geworden, kan je veel meer secuur doen, maar goed daar is de prijs ook naar.

Wat betreft je banden DH: het ligt eraan WAAR je gaat rijden.
Bij een "smooth" baan kies je voor soft wordt het iets zachter ga je medium en is het zacht (zal niet zo snel voorkomen in de Benelux) dan ga je voor een hardere band.

Insert is het weer iets anders: hard op harde banen (blijft de band beter in model) en zo on. Is het echter weer "bumpy" dan kan je weer iets zachter pakken anders gaat je auto stuiteren.

Wil je wat meer lezen over RC Car Handling, check dan : http://users.telenet.be/elvo/. Daar staat veel informatie op, altijd waard om eens door te lezen.

Laatst bewerkt:
Muchas gracias voor het leesvoer Dennis!

Ik ben meerendeel van de RC-tijd (als ik uberhaupt tijd heb) te vinden zijn op de 1/10 track als die er eenmaal ligt. Met soft en medium zit je dus altijd goed, neem ik aan.

edit: nu ik het "tires" gedeelte heb gelezen lijkt me medium tot hard de beste keuze voor M1.

Laatst bewerkt:
Dat klopt dan weer wel ja, maar dit is een 1:10 topic dus daarom reageerde ik met dat antwoord ;-). Dikkere kabels solderen is wel wat lastiger, maar ook met goed gereedschap lukt dat wel. Met een goede set kan je ook punten verwisselen (dat heb ik ook) en dus *eigenlijk* alles solderen.

@DH Ik rij zelf met medium op het moment. De banden die ik heb wou ik testen afgelopen keer, maar toen was het zo'n klote weer dat ik sindsdien niet meer gereden heb. Ach hopen dat het in Maart weer wat beter wordt, in de tussentijd indoor rijden en alles op orde brengen.

Hatseflats, gister heeft mn B44 de eerste meters gemaakt! En wat gaat de auto smoooooooooooooth!!!!!
Nardos en moi hadden eerder het gevoel dat er iets niet klopte maar het apparaat vloog en gleed heerlijk over de weg.
Daarbij komt er nu zeker een andere servo in aangezien de huidige te traag is naar mijn wens.

Tijdens mn eerste soldeer les hebben we de MM gefixt maar omdat het gekke ding niet is te programmeren met de Field Card, hebben we de fan van de MMP gehaald en deze in de B44 gezet.

Vandaag meer eens een boel draadjes bij de Hobby Koning bestellen en verder gaan prutsen.

@ Dennis: welke lipos gebruik jij in je B44? Ik heb hier Trakpower en die zijn behoorlijk aan de krappe kant. Alvast bedankt!
Iemand anders met een linkje is uiteraard ook altijd welkom! ;)

Laatst bewerkt:
Gewoon goedkope Flightmax (bij Hobbyking heb je die o.a.). Enige nadeel is dat je dan de "paaltjes" moet ophogen. Kan wel straks thuis een foto maken hoe ik dat gedaan heb. Anders past het idd niet. Nu ik ook wat lood onder de accu's heb past het maar net.

Aaah roger! Het is schijnbaar moeilijk om een fatsoenlijk setje Lipos te vinden die zonder problemen passen...

Laatst bewerkt:
Nee valt mee, ik wil dat bedrag er alleen niet aan uitgeven, haha. Die 5700 (lange rijtijd; ik haal 40 min met 5.5 turns) zijn superb!

Jup! Tijdens wedstrijden ook wel handig. Gewoon rijden (6/7 min), dan accu's heel even opladen (want je kan ze met 5.7A laden) en dan ben je er weer klaar voor. Al wissel ik dan altijd van setje, laad de gebruikte en zet die 2 heats later weer in.

Maar voor oefenen is het wel fijn, hoef je niet zovaak accu's te wisselen. Met 3 setjes (die ik heb) heb ik een hele dag plezier, zonder te laden :)

Nee valt mee, ik wil dat bedrag er alleen niet aan uitgeven, haha. Die 5700 (lange rijtijd; ik haal 40 min met 5.5 turns) zijn superb!

Dat is met een lunchpauze van een half uur tussendoor? :-) Dat haal ik bij lange na niet eens met een 6.5 turns motor en een intellec 4200 accu op een kleibaan op een trainingsdag zonder baanizetters. Lol ;-) Maar misschien geef ik ook wel teveel 'gas'....

Nee zonder lunchpauzes. ;)

Het verbaast me ook, maar vaak stop ik al na 20 minuten hoor, 30 min rijden is lang, laat staan 40. Moet wel zeggen dat de auto in die tijd last van ondergewicht had, is nu opgelost door het eea uit de balanceren. Maar als ik dan gewoon netjes 20 / 25 minuten haal vind ik het goed.

In m'n X6 rijd ik met 4000 accu's met een 8.5 D3, rijtijd daarvan weet ik nog niet, zal rond de 10 liggen denk ik ;)

Zow, net mn peppie Hot Racing swaybar setje binnen gekregen maar helaas...
Voor de 3de keer stelt HR mij zwaar teleur.
Bij deze set zit geen gebruiksaanwijzing (hoe het beste aftestellen, waar alles moet zitten), de maten zijn nogal afwijkend (het ene "clipje" zit uber strak en een andere losjes en laat het plastic ook slecht zijn afgewerkt...

Helaas pindakaas voor Hot Racing. Het begon met de axle carriers voor de MERV, dan kwam het slechte gereedschap aan de beurt en nu dit knullige swaybar setje...
Volgende keer maar eens verder kijken naar een ander merk of simpelweg wachtten op het OEM spul van AE.

edit: laat de cs van HR ook nog eens nalatig zijn....

Balen. Maar ik denk dat de montage redelijk gelijk is aan die van Asso. Zijn meerdere van die bedrijfjes die verwachten dat je weet hoe je een sway bar monteert. Gooi 't nog niet weg , ik wil je best wel een x helpen :cool:

Back