Goede morgen Foumleden,
Sinds kort heb ik de tekeningen van de Amerikaanse US navy sleper ATF 67 , Apache ontvangen.
En ik ben al een beetje begonnen , naast de walvisjager AM 14.
In de periode 1939 - 1945 zijn er dik 60 stuks van deze marine slepers gebouwd op diverse werven in de Verenigde Staten. Op internet is veel informatie en foto's te vinden van deze schepen.
Dit ging dus in rap tempo , evenals de Liberty en Victory schepen.
Qua afmetingen zijn deze slepers ongeveer gelijk aan de legendarische Zwarte Zee 3.
Meestal probeer ik een schip te bouwen , waarvan de historie mij aanspreekt, of waaraan ik zelf heb meegewerkt aan het origineel.
Ik ben begonnen met de spanten uit te zetten, de huid maak ik van houten roerstaafjes.
Later komt hier plamuur en epoxy over heen.
Het plan is om ook dit een varend model te maken.
Bijgaand enkele foto's van het begin , en hoe het moet worden.
Gr. Menne Osinga
Sinds kort heb ik de tekeningen van de Amerikaanse US navy sleper ATF 67 , Apache ontvangen.
En ik ben al een beetje begonnen , naast de walvisjager AM 14.
In de periode 1939 - 1945 zijn er dik 60 stuks van deze marine slepers gebouwd op diverse werven in de Verenigde Staten. Op internet is veel informatie en foto's te vinden van deze schepen.
Dit ging dus in rap tempo , evenals de Liberty en Victory schepen.
Qua afmetingen zijn deze slepers ongeveer gelijk aan de legendarische Zwarte Zee 3.
Meestal probeer ik een schip te bouwen , waarvan de historie mij aanspreekt, of waaraan ik zelf heb meegewerkt aan het origineel.
Ik ben begonnen met de spanten uit te zetten, de huid maak ik van houten roerstaafjes.
Later komt hier plamuur en epoxy over heen.
Het plan is om ook dit een varend model te maken.
Bijgaand enkele foto's van het begin , en hoe het moet worden.
Gr. Menne Osinga