ATTENTIE logo 550sx

Iedereen die een logo 550sx bezit, gelieve het volgende eens te bekijken:

Verschillende mensen hadden al gewaarschuwd dat de belt eens van de pulley durft te lopen. In mijn geval, liep de belt aan de rechterkant (helikopter van achter bekeken) op de pulley, dit bleek voor 50 vluchten geen probleem te zijn. Tijdens een relatief harde 3d vlucht, begon mijn 550sx opeens te pirouetten, heb hem in 1 stuk op de grond kunnen zetten, en jawel, de belt was van de pulley gelopen. Belt er weer op gelegd, en deze keer de belt relatief hard aangespannen, 2 minuten in vlucht en het gebeurde opnieuw, heli weer in 1 stuk aan de grond gezet. Deze keer dan de belt super hard aangespannen, en toch gebeurde het opnieuw, heb hem op de grond kunnen zetten...met 220 euro schade :cry:

Ik ben nu samen met een lid van mijn club aan het zoeken naar een oplossing. Er bestaat een upgrade (spedix tail belt tensioner), maar deze is nergens te vinden.

Laatst bewerkt:
'Upgraden' zou bij een Mikado heli toch niet nodig moeten zijn? Ik zou verwachten dat ze wel met een oplossing komen als er een probleem is anders kun je net zo goed een heli kopen van een of andere kloon fabrikant ;) zou bij ze informeren of het een bekend probleem is en/of wat je er aan kan doen.

'Upgraden' zou bij een Mikado heli toch niet nodig moeten zijn? Ik zou verwachten dat ze wel met een oplossing komen als er een probleem is anders kun je net zo goed een heli kopen van een of andere kloon fabrikant ;) zou bij ze informeren of het een bekend probleem is en/of wat je er aan kan doen.

Is wel degelijk een vaak voorkomend probleem. Voorlopig doet mikado er niets aan. De spedix upgrade verhelpt het probleem, maar is nergens in stock.

misschien dat de tailshaft niet haaks op de tailboom staat?
Verder is er toch weinig verschil met de 600sx en 6003D qua constructie dus waarom zou het enkel bij de 550 gebeuren?

misschien dat de tailshaft niet haaks op de tailboom staat?
Verder is er toch weinig verschil met de 600sx en 6003D qua constructie dus waarom zou het enkel bij de 550 gebeuren?

gebeurt niet enkel bij de 550. Komt ook voor bij de 600sx. De pulleys van de sx modellen zijn minder breed dan die van de vroegere series. Dit komt wel vaker voor bij de 550 dan bij de 600. De 600 gebruikt een nylon belt, zou dat misschien verschil maken?

de taildrive pulley 02466 is hetzelfde voor alle modellen. En de belt tensioner 4273 is ook hetzelfde. Natuurlijk zal het helpen om een bredere belt tensioner te gebruik, er is gewoon geen plek voor de riem om eruit te lopen. Maar het lijkt mij toch eerder een montage probleem. Misschien kloppen de gaten niet meer met de nieuwe zijplaten of de tail rotor clamps geven een slechte uitlijning.

Zoals aangegeven... spedix tail belt tensioner.... Staat veel over op helifreak ook.

Als iemand een aantal shops heeft? Logo 550SX onderweg naar me dus ik wil deze graag meteen installeren...

Als een riem van de pulley af hopt, is die versleten en gaat ie rekken. dus of naspannen of vervangen.....

Het is natuurlijk standaard te melden dat de koorden van een riem beschadigen als ie eraf loopt dus voor een 2e keer monteren is eigenlijk wachten tot het weer fout gaat.

ik heb het op gegeven. setup van de 550sx (en wat er nog van het airframe over is) gaat de verkoop in. gaui x5 is onderweg

Jij bent de eerste die ik zijn 550SX zie ruilen voor een X5. Meestal zie je het omgekeerde.

Echt niet tevreden? Die riem die eraf loopt is toch heel simpel op te lossen met die fix? Zoals Anko zegt, als je riem eraf gelopen is, is hij hoedanoek beschadigd dus vervang je die beter meteen.

Een maingear met tandje eraf blijf je ook niet vliegen...

Jij bent de eerste die ik zijn 550SX zie ruilen voor een X5. Meestal zie je het omgekeerde.

Echt niet tevreden? Die riem die eraf loopt is toch heel simpel op te lossen met die fix? Zoals Anko zegt, als je riem eraf gelopen is, is hij hoedanoek beschadigd dus vervang je die beter meteen.

Een maingear met tandje eraf blijf je ook niet vliegen...

is niet enkel het probleem met de belt waardoor ik ontevreden ben. Het is een enorm moeilijke heli om aan te werken. Ook veel te fragil, throttle hold lag aan en de heli lande echt niet hard, toch 220 euro schade, mede door de swachplate die verbogen is (75euro!!). Gaui x5 is tot nu toe de meest robuste en betrouwbare heli die ik ooit gehad heb

Voor de mensen die geen zin hebben in 15 euro.. ff met een mesje de 2 plastic deeltjes bewerken, en een extra lager ertussen werkt ook...

Back