Zo een beetje de smaak te pakken gekregen van oude modelletjes, gaan we weer aan de slag met eentje van 1953.
Er komen wat wijzigingen, instelhoek vleugel dient veranderd, het was bij dit model stijgen naargelang de snelheid door het dieseltje ontwikkeld.
Vast hoogteroer, moet werkend worden.
Richting kan met gewone scharniertjes en niet uit zijde zoals toen gebruikelijk.( gebruikte daar vroeger stukjes laken voor, mijn CL toestelletjes hadden toch een kort leven.)
Zo is het op Sim te vinden.
Om het richingroer te sturen werd een servo met rubber aandrijving gebruikt, deze was ingebouwd in de dakconstructie. Wat zijn wij nu toch verwent.
Met wat zaag en snijwerk, valt de vleugel van mijn overleden Bever te gebruiken, heeft deze al gelijk rolroeren.
Plan zijn samen gekleefde A4 tjes.
Johan.
Er komen wat wijzigingen, instelhoek vleugel dient veranderd, het was bij dit model stijgen naargelang de snelheid door het dieseltje ontwikkeld.
Vast hoogteroer, moet werkend worden.
Richting kan met gewone scharniertjes en niet uit zijde zoals toen gebruikelijk.( gebruikte daar vroeger stukjes laken voor, mijn CL toestelletjes hadden toch een kort leven.)
Zo is het op Sim te vinden.
Om het richingroer te sturen werd een servo met rubber aandrijving gebruikt, deze was ingebouwd in de dakconstructie. Wat zijn wij nu toch verwent.
Met wat zaag en snijwerk, valt de vleugel van mijn overleden Bever te gebruiken, heeft deze al gelijk rolroeren.
Plan zijn samen gekleefde A4 tjes.
Johan.