Het einde nadert.....
Het 'einde' in de titel slaat op het bouwproces, hopelijk niet over het leven van dit toestel.
De romp is opnieuw gespoten. Er vallen nog steeds wat kleine gaatjes, maar de erge plekken zijn wel verdwenen. Nu stoort het niet meer. De overgangen van het glasweefsel zijn ook minder zichtbaar, maar niet helemaal verdwenen. Ze vallen niet echt meer op. Ik ben tevreden. Spuiten ging super, na 2 lagen was het al helemaal egaal gedekt. De kleur is supermooi!
De schaats is mooi in vorm gebleven.
Ingelijmd scharnier (30 min epoxy):
Oplijmen van de schaats op het scharnier (30 min epoxy):
Ik moet nog iets verzinnen voor de bevestiging van de veer. Daar moet een bout de romp in zakken. Als ik de veer met slechts een ringetje tegenhoudt drukt dat bij een landing natuurlijk een keer door de beplanking heen. Misschien komt er een klosje hout of stukje triplex tussen. Even de tekening erbij pakken waar een stevige plaats zit, net naast een spant of zo.
Verder heb ik de rolroerservo's van de binnenvleugeldelen ingebouwd en afgedekt.
Net één aangesloten, nu voor de rest van de roeren nog stuurstangen maken.
Vanavond gaat de Elefant mee naar Valkenburg. We gaan stickers maken voor op de zijkant, net als het origineel. Dus 'AUSTRIA' en een grote 'D' op de zijkant, meer niet. Misschien zet ik hem even helemaal in elkaar. Foto's volgen uiteraard.