Austria Elefant

wat mij betreft is het een mooie stimulans voor onze modelbouw hobby (sport) door zo een schitterende toestellen te bouwen, en te kunnen tonen aan de "vreemden" in deze wereld.
de unieke toestellen zoals de elefant trekt mensen aan, ook die er niets van kennen!

hier in belgie heb je alvast heel wat fans! :)
ik hoop deze kist ook ooit in belgie op de sleeptreffens te zien? :)
op de club bij ons ben je alvast welkom op het sleeptreffen!

geniet ervan, en even ter info...

kijk eens naar de weersvoorspellingen voor het verloop van de week! :D woeehooee lets fly!

de eerste landingen zijn je vergeven.... ze waren niet zo netjes, maar dat komt zeer waarschijnlijk door de stress... (komt zgoed met de tijd)

het is een uiterst boeiend filmpje. zelfs men vriendin zette de tv op pauze om mee te kijken.

1 ding vind ik wel super erg!

en dat is dat ik geen elefant heb!!!!

Super!! Raymond, gefeliciteerd met deze geslaagde eerste vlucht. Ik hoop hem ooit live te mogen aanschouwen.
Nu verder met de Ka-7?

Groeten Rick

Laatst bewerkt:
De mooie shots in het filmpje zijn wederom te danken aan cameraman Chris. Hij heeft al meer materiaal voor me geschoten en heeft er goed gevoel voor, er zitten steeds veel bruikbare en mooie beelden bij. Alleen kletst hij af en toe wat veel onder het filmen.....

Tja, de landingen. Combinatie van wind, oversnelheid (ik hou niet van te langzaam binnenkomen, zeker niet bij een eerste vlucht en ook niet bij winderig weer) en misschien wat stijve vingers van de adrenaline. Ze worden echt nog wel beter.

De Ka-7. Ja..... Eerst wordt er mogelijk nog een Boeing 737 gebouwd, maar dat hangt nog een beetje.

Voor de mensen die de Elefant live willen aanschouwen wat mogelijke data:
- 14-18 april op de Wasserkuppe
- 30 april - 2 mei BIGGS meeting Sittard, nog niet zeker of en zo ja wanneer ik ga (hangt af van mijn werkschema)
- 24 mei Open dag Colombia. Als ik vrij krijg wil ik hier een demo vliegen. Nog onzeker.
- 29 mei Elektro sleepmeeting Dongen, zie elders op dit forum
- 13 juni Vintage Glider Meeting in Wichmond, zie elders op dit forum

Laatst bewerkt:
De mooie shots in het filmpje zijn wederom te danken aan cameraman Chris. Hij heeft al meer materiaal voor me geschoten en heeft er goed gevoel voor, er zitten steeds veel bruikbare en mooie beelden bij. Alleen kletst hij af en toe wat veel onder het filmen.....

Tja, de landingen. Combinatie van wind, oversnelheid (ik hou niet van te langzaam binnenkomen, zeker niet bij een eerste vlucht en ook niet bij winderig weer) en misschien wat stijve vingers van de adrenaline. Ze worden echt nog wel beter.

De Ka-7. Ja..... Eerst wordt er mogelijk nog een Boeing 737 gebouwd, maar dat hangt nog een beetje.

over het beeldmateriaal... niets aan te merken. schitterend gedaan ;)
de landingen.... dat komt zeker goed :) het is normaal dat je met een ei zit bij de eerste landingen.
zeker met zo een speciale kist!

keep the spirit high in the sky :)

Heel erg proficiat Raymond ik vind het een story met een happy end!!!!
Gewoon fantastisch en het filmpje ook.:D:D

Hopelijk tot binnenkort en succes met de kuppe!!

Ik hoop dat mijn Elefant binnenkort ook z'n vleugels kan strekken en dat de afloop ook zo mooi mag zijn.

@firefox......als die van mij succesvol is kan ik een bouwverslag maken om snel een Elefant te bouwen uit hard schuim.

Raymond,

Gefeliciteerd met de maiden.
Een prachtig vliegbeeld!
Zo te zien gedroeg hij zich ook goedmoedig in de vlucht en tijdens het draaien.
Een prachtige beloning na die vele uren bouwen...

Gr. Dirk.

Congrats-1.jpg

Hee, daar issie dan, het filmpje. Gefeliciteerd Raymond! Ziet er prachtig uit.
Ja landingen... jeweetwel, any landing you can walk away from...
Misschien dual rate op elevator instellen voor de landing?

Als oud-TV-cameraman kan ik zeggen dat Chris ook goed bezig is.

Vraagje: Hoe zit het met de bekleding van de schaats? Op de beelden vanaf de grond zit die erop, maar op de in-flight beelden niet. En ik vermoed dat die flightcam niet bij de allereerste vlucht is meegegaan... verloren? Nee toch? :-D

Even geen tijd gehad om het Forum door te struinen, is de Elefant gemaidened!!

Fantastisch mooie kist Raymond, thumbs up!

Ik verheug me nu al op de meetings dat ik hem in het eggie kan ontmoeten.

Jacob

Gefeliciteerd Raymond!!!

Heb dit draadje vanaf het begin stilletjes gevolgt.

Erg mooie kist en volgens mij 1 van de beste bouwverslagen op dit forum :thumbsup:
En een geslaagde maiden als resultaat van de vele uurtjes bouwen.

Bedankt dat je dit alles met ons hebt willen delen!

Groet,
Theo

Super :), dat is nou eleg(f)antie!

Niet echt ideaal weer om te testen idd, zat volgens mij af en toe rond de windkracht 4/5...
Stuurt nog best aardig zo te zien, mooi dynamisch! Moet het idd zeker leuk doen op de Waku, ben benieuwd!
Volgens mij kan je daar op vlak land ook wel een belletje mee pakken denk je niet?

Eerlijk gezegd vind ik de schaats zonder bekleding sowieso veel mooier :)

Back