Wij hebben er zo'n 250 vluchten mee gemaakt, met veel demo's bij F3A world cup wedstrijden in o.a. Litouwen, Engeland, Italie, Frankrijk, Belgie, Duitsland en Nederland. Zodoende hebben we ervaring gekregen in het starten op alle mogelijke velden van verhard tot koeien plaggen velden. Gebleken is dat het gebruik van flaps niet altijd aan te raden is, vooral van kort hard gras. De Avanti komt dan eerst met de achterwielen los, en rijdt dan alleen op de neuspoot, wat een instabiele situatie oplevert. Probeer maar eens een hele mooie take off te doen waar bij je zo geleidelijk loskomt dat je gewoon op 30 cm hoogte honderd meter door kunt vliegen. Je zult zien dat dat zonder flaps beter gaat. Een ander effekt is dat het gebruik van "split flaps" de snelheid afremt en tegelijk meer lift levert. Alleen bij hoog gras levert dat een iets kortere aanloop op met als nadeel dat het model de lucht in springt. Het gebruik van gyro's staat hier helemaal los van. Na 30 vluchten hebben we gyro's geinstalleerd en sindsdien vliegen we altijd met gyro's. Bij praktisch windstil weer zie je geen verschil. Hoe meer wind, hoe meer het stabiliserende effect van de gyro's, dus dat is een blijvertje geworden.