Avanti Freewing Red standaard setup voldoende ??

Hallo Miko

Hierbij de foto's van de gyro plaatsing ook even een foto toegevoegd van mijn 3D geprinte uitlaatje dat erg mooi staat moet ik zeggen.

mvg Andre
20191008_182735.jpg



20191008_182729.jpg
20191008_182729.jpg
20191008_182804.jpg
 
Hallo Andre,

Die geprinte uitlaat ziet er leuk uit. Zelf getekend of van thingiverse?

Wat heb je aangesloten op je smartport?

De reden dat ik naar de ontvanger plek vroeg, is omdat meestal wordt geadviseerd om deze rond het zwaartepunt te plaatsen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Hij komt van thingiverse hij is geprint door een clublid .
De gyro hoeft niet in het midden te zitten , en zeker niet bij de Avanti dan zou je de draden ook nog eens moeten verlengen .
Ik heb in bijna al míjn vliegtuigen een stroom sensor , die ook dezelfde clublid zelf maakt
Die aangesloten worden net zoals de originele op de smart poort werkt fantastisch en nooit te lege lipo's en toch maximale vliegtijden .

mvg André
 
Die stroomsensor vindt ik interessant! Ik met nu de spanning van de cellen, en als ik dan minder dan 40 % gas geef dan wordt gekeken of de cellen niet te leeg zijn.
Tot welke stroom kun je meten, en heb je misschien een schema en wat meer info?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Hoi Adrie

Er zitten grote wielen onder en power genoeg met 20% flaps is hij vrij snel los , maar gras en gras zit nogal een verschil ,indien de ondergrond hard en vlak is gaat het zeker lukken , indien het erg mossig is zoals nu op de meeste plaatsen dan heb je wel wat langere baan nodig voordat hij los komt.

mvg André
 
Zonder gebruik van flaps in de take off is hij net zo snel los. Bovendien bestaat het gevaar dat het toestel, bij gebruik van flaps in de take off, slechts contact heeft met de grond via uitsluitend het neuswiel, een onstabiele en gevaarlijke situatie, die veroorzaakt wordt door de andere invalshoek van het toestel bij gebruik van flaps.
 
Die belevenis die jij hebt Bert heb ik totaal niet ,met flaps komt hij sneller los bij mij , ik heb er wel een gyro in misschien is dat het verschil en ik start vanaf gras , heb inmiddels er een stuk of 20-25 vluchten mee gedaan .

mvg André
 
Wij hebben er zo'n 250 vluchten mee gemaakt, met veel demo's bij F3A world cup wedstrijden in o.a. Litouwen, Engeland, Italie, Frankrijk, Belgie, Duitsland en Nederland. Zodoende hebben we ervaring gekregen in het starten op alle mogelijke velden van verhard tot koeien plaggen velden. Gebleken is dat het gebruik van flaps niet altijd aan te raden is, vooral van kort hard gras. De Avanti komt dan eerst met de achterwielen los, en rijdt dan alleen op de neuspoot, wat een instabiele situatie oplevert. Probeer maar eens een hele mooie take off te doen waar bij je zo geleidelijk loskomt dat je gewoon op 30 cm hoogte honderd meter door kunt vliegen. Je zult zien dat dat zonder flaps beter gaat. Een ander effekt is dat het gebruik van "split flaps" de snelheid afremt en tegelijk meer lift levert. Alleen bij hoog gras levert dat een iets kortere aanloop op met als nadeel dat het model de lucht in springt. Het gebruik van gyro's staat hier helemaal los van. Na 30 vluchten hebben we gyro's geinstalleerd en sindsdien vliegen we altijd met gyro's. Bij praktisch windstil weer zie je geen verschil. Hoe meer wind, hoe meer het stabiliserende effect van de gyro's, dus dat is een blijvertje geworden.
 
Bedankt voor alle info. Ik ben sinds kort overgestapt naar Jeti dus de assist ontvangers zullen in dit model wel tot hun recht komen.
 
Probeer maar eens een hele mooie take off te doen waar bij je zo geleidelijk loskomt dat je gewoon op 30 cm hoogte honderd meter door kunt vliegen. Je zult zien dat dat zonder flaps beter gaat.

Zodra de mogelijk is zal ik het eens proberen bedankt voor je tips in ieder geval .
 
Back
Top