Aviation Design Scorpion

Dat een scorpion mooier is ben ik met je eens, elan in nieuwe navy kleurstelling
Is ook niet naar, en transport vind ik toch wel een pre. Roep maar een keer in een pb of sms als je in de buurt gaat jetten, ik maak graag gebruik van je aanbod.

update...

een kleine update ivm de Scorpion:

begin het toestel onderhand stilaan onder de knie te krijgen, onlangs in Wezeren bij M.A.M. een aantal leuke vluchten gedaan. de eerste is toch telkens weer met knikkende knieën, maar eens die kaap gerond is, gaat't beter en beter, en heb echt plezien in't vliegen ermee.. op een geplooide pen in de neuspoot na is alles ook vlekkeloos verlopen. moet juist nog wat op zoek naar de juiste aanvliegsnelheid, en eraan denken om de luchtrem niet open te klappen op een halve m boven de grond, want dan klapt'ie ineens op't dek.....

wat me wel duidelijk geworden is, is dat de P-100 toch nipt is qua motorisatie. de take-off op't plein in Wezeren is echt wel nipt: full up trekken, en 'm dan zien de eerte meters de lucht in kruipen is niet echt comfortabel. wel realistisch, maar toch wel nipt...

vandaar dat de beslissing gevallen is om up te graden naar iets meer stuwkracht. de P100 is er alvast uitgebouwd, en geruild tegen een booster 130+. zodra ik terug ben uit verlof, wordt die ingebouwd, zal hiervan dan ook foto's maken, en een 'performance report'...

Wim

die P-100 is geruild voor die Booster...... heb die zaterdag voor't eerst laten lopen, wat 'n geweld!! klinkt véél harder dan m'n P120 SX, hoewel de thrust nagenoeg gelijk is.......

hey, effe een kleine update......

zaterdag eindelijk de eerste vluchten kunnen maken met de andere motor, en wow, wat een verschil!!!
komt een héél stuk sneller los, rondvliegen kan op 1/3 gas, en als je'm dan opengooit, is't net alsof 'ie een schop in z'n kont krijgt....verticaal nu eigenlijk ongelimiteerd (heb de indruk dat'ie zelfs nog accelereert....
ook in het landen maakt't een heel stuk uit.?je hebt natuurlijk een stuk meer residuele stuwkracht, maar had ik met de strakke wind geen last van... bij kalme wind zal de remklep écht wel van pas komen... leuk is nu wel, dat als je merkt dat je wat te traag begint te komen, niet direct heel veel gas moet gaan geven om'm op te vangen....
kortom, met die 14kg thrust komt de scorpion écht tot leven.....super combo!!!

Wim

afgelopen woensdag opnieuw een aantal vluchten kunnen doen, en ondertussen de remklep ook beginnen gebruiken. heb een UP mix ingesteld van 5% op hoogteroer, en dan blijft hij neutraal met de klep uit..
binnenkomen met full flap en remklep uit is een makkie, hoogte regel je perfect met't gas.......
moet juist nog een beetje aan de slag met't zwaartepunt, kan'm niet echt mooi afronden met full up.... ook inverted duikt de neus.... ga starten met de accu's beetje bij beetje naar achter te schuiven, zitten nu helemaal vooraan in de neus.....

W.

Ben je nu eigenlijk nog te weten gekomen wat er mis was met die p100? Heb je hem terug naar jetcat gestuurd of zelf iets verzonnen?

volgens Jetcat was't iets met de NGV.... hebben't onder garantie afgehandeld........ goeie service, daar niet van, maar naar m'n gevoel was die P-100 té nipt voor dit toestel, en is't misschien ook wel niet de meest 'stabiele' turbine van jetcat.......

Wim

Back