Aviation Design Scorpion

zo, dit weekend weer heel wat kunnen doen....kabelsetjes gemaakt voor de vleugels, andere servo's op de rols gezet (Digitale Hitec 10 kg), en aansturing van de flaps wat aangepast.....hiermee zijn de vleugels alvast klaar!

full


Ineens ook de luchtleidingen gelegd voor de luchtrem, met snelverbindingen, zodat de hatch toch makkelijk helemaal kan losgemaakt worden.....

full


hierbij de binnenkant van de hatch....

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
't brandstofsysteem zit ook ingebouwd ondertussen....klassieke opbouw hier, is wel een stuk makkelijker met één tank, dit in vergelijking met m'n F-15 met 2 tanks parallel met een centrale tank in serie.....hopper staat net als bij de F-15 gewoon rechtop...

full


Ook de plaat voor de schakelaar en vulkleppen zit al...

hier komt nog een Robart fill valve en Festo drukmetertje (waar vind ik die trouwens??)




full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hee Wim,

Goed bezig man :thumbsup:
Festo drukmetertje (waar vind ik die trouwens??)
Waar denk je :yes: ;-)

De versies met 4mm staaf hebben we, de versies met een 3mm Festo koppeling zijn onderweg,

Grt,
Berto.
 
Hey wim,

Zou je de leidingen op je tank niet gelijk op de messing buis zetten? Ik heb geleerd hoe minder festo hoe beter.
Toch wat gevoeliger voor lekkage als dit:

Zelf doe ik het zo, misschien een tip?

5f1c7891.jpg
 
Hey wim,

Zou je de leidingen op je tank niet gelijk op de messing buis zetten? Ik heb geleerd hoe minder festo hoe beter.
Toch wat gevoeliger voor lekkage als dit:

Hey Melvin,

thx voor de tip.... in m'n F-15 is't op die manier gedaan, en ga ik pas over op Festo achter de hoppertank. Ik weet nog niet of ik't op deze manier hou, probleem is dat de twee leidingen op de tank los moeten om de radioplaat eruit te krijgen, en met Festo is dit makkelijker... gezien de neuswielservo onder deze plaat zit, en ik aanstuur met kabels weet ik uit ervaring dat die plaat er wel al eens uitmoet.......ik zie wel hoe't allemaal werkt na de eerste testruns...

Wim
 
full


daar ga je veel plezier van hebben! ik heb er al best veel mee gevlogen, en hij bevalt erg goed. succes ermee.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
daar ga je veel plezier van hebben! ik heb er al best veel mee gevlogen, en hij bevalt erg goed. succes ermee.

Hey, thx!!

Ik zie dat je dezelfde hebt? kan je me wat meer vertellen over de setup, zwaartepunt en uitslagen? Op verschillende fora heb ik al erg uiteenlopende dingen gelezen, vandaar...

Wim
 
zo, ook werk gemaakt van't plaatje voor de ontvanger...

full


onderzijde is natuurlijk ook helemaal gatenkaas..... hierop komt een Graupner GR 32 HoTT

en ook de battery-tray is klaar... 77g, komt helemaal in de neus, en hierop komen de 3 Lipo's, en de retract-tank...

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb de uitslagen in de handleiding aangehouden. Alleen up hb ik dacht ik iets groter gedaan. Ca 60 mm. Heb jij een kleine of een grote scorpion?
 
bijna klaar......

Wel, op een aantal kleinigheden na is de scorpion bijna klaar.....
Rest me te doen:

Ontvanger monteren (GR 32 Hott, besteld maar nog niet binnnen)
Vulklep lucht monteren (Robart, besteld maar nog niet binnen)
drukmetertje monteren (Festo, nog niet binnen)
Ledboard Jetcat monteren (nog niet binnen...)
intake net monteren (Jetnet, ook nog niet binnen...)

Alles definitief monteren, testen en instellen op de zender....

motor heeft ondertussen ook al gelopen, loopt als een zonnetje!!!

hierbij nog wat foto's:

full


bovenste plaatje toch maar in carbon uitgevoerd, ziet er mooier uit he? hier komt nog de vulnippel lucht, drukmetertje en led-board van Jetcat op...

full


Hoogteroerservo's zijn ook gemonteerd, Savox 20kg, metalen servo-armen, M4 Ball-links, draadstang M4 met carbon huls...

full


Lipo's heb ik ook aangepakt, kabels op maat.... 2x 2600 mAh voor de flightpacks, 3300 mAh voor de ECU

full


full


en zo komen die met de drukfles op de "battery-tray", makkelijk los te maken met 2 schroefjes...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
hierbij de definitieve opstelling van de turbine...

full


en hier zoals alles in de neus gemonteerd zit....

full


centraal achter de ontvanger zit de HoTT GPS-module....
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Klaar!

tijdje geleden dat ik nog iets gepost had omtrent dit toestel, wat druk geweest met andere dingen...
hij is nu echt wel helemaal klaar, en als't weer wat meezit krijgt hij z'n maiden tijdens 't paasweekend in Helchteren....

de Turbine had een issue met de tempsensor, en de lagertjes vond ik eigenlijk ook niet lekker klinken, dus heb ik die nog opgestuurd naar Jetcat. probleem met de sensor is opgelost (was defect), en lagers zijn vervangen, in garantie.... dat vind ik nu top service!!

in ieder geval, ready to Rock 'n Roll!!!!

full


full

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Maiden geslaagd!!

Toestel is afgelopen weekend gemaidend, en vliegt perfect.... enige issue is de pijp, die blijkt qua diameter te groot te zijn, waardoor er op volgas vermogen verloren gaat......
nog aan te passen dus.... toch 6 vluchten kunnen doen......

Wim

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top