Axarmodel: Sukhoi SU 26 - DA50cc

Nuja, ik vlieg op de 35Mhz, maar waag de gok wel zonder de powerbox ;)

Hoewel ik wel over wil op 2.4ghz, maar om nu direct met een assan setje deze kist te besturen vind ik wat link (ben nog newbie op 2.4ghz). Dan prop ik er liever eerst een in een wat kleiner model.

Direct vliegtuig even gewogen. Electronica moet er nog in en uitlaat moet er nog op, maar desalniettemin nog maar 5.5 kilogram. Best aardig voor een toestel van dit formaat...

3305 zal te licht zijn, dat waren ze op mijn 2.2 meter Yak wel in ieder geval. Als ik langzaam vloog met de Yak ging het goed, maar met meer snelheid vliegen en dan de ailerons in de hoek ging erg slecht, werd vanzelf een slowroll:) Met kleine (mechanisch dus) uitslagen zal het wel loslopen.

HD raad ik je erg af, heeft een clubgenoot van me ook.

Zelf zou ik voor de 5955 gaan (of de 7xxx serie) of eventueel de 5985.

Powerbox niet nodig, ik zou wel voor een goede schakelaar gaan zoals de Powerbox Sensor Switch, kunnen 2 lipootjes aan.

Laatst bewerkt:
Bij de 35 zou ik wel ferriet ringen gebruiken.

Denk niet dat het nodig is, toen ik mijn 3.2 meter kisten nog op 35mhz vloog gebruikte ik ze ook niet, en geloof me; daar zitten heel wat meters kabel in:) Wel alles getwist gebruiken uiteraard.

Paar ferriet kernen zijn vast het probleem niet ;) (qua gewicht en prijs). Het kan goed helpen.......

zonet gezien dat er 5x 5985 servo's te koop staan.

doe een bod van 200 euro, heb je een mooie deal.

Vandaag niet heel erg veel gedaan.
Heb vanmiddag 8 nieuwe bouten gekocht, 4x M5 en 4x M6 om de motorsteun mee vast te schroeven. De bouten die ik erbij gekocht had waren wel prima op zich, alleen waren voorzien van platbek. Ik heb nu imbus bouten gekocht omdat ik die fijner vind met vastzetten en loshalen.

Morgen ga ik eens opzoek naar de benodigde servo's en verlengkabels, dan hoop ik die er woensdag in te kunnen zetten. Misschien dat de kist eind van de week klaar is.. En dan het in laten lopen van de motor nog. Eigenlijk zou ik dat op een bok moeten doen, maar bij gebrek aan beter doe ik het op de kist zelf. Wel laat ik dan de vleugels thuis, want ik weet hoe ik ben :D

Iemand enig idee hoe je een DA50 het beste in kunt laten lopen? Zullen vast wel topics van aanwezig zijn hier, maar heb die in de gauwigheid niet kunnen vinden nog.

Pastie of pastienie

Nou hij past er net in.. in mijn auto dan wel te verstaan.

Er komt nog een dikke bult op de prop, maar als dat niet past en het elke keer prop eraf, erop doen is, dan ben ik al lang blij..

Hier nog even buiten de auto:
P7130110.JPG

En hier in de auto:
P7130108.JPG

Wel moet ik nog het buisje achter bij het hoogteroer loshalen voor transport, anders wordt het rijden wat lastig. Maar ik verbaas me erover hoe makkelijk hij in de auto past. Ik kan zelfs mijn pa (of andere bijrijder) nog meenemen..

Nuja, mijn volgende auto zal idd een station worden ;) Al ben ik ook nog van plan een mooie aanhangwagen aan te schaffen en te verbouwen tot modelvliegtuig trailer ;)

Maar ben al lang blij dat dit kistje in mijn tailgateje past :)

En vandaag weer een stapje verder gekomen..

De cockpitkap is gelijmd..

Eerst de romp voorzien van plastic folie, met daaroverheen de onderkap:
P7150119.JPG

Toen dat er eenmaal goed opzat de cockpitkap verlijmd met de onderkap met onderstaand resultaat:
P7150120.JPG

Zoals je zit heb ik met isolatietape de naden weg gewerkt. Ik vind het op zich een heel mooi resultaat geworden.

Als permanente bevestiging zit ik te denken aan een schuifsysteem, wat veel bij zwevers gebruikt wordt om de cockpitkap vast te zetten. Zo heeft de vorige
eigenaar van mijn Yak dat ook gedaan.

Over de Yak54 gesproken die ik van Jan van Brenk heb overgenomen.. Mijn pa is druk aan het knutselen geslagen.

Zo zag ie eruit toen ik hem bij Jan kwam ophalen:
P1020885.jpg

In werkelijkheid lag hij iets meer uit elkaar dan de foto deed vermoeden:
P6110053.JPG

En zie hier het voorlopige resultaat van de bouwkunsten van mijn pa..

DSC01233.JPG

DSC01234.JPG

Even samen met de vlieger op de foto ;)
DSC01236.JPG

Toch deze servo,s die al eerder werden aangegeven zijn ook niet mis als je de reacties zo leest, iedereen geeft ze 5 sterren:
Hobbycity Online R/C Hobby Store : Digital metal gear servo 60g/15.8kg/.17sec $33.80

En als je dan dit verhaaltje er bij leest, dan lijkt het erop dat deze sterker zijn:

Thats a very good servo....

In my 2.6m Krill Katana, I´ve used the DS9900 Dymond servo directly at 7.4V.
Unfortunately, the elevators began to shimmy despite the strong servo.

I exchanged the elevator servos with this 15.8kg servo.
And, all I can say is that this was the solution of the problem.
It has enough power for a 2.6m Acro-Plane. Fast and centers very good.

I can recommend this servo for bigger planes. You don´t have to buy expencive Hi*ec ones.

Perfect, thank you Hobbycity!!

Zal best zo zijn, maar zonder een stuk meer info over oa de stroomvoorziening weet je nog niks.

En 'began to shimmy despite the strong servo' Klinkt meer als speling, niet als te weinig kracht.
Iets wat ik idd zou verwachten als je het op een benzine (in dit geval zelfs 2,6m) kist zet. (zie ook mijn eerdere posts in dit draadje)
Eigenlijk de enige tandwielen waar ik echt goede verhalen over lees en hoor is de titanium gear van hitech. Het zou best kunnen zijn dat die mg's van hd sterker zijn dan de dymond, ze zijn dan ook een stukje zwaarder.

Gewoon ombouwen naar electro, ben je van al dat geklooi door trillingen af ;).

Toch deze servo,s die al eerder werden aangegeven zijn ook niet mis als je de reacties zo leest, iedereen geeft ze 5 sterren

Al staan er 100 sterren........

Van de 5 die er in een toestel van een clublid zaten, waren er in ieder geval (gelijk al) 2 niet in orde:rolleyes:

Gewoon ombouwen naar electro, ben je van al dat geklooi door trillingen af ;).

Heb ik net 2 van die motoren gekocht, gaan ze adviezen uitbrengen om om te bouwen naar elektro.. nee lekker dan :P

hehe, nee heb mijn besluit al genomen. In deze kist komen de dymond servo's te zitten. Alleen bestellen gaat nog even niet gebeuren helaas, daar onvoorziene uitgaven deze week roet in het eten gegooid hebben.. Al moet ik zeggen....

2 katjes zijn ook heel erg leuk natuurlijk :D Ze hebben nu nog het formaat (kittens) om de beide kisten mee te kunnen vliegen :D

Back