A
add
Guest
Ik ben in het bezit van een aantal kisten.
oa :
Sirius ( jet en speed models )
Shogun ( jet en speed models ) ( nee, geen aandelen )
Ariane V10 ( RFM )
Dit zijn allemaal vlotte kisten, tussen de 1.8 a 2.5 meter spanwijdte, en een gewicht van rond de 2 kilo.
Hiervoor zit ik te denken aan een wat vlottere motorisering.
Voorheen vloog ik deze met een robbe 420/8 met 10 cellen.
(motor gewicht : 230 gr) , of een speed 600 met 4:1 vertraging.
Dat is echter vrij zwaar en niet heel erg vlot te noemen.
Nu wil ik het volgende doen : Niet scheuren maar met een lekker tempo omhoog om vervolgens flink de thermiek te gebruiken. Dus niet als hotliner maar eerder als soft/warm liner gebruiken.
Qua motor zit ik te denken aan een axi 2820/08 /10 /12 waarbij de gedachte het meest sterk naar de 2820/10 gaat vanwege het cellen bereik
(gewicht : 161 gram )
Of de 2826/08 ( gewicht 181 gram )
Voor het aantal cellen wil ik in de buurt van de 8 a 10 cellen blijven.
Ik ben benieuwd wat qua accu's aan te raden is, om op een redelijk laag gewicht te blijven (of welke ideeen daarover spontaan naar voren komen)
Omdat ik er een tijdje uit ben geweest, niet goed op de hoogte van de laatste accu soorten en mogelijkheden. En of het zin heeft om eventueel naar LIPO's over te stappen (ik heb een geschikte schulze lader)
Wat de prop aangaat, ben ik nog een beetje aan zoeken, maar het idee is zo rond de 250 a 300 Watt te blijven plakken.
Dus wat is aan te raden om lang lang lang te blijven zweven zonder er een scheurijzer van te maken? ( axi motor of iets anders, en wat voor accu's )
Grtz, Ed
oa :
Sirius ( jet en speed models )
Shogun ( jet en speed models ) ( nee, geen aandelen )
Ariane V10 ( RFM )
Dit zijn allemaal vlotte kisten, tussen de 1.8 a 2.5 meter spanwijdte, en een gewicht van rond de 2 kilo.
Hiervoor zit ik te denken aan een wat vlottere motorisering.
Voorheen vloog ik deze met een robbe 420/8 met 10 cellen.
(motor gewicht : 230 gr) , of een speed 600 met 4:1 vertraging.
Dat is echter vrij zwaar en niet heel erg vlot te noemen.
Nu wil ik het volgende doen : Niet scheuren maar met een lekker tempo omhoog om vervolgens flink de thermiek te gebruiken. Dus niet als hotliner maar eerder als soft/warm liner gebruiken.
Qua motor zit ik te denken aan een axi 2820/08 /10 /12 waarbij de gedachte het meest sterk naar de 2820/10 gaat vanwege het cellen bereik
(gewicht : 161 gram )
Of de 2826/08 ( gewicht 181 gram )
Voor het aantal cellen wil ik in de buurt van de 8 a 10 cellen blijven.
Ik ben benieuwd wat qua accu's aan te raden is, om op een redelijk laag gewicht te blijven (of welke ideeen daarover spontaan naar voren komen)
Omdat ik er een tijdje uit ben geweest, niet goed op de hoogte van de laatste accu soorten en mogelijkheden. En of het zin heeft om eventueel naar LIPO's over te stappen (ik heb een geschikte schulze lader)
Wat de prop aangaat, ben ik nog een beetje aan zoeken, maar het idee is zo rond de 250 a 300 Watt te blijven plakken.
Dus wat is aan te raden om lang lang lang te blijven zweven zonder er een scheurijzer van te maken? ( axi motor of iets anders, en wat voor accu's )
Grtz, Ed